PDA

View Full Version : Nieuwe Gitaar(Ibanez Artist)



DaveItUp
15 mei 2005, 16:24
Heb een Ibanez Artist AR50 op de kop getikt. Gitaar heeft flink wat gebruikssporen na 25 jaar spelen, maar damn wat speeltie lekker. Echt na een minuutje wist ik t al.....dit is weer een paar enorme stappen verder dan m'n Epiphone G400. Ding klinkt en speelt goddelijk al zeg ik t zelf. Wel enorm zwaar. Zwaarste gitaar die ik bespeeld heb tot nu toe.


Maargoed....ik ben er zeer blij mee :)

ToTaL FaKe
15 mei 2005, 16:28
gefeliciteerd :)

foto's!!! :-D

DaveItUp
15 mei 2005, 16:30
Dit is m:

http://i15.ebayimg.com/01/i/04/01/ce/7b_1_b.JPG[/img]

almarvk
15 mei 2005, 16:47
Ziet er erug gaaf uit!! :)

De artist modellen uit eind jaren 70 zijn allemaal erug gaaf om te zien en zo te horen ook goed om op te spelen :)

almarvk
15 mei 2005, 16:48
Ziet er erug gaaf uit!! :)

De artist modellen uit eind jaren 70 zijn allemaal erug gaaf om te zien en zo te horen ook goed om op te spelen :)

Cubensis
15 mei 2005, 16:50
leuke gitaar, die oude ibanezjes zijn WEL goed ;)

Ritch
15 mei 2005, 16:54
leuke gitaar, die oude ibanezjes zijn WEL goed ;)

Je moeder..! :evil:

Veel nieuwe Ibanezjes zijn heel erg veel gitaar voor het geld!

Sorry voor off-topic :oops: Mooie Artist!

JesseBeau
15 mei 2005, 17:15
Veel nieuwe Ibanezjes zijn heel erg veel gitaar voor het geld!

Mee eens! Zeer mooie gitaar DaveItUp! 8-)

Jeroenvanhulsteijn
15 mei 2005, 17:16
Mooie gitaren zijn dat! Is dat een ebben toets? of issie gewoon vies?

AutoStatic
15 mei 2005, 18:14
Ben geen Ibanez fan maar dit is absoluut geen lelijke gitaar!

Tupelo
15 mei 2005, 18:35
Staat ergens in mijn top10 beste gitaren aller tijden (in mijn budget :wink: ). Oud bandlid van me heeft een tijdje op een artist eind '70 gespeeld & inderdaad heel heel heel erg puik gitaartje!

EpiCenturiesAWAy
15 mei 2005, 18:39
Lekker gitaartje man! Veel plezier

Braindead
15 mei 2005, 19:06
Mooie gitaar man!!

Wat koste ie?

vinni
15 mei 2005, 20:37
Da's erg kut......Voor mij dan! :D

Ben al tijden opzoek naar juist deze zwarte AR50.

Mag ik weten wat je dr voor betaald heb?
Mag ook PM hoor.


Groet en heel veel succes er mee!

Vinni

DaveItUp
15 mei 2005, 21:40
Hij ziet er mooier uit op de foto hoor. Het is een gitaar van 25 jaar oud en hij heeft dus de nodige krassen etc.

Ik heb r 399 euro voor betaald.

Op ebay worden overigens regelmatig deze gitaren aangeboden. Tsja je moet dat wel willen natuurlijk.....maar mits technisch goed kun je deze gitaar gerust kopen. Speelt heerlijk.

Anders Destium
15 mei 2005, 21:41
Gefeliciteerd, erg mooi en stijlvol :)

vulvasonic
15 mei 2005, 22:22
Mooi model. Ziet er goed uit. Gefeliciteerd!

vinni
15 mei 2005, 23:04
Kan je niet wat close ups sturen?
Ben wel benieuwd hoe zo'n gitaar er na 25 jaar uitziet.
Zijn de frets nog een beetje in orde?

Oh ja.....
Hoe is de nek bevestigd (gelijmd, bolt-on.....)

Vinni

DaveItUp
15 mei 2005, 23:15
Hij heeft een set neck. De top is voor zo'n oude gitaar prima in orde(voornamelijk oppervlakte krassen). De hals is ook in zeer goede staat. Frets zijn al wat versleten, maar kan er mee door.

