PDA

View Full Version : Equalizer



BLOK182
18 augustus 2002, 21:06
Laatst ff gauw naar Mesa Boogie gemaild voor een metalsetting (dat was voor BS's tip) en toen hebben ze dus teruggemaild dat een Nomad nooit zal klinken als een Rectifier. Dit wist ik zelf ook wel, maar ze schreven wel dat als ik een "outboard equalizer" zou gebruiken dat ik dan wel erg in de buurt zou komen.
Is dit zo, enne, welke equalizer raden jullie me aan (had zelf een Boss GE-7 gezien, leek me wel handig, in pedaalformaat)

FragDaddy
18 augustus 2002, 22:16
ja, met een EQ kun je heel veel met je geluid doen. denk dan aan hetzelfde als je met de EQ knoppen op je versterker kunt doen alleen dan extremer en nauwkeuriger. met een boss equalizer pedaal (ge7?) verdeel je het signaal in 7 stukken. elk stuk kun je dan met die schuifjes apart versterken en verzwakken.

nou weet ik niet wat voor setup je hebt, maar een equalizer pedaal werkt erg goed, je kunt er veel mee. gebruik hem bijvoorbeeld al leadboost, of om je versterker geluid te manipuleren (bepaalde toon iets onderdrukken of er juist iets uit laten springen).

ik zelf zou denk ik voor een rack-mounted EQ gaan. die zijn een klein beetje duurder, maar veel naukeuriger. je verdeelt je signaal dan niet in 7 stukjes, maar bijvoorbeeld in 30 stukjes. dit kan aan de ene kant handig zijn, maar aan de andere kant overkill (30 schuifjes afregelen ipv 7)

basswasp
18 augustus 2002, 23:02
'k heb trouwens gehoord dat een Equalizer in de versterker (evt effects loop) beter werkt dan een apart pedaal :smile:

Iceman
19 augustus 2002, 00:09
Zou voor de rackmount gaan, de Boss GE-7 ruist als je hem aanzet, ook al staan de "faders" neutraal. Zelfs als je bijvoorbeeld een midfader OMLAAG doet, krijg je extra ruis.

basswasp
19 augustus 2002, 00:48
Van dat probleem had ik ook al gehoord.....:sad:

dungekste
19 augustus 2002, 02:32
Ruis is makkelijk te verwijderen met een ruis onderdrukker. Overigens hebben rack EQ vaak ook last van ruis.

Soulman
19 augustus 2002, 08:17
Op 2002-08-19 00:09, schreef Iceman:
Zou voor de rackmount gaan, de Boss GE-7 ruist als je hem aanzet, ook al staan de "faders" neutraal. Zelfs als je bijvoorbeeld een midfader OMLAAG doet, krijg je extra ruis.

Hangt toch schijnbaar van het pedaaltje af. Ik heb ook een Boss GE-7 en dien is stil. Alleen ruis bij extreme bost hoge freq., maar dat is normaal

BLOK182
19 augustus 2002, 11:57
Ik zat aan die Boss te denken omdat ik totaal geen rackspul heb en niezo gek veel zin heb om zo'n overal mee naar toe te sjouwen. Zou wel handig zijn als ik bijv. al meer had, maar zo'n pedaaltje leek me handiger.