PDA

View Full Version : 2HE flightcase voor Mesa 50/50



DarknessAwaits
15 mei 2005, 12:31
test

DarknessAwaits
15 mei 2005, 12:34
Ik wil dus een simpele flightcase maken voor m'n nieuwe mesa. Ik heb de zoekfunctie gebruikt voor zover ik 'm aan de gang kreeg, en het meest efficiente advies wat ik gevonden heb was wel: "een flightcase maken is makkelijk". :-D

Ik weet dat het 9mm multiplex gebruikelijk is, maar ik weet bijv. niet hoe ik de deksels moet laten aansluiten met die aluminiumstrips, en waar ik die het beste vandaan kan halen.

Ook de standaardafmetingen e.d. zouden erg welkom zijn.

DarknessAwaits
15 mei 2005, 23:40
niemand ervaring mee?

Jeroenvanhulsteijn
16 mei 2005, 09:25
Materiaal kun je denk ik bij elke muziekzaak wel krijgen. Ik weet niet of er veel prijsverschil is. Ik denk het niet. Sommige speciaalzaken leveren ook kant en klaar materiaal voor standaardmaten. Moet je even googlen.

Waarom wil je er eigenlijk zelf eentje bouwen? Lijkt je dat gewoon leuk? Je zou ook een 2ehands houten flightcase kunnen kopen en die naar je wensen aanpassen.

Een flight case is gewoon een rechthoekige doos. Hoekbevestiging kun je verstevigen met balkjes.
Die aluminium sluitstrips is een gekartelde reep aluminium. De kartels van 2 tegenoverliggende strips kunnen zo in elkaar grijpen en het netjes sluitend maken.

Jeroenvanhulsteijn
17 mei 2005, 12:34
http://www.shop.licht-geluid.nl/help_flightcase_zelf_bouwen.aspx