PDA

View Full Version : hum, naar single



JvD.
14 mei 2005, 21:05
Ik heb een ibanez AH2 en er komen 3 draadjes uit. Wit, rood en kaal.
Kun ik deze in single schakelen? of moet je daar 4 aansluitinkjes hebben?

Diedo
14 mei 2005, 21:08
ik geloof het wel; je hebt de + en de aarde en nog een andere. Als je die andere ook aan de aarde schakelt zou hij volgens mij single coil zijn. je kan het anders ook even met een multimetertje nameten.

Fumi SG
14 mei 2005, 21:15
volgens mij kan het niet.... jij hebt een +, een - en een aarde. Om single te kunnen schakelen moet je per coil + en - hebben. Dus 2+, 2- en evt. een aarde.

Fumi SG
14 mei 2005, 21:18
...of het - heet weet ik niet zeker, maar volgens mij heb je iig 4 draadjes nodig.

Jeroenvanhulsteijn
14 mei 2005, 21:45
splitten kan ook met 3 draadjes (soms). Kaal gaat naar aarde. Als het splitsbaar is dan moet je voor splitten 1 van de draadjes naar aarde leiden. Maar ik weet niet welke.
Is het niet splitsbaar, dan is het gewoon de + en - van de humbucker.

Moet je even Ibanez mailen denk ik.

JvD.
14 mei 2005, 21:49
naja, bedankt... ik ben een beeltje verlieft geworden op het single coil geluid clean.

Diedo
14 mei 2005, 22:04
@Fumi SG: "-" is hier hetzelfde als aarde...

ik heb hier een humbuckertje liggen dat ik kan splitten door de rode draad aan de aarde te schakelen. verder is de plus wit en de min is gewoon die shielding

bert k
14 mei 2005, 23:38
Is echt heel makkelijk. Kaal is ommanteling is dus aarde. een van de twee draadjes leg je aan aarde, de andere aan de plus. Als het niet werkt wissel je ze om. Meer is het niet.

Fumi SG
15 mei 2005, 00:09
ow wacht ff... JvD. Wil je constant een single-coil?? Dan klopt het wel, maar ik dacht dat je het schakelbaar wilde hebben d.m.v. push-pull of een andere switch. :wink:

JvD.
15 mei 2005, 02:40
jah als ik single coil wil wil ik het constand, ik gebruik me neck alleen voor clean. en me brug[tonezone] voor de metal riff's. mid heb ik nog nooit gebruikt.

Diedo
15 mei 2005, 14:35
ow wacht ff... JvD. Wil je constant een single-coil?? Dan klopt het wel, maar ik dacht dat je het schakelbaar wilde hebben d.m.v. push-pull of een andere switch. :wink:

anders klopt het ook: je maakt de rode draad aan een mini switch vast en de andere kant van de schakelaar soldeer je weer aan de aarde. klaar is kees, of piet of karel...

Fumi SG
15 mei 2005, 15:38
weer wat geleerd! :)