De achterkant is echter een zooitje. Veel riemschade, stukje overgespoten en dergelijke, maar ik geef er niet om. De hals is recht en hij speelt ongelooflijk en daar gaat t om. Ik prefereer zelfs een gitaar die wat versleten is. Flip ik ook niet als er een krasje op komt ;)

ReinoutV
16 mei 2005, 11:48
Mooie gitaar! Hoe klinkt ie eigenlijk? Met welke gitaar kan je hem een beetje vergelijken en voor welke stijlen is ie erg geschikt?

frekie
16 mei 2005, 11:52
Tijdje geleden een Artist misgelopen op de rommelmarkt, shit was 100 euri, was wel errug gerelict :-D Artists zijn duur en gewild de laatste tijd. Congrats.

DaveItUp
16 mei 2005, 12:44
Klinkt in principe gewoon als een les paul. Volle warme rocksound.

Tupelo
16 mei 2005, 17:48
Zou er zelf ook graag 1 hebben maar hier in NL gaan ze toch wel voor veel geld. Kom ze tegen vanaf 500 euro tot 700 o.i.d. Ik heb ook op Ebay gekeken, daar loop je de kans ze vanaf 300 tegen te komen ofzo. Than again, ik vertrouw het nooit zo om een gitaar op te laten sturen. Koop sowiezo liever geen gitaren die ik niet heb kunnen uitproberen. Enfin, hoe heb jij 'm gekocht?

Tupelo
16 mei 2005, 17:49
Zou er zelf ook graag 1 hebben maar hier in NL gaan ze toch wel voor veel geld. Kom ze tegen vanaf 500 euro tot 700 o.i.d. Ik heb ook op Ebay gekeken, daar loop je de kans ze vanaf 300 tegen te komen ofzo. Than again, ik vertrouw het nooit zo om een gitaar op te laten sturen. Koop sowiezo liever geen gitaren die ik niet heb kunnen uitproberen. Enfin, hoe heb jij 'm gekocht?

DaveItUp
16 mei 2005, 19:44
Via ebay duitsland. Kende de gitaar al en wist wat ik kon verwachten dus ik heb de gok genomen en dat is goed uitgepakt. Vanaf t moment, en ja dit klinkt ontzettend gay, dat ik de eerste riff speelde op de artist was ik verliefd op die gitaar :)

500 tot 700 euro lijkt veel, maar wat je ervoor krijgt is een ontzettend goede gitaar. Alle verhalen dat hij niet zou onderdoen voor de meeste gibsons(zeker de goedkopere) kloppen. Ik heb ervaring met een les paul studio en standard van een paar jaar oud en ik prefereer deze....

DaveItUp
16 mei 2005, 19:44
Via ebay duitsland. Kende de gitaar al en wist wat ik kon verwachten dus ik heb de gok genomen en dat is goed uitgepakt. Vanaf t moment, en ja dit klinkt ontzettend gay, dat ik de eerste riff speelde op de artist was ik verliefd op die gitaar :)

500 tot 700 euro lijkt veel, maar wat je ervoor krijgt is een ontzettend goede gitaar. Alle verhalen dat hij niet zou onderdoen voor de meeste gibsons(zeker de goedkopere) kloppen. Ik heb ervaring met een les paul studio en standard van een paar jaar oud en ik prefereer deze....

Iron Maiden
16 mei 2005, 20:06
Mooi ding man! Speelt die zanger van queens of the stone age daar ook niet op?

DaveItUp
16 mei 2005, 20:12
Nope. Da's een Ovation Ultra GP. Zeer zeldzaam en flink duur sinds Josh Homme van Queens bekender is geworden de laatste jaren.

Ging er pas nog 1 op ebay voor ik meen 1200 euro ofzo en da's nog redelijk cheap.

Zo een dus. Erg fraaie gitaar.
http://www.takkeherrie.nl/GP.jpg[/img]

BLOK182
17 mei 2005, 18:46
Mooie Artist dude! Zag gisteren nog een band waarvan een gitarist op een mooie artist speelde, tof spul!

imlikeajungle
18 mei 2005, 13:03
speelt Josh Homme niet op Maton?

http://www.kapaza.be/detail/902981/Ibanez_Artist_1978_(VINTAGE).html
erg mooie Artist, de verkoper was de gitarist van het Belgische Circle (RIP), dat op het Nederlandse Reflection Records zat. ik wou haar kopen, maar een PRSje kwam langs en ging met mijn centjes lopen :razz:

DaveItUp
18 mei 2005, 14:25
Ja tegenwoordig speelt hij oa op een Maton(ook gibson's en wat buitennissige modellen). Vroeger echter exclusief op een Ovation UltraGP(zeker ten tijde van Kyuss).

Circle ken ik wel. Reflections Records ook. Heb wel wat plaatjes van dat label in de kast staan. :)