PDA

View Full Version : gitaar + accesoires



woogie
18 augustus 2002, 19:12
kan je in principe niet met een all around gitaar als een standaard fender met de nodige accesoires (versterker met geluidseffecten en effectspullen als pedalen) zowat alle (vooral ook zwaardere rock-metal) stijlen spelen. Of ligt het echt specifiek aan de gitaar zelf?

(vb. Cobain speelde ook op fender)

Matje
18 augustus 2002, 19:14
ligt eraan wat voor fender.

hoofd
18 augustus 2002, 19:24
en wat voor effecten :smile:

Fluffy
18 augustus 2002, 19:29
en ook de versterker :grin:

Kitaarhiero
18 augustus 2002, 19:36
Ja, dat kan :razz:

Anders Destium
18 augustus 2002, 20:04
En hoe je erop speelt :smile:

BrianMay
18 augustus 2002, 20:10
Je kan met een Amerikaanste strat en een beetje een buizen versterker bijna alle stijlen wel spelen, mits je vingers het kunnen natuurlijk.
80 procent van je geluid komt gewoon uit je vingers

rePUNKtative
19 augustus 2002, 19:40
Jullie vergeten 1 ding

De elementen :razz: Scheuren doe je op SD, DiMarzio of EMG's.

Trouwens, scheuren de standaard elementen in een JS100 trouwens een beetje?? Heb eigenlijk wel belangstelling naar deze gitaar. Mij lijkt het veel gitaar een relatief gezien weinig, maar wat zeggen jullie ervan??

Anders Destium
19 augustus 2002, 22:15
Als je een gitaar nieuw koopt denk je normaal gesproken niet gelijk aan andere elementen, dan kan je beter doorsparen voor een gitaar waar die elementen standaard inzitten!

Anders Destium
19 augustus 2002, 22:20
En over de js-100, die elementen komen volgens mij uit de artist series, da's niet echt mijn stijl gitaar, zal in ieder geval warm klinken denk ik...
Maar die brug is een redelijke kut-floyd, als je al je snaren wilt vervangen of de brug wilt verzetten in ieder geval, dan ben je een week bezig voordat hij zijn stemming houdt...
Ik spreek uit ervaring, maar verder heeft hij natuurlijk de looks als geen ander :grin:
Behalve een S-serie misschien :smile: