PDA

View Full Version : talkbox



shockproof
15 mei 2005, 12:21
wie kent of werkt met het systeem wat david gilmore, joe walsch of peter frampton gebruiken?? ( slangetje naast de mic ) ik wil er graag meer over weten en eventueel aanschaffen.

willem

mayniac
15 mei 2005, 15:09
Alles wat je wilt weten is hier te vinden:

http://www.olywa.net/blame/talkbox.htm

pietvanbuiten
15 mei 2005, 15:47
de orginele
heiltalkbox kost bij musik produktiv 209 euri.
er is daar ook nog de banshee talkbox te koop voor 165,
maar je kan ook even kijken bij feedback ofzo natuurlijk
greetz....piet

BramVersteeg
15 mei 2005, 18:28
Bij Jukebox in Boekel hebben ze nog een nieuwe Peter Frampton talkbox stat tegen een lage prijs omdat er een paar krasjes op waren gekomen tijdens het vervoeren. Misschien een goede tip om een te informeren naar de mogelijkheden.
Grz. Bram

P.S. www.muziekhandel-jukebox.nl

Globetrotter
20 mei 2005, 10:45
Ik heb er zelf 1tje gemaakt. Niet dat 't er zo pro uitziet, maar het doet zijn werk. En veel gebruik ik het niet, dus heeft 't ook weinig zin als ik der een echte zou kopen. Heb de mijne voor 10 Euro gemaakt. Je kan hier meer over lezen op http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=22787&highlight=.
De foto 's staan wel niet meer online...
Cheers,

Bart

Javaca
20 mei 2005, 13:39
Je hebt ook nog de Danelectro talkbox, dat is gewoon in stompbox die je in je in je fxloop zet.

Antal
20 mei 2005, 16:49
Ik heb er een tijdje 1 gehad. Ze zijn supersimpel in het gebruik. Maar het was niet helemaal mijn ding. Ik vond het ook een beetje gedoe dat je hem aan moet sluiten op je versterker (ipv er voor)

MatthijsBlom
30 juli 2005, 22:44
Ik heb sinds kort een Electro Harmonix Talkbox. Cool geluid, maar ben er wel achter gekomen dat het bespelen van zo'n ding lang niet zo eenvoudig is als het lijkt.

Als je het plaatje bekijkt (overigens niet mijn exemplaar, ik heb de doos er niet bij) zie je dat er een rode lamp bovenaan het pedaal zit. Dat is een peak indicator. Ik heb het pedaal open gemaakt en zag iets leuks: dat lampje is een heuze autolamp!! Een grote gloeilamp dus....leuk he?

http://filters.muziq.be/files/pics/eh_goldenthroat_001.jpg

robert-gitarist
30 juli 2005, 22:58
He die op de foto heb ik..helemaal kompleet bijna,alleen doosje mist helaas...
Echte oude is die van mij,echt super ding..goed geluid en ja tis ff moeilijk z'n ding te gebruiken,goed oefenen enzo en het voegt echt een leuk geluid toe :)
In die van mij zit ook z'n autolamp...had hem uitmekaar liggen bekeek ff de binnekant,kom ik daar een autolampie in tegen :lol:

vulvasonic
31 juli 2005, 00:23
Ze zijn helaas wat onhygienisch in het gebruik. Zeker als je een tweede hands zoekt....... :-?

MatthijsBlom
31 juli 2005, 00:24
Ik heb hem gekocht zonder slangetje en bij de "aquarium winkel" een nieuw slangetje gekocht (geen geintjte).

robert-gitarist
31 juli 2005, 00:29
Ik heb hem gekocht zonder slangetje en bij de "aquarium winkel" een nieuw slangetje gekocht (geen geintjte).

Same here..
Ik was een tijdje de slang kwijt en heb gewoon een stuk tuinslang gepakt..ging prima.Na een tijdje vond ik de orginele slang weer terug,ff schoongemaakt en is nu weer in trouwe dienst.

Vulvasonic:
Klopt inderdaad...ik ben de enige die hem gebruikt hier en maak de slang na spelen altijd schoon.
Als je een 2de handse koopt,altijd schoonmaken voor je hem gaat gebruiken.
Die van mij,is eerst van me pa geweest en die heeft hem toen de tijd nieuw gekocht dus zodoende weet ik dat het een echte oude is etc.