PDA

View Full Version : Randall RG50TC



Azrael
15 mei 2005, 12:35
http://www.randallamplifiers.com/products/amplifiers/tube/index.asp#

Ik ben zelf opzoek naar een nieuwe amp. Nu heb ik wat spullen in de winkel getest ( ook wat niet buizen ) en ik vond deze amp clean met mijn Ibanez RG3120 echt geweldig klinken. De niet buizen bakken misten duidelijk iets wat deze amp in overvloed had. En des te harder werd het nog mooier ik hoorde echt geen vervorming op hard clean volume hoewel een zeker persoon zijn oren het minder leuk vonden. :wink: Het mooie was dat hij nog zacht kon ook die amp. De distortion heb ik even mee gespeeld maar daar kreeg ik niet zo snel mijn sound uit. Moet zeggen dat ik ook amper had getweaked hoor en ik toch naar een pedaaltje toe wil.

Maar wat vinden jullie van deze amp? Ben benieuwt eigenlijk :)

* 50 watts
* 1 X 12” Celestion Seventy 80 (combo only)
* Two EL34 power tubes
* Four 12AX7EH’s
* Two Channels w/4 modes
* Dual gain stages:

* Gain 1- Classic hi-gain rhythm
* Gain 1- Modern hi-gain lead
* Clean Channel w/boost function
* Spring reverb
* Series effects loop
* 8/16 ohm external speaker outs
* Line output
* Includes 4-button footswitch.

Fumi SG
15 mei 2005, 12:44
ik heb hier een tijdje geleden ook ff naar gekeken. Lijkt mij ook wel wat :lol: Hij is trouwens ook goed te betalen, €700,- kan ik me herinneren toch??

Ik heb Randall toen een mailtje gestuurd over de voicing, en kreeg antwoord (vrij snel al :) ) Clean is Fender voiced en Gain 1is Brit high-gain gevoiced. Footswitch zit erbij...

(weer een nutteloze post erbij :razz: )

Azrael
15 mei 2005, 12:45
Hij is zelfs maar 570 euro :-D
Clean klonk heel erg als de Fender waar ik later inplugde overgens. Alleen die was bij stand 1 al veel te hard.....

Fumi SG
15 mei 2005, 12:45
er is hier trouwens iemand die hem heeft, volgens mij Izegrim...

Fumi SG
15 mei 2005, 12:47
Hij is zelfs maar 570 euro :-D
Clean klonk heel erg als de Fender waar ik later inplugde overgens. Alleen die was bij stand 1 al veel te hard.....

waar?!?!?!

Azrael
15 mei 2005, 12:48
Hij is zelfs maar 570 euro :-D
Clean klonk heel erg als de Fender waar ik later inplugde overgens. Alleen die was bij stand 1 al veel te hard.....

waar?!?!?!

:-D Ja , ik wil er ook nog eentje hoor! :D

WillBX
15 mei 2005, 16:01
Ja mensen,

Ik zit er ook naar te kijken. Clean vond ik heel goed, alleen het probleem: er zit nogal een verschil in toon tussen gain 1 en gain2. Gain 1 klinkt erg schel, gain 2 erg dof. Dus moet je de hele tijd met je treble knop klooien...

Hoe kijken julllie hier tegenaan?

Willem

Azrael
15 mei 2005, 17:01
Om eerlijk te zijn......ik wil een amp met een goed clean. Dat vind ik het aller belangrijkst. Ik heb de gain op deze amp ook niet echt goed getest. Wel ff snel maar ik heb vooral het clean gehoord. Ik verwacht niet dat een amp en goed clean en goed distortion heeft. Vaak toch een van beiden...
Mijn distortion ga ik vrolijk uit een pedaaltje halen tegen die tijd.

Shaggy
15 mei 2005, 18:11
Ja mensen,

Ik zit er ook naar te kijken. Clean vond ik heel goed, alleen het probleem: er zit nogal een verschil in toon tussen gain 1 en gain2. Gain 1 klinkt erg schel, gain 2 erg dof. Dus moet je de hele tijd met je treble knop klooien...

Hoe kijken julllie hier tegenaan?

Willem


het verschil tussen gain 1 en 2 is niet zo erg groot. 1 Klinkt idd wat feller en 2 wat smoother. Zoals zarael al zei is een amp die zowel clean als scheur echt goed klinkt moeilijk te vinden of ze zijn vreselijk duur. De enige amp die waarvan ik hoor dat beide kanalen gemaakt zijn voor wat ze echt goed doen, dus fenderish clean en mooie scheur, is de soldano lucky 13 .. die kost echter ook 2900 euri.

Deze amp kost 575 en klinkt clean met el34 erg lekker. Scheur is niet verkeerd en dat is mooi meegenomen voor zo'n goedkope buizenversterker.

Shaggy
15 mei 2005, 18:13
uit een eerdere post van izewgrim las ik dat er drie pre-amp buizen zijn waarvan een 12at7, is wellicht dan te verklaren waarom de clean kanaal aardig wat headroom heeft

Azrael
15 mei 2005, 18:39
het verschil tussen gain 1 en 2 is niet zo erg groot. 1 Klinkt idd wat feller en 2 wat smoother. Zoals zarael al zei is een amp die zowel clean als scheur echt goed klinkt moeilijk te vinden of ze zijn vreselijk duur. De enige amp die waarvan ik hoor dat beide kanalen gemaakt zijn voor wat ze echt goed doen, dus fenderish clean en mooie scheur, is de soldano lucky 13 .. die kost echter ook 2900 euri.

Deze amp kost 575 en klinkt clean met el34 erg lekker. Scheur is niet verkeerd en dat is mooi meegenomen voor zo'n goedkope buizenversterker.

Agh misschien valt er met wat tweaken ook nog wel wat met die scheur kanalen te beginnen hoor. Maar daar hebben we gewoon niet lang genoeg voor geklooit ermee. Zal ik zeker nog wel doen over pakweg 2 maanden als ik weer eens ga kijken.

Azrael
9 december 2006, 18:01
Beter laat dan nooit........de amp is nu twee weken in mijn bezit. Klinkt super! Kan knoerthard (buren 2 huizen verderop gingen klagen) en klinkt clean gewoon echt super. De distortion is ook helemaal niet slecht. Tussen de twee gain varianten zit weinig verschil maar ik gebruik er maar eentje dus dat kan me weinig boeien. Nu alleen nog de elementen van mijn gitaar vervangen en ik ben in de gitaarhemel! :P
Hele mooie bak voor weinig!

Azrael
9 december 2006, 23:56
Pssst........voor iedereen met niet zoveel geld. CLEAN IS DEZE ECHT GEWOON ZWAAR STOER! :D

crrrN
10 december 2006, 01:04
PS. Randall maakt prima spul

ACSlater
10 december 2006, 01:13
Wat voor speakerkast en speakers heb je erbij of hebben we het hiet over een combo met de seventy 80?

Azrael
10 december 2006, 01:22
Wat voor speakerkast en speakers heb je erbij of hebben we het hiet over een combo met de seventy 80?

Wel.........er is maar 1 RG50TC.........dus de combo met seventy 80 celestion. Maar om eerlijk te zijn. Het zal mij wat...hij klinkt schitterend dat is wat ik intressant vind. En de prijs.....voor 575 euro echt geweldig! Ok , zoals ik al zei is de distortion niet fantastisch (Wel bruikbaar hoor) maar het clean is dat wel!

Tho
10 december 2006, 01:44
Gefeliciteerd! Ik ben ook erg beniewd naar Randall. weten jullie toevallig over welke randall Dimebag speelde behalve de Warhead?

marter544
10 december 2006, 13:27
Ik heb ook een randall (wel een hybride in mijn geval, een RG75 uit de nieuwe G3 series), en ik vind juist de scheur erg bruut! Clean is ook mooi hoor, alleen de clean boost gebruik ik dus nooit, dan draai ik liever de level iets omhoog. Ik moet wel zeggen, der had een betere speaker in gekund.. Hier zit ook de seventy 80 in, maar ik heb em ook over een een 1*12" cab gehad met v30 derin, en dat klonk toch mooier! Maar 1 ding wel, de Randalls blazen IMO alle amps in hun prijsklasse weg!