PDA

View Full Version : Avies gevaagd over combo's



WillBX
14 mei 2005, 16:50
Hallo mensen,

Ik zit te twijfelen tussen de volgende versterkers. Ik zet erachter wat mijn ervaringen vragen zijn over de volgende combo's. Als je mij advies kunt geven, ben ik weer blij :)

Marshall JCM2000 dsl401 combo: precies wat ik moet hebben, alleen vond ik het over het algemeen nogal een schel apparaat. Heeft iemand ervaringen met deze versterker?

Randall RG-75: Randall heeft één buizenversterker en dat is deze. Nieuw 600/700 euro. Clean goed, cleanboost (randje) goed, de twee overdrive kanalen zijn goed, alleen crunch is te schel (en veel gain) en drive is te dof, dus zit je steeds op en neer te draaien met de trebleknop. Heeft er iemand ervaringen met deze versterker?

Fender hot rod deluxe: kei vet geluid clean, crunch ook megavet, more drive blijft mollig en niet bijtend genoeg. Helemaal mijn geluid bij crunch alleen voor rocknummers komt hij niet echt uit de verf.
Is er een goed high gain pedaal voor deze versterker?"
Is het mogelijk om een effectloop te laten inbouwen ,aangezien de versterker die niet heeft?

Hughes en Kettner attax tour reverb/Laney tubefusion: Dit is dezelfde categorie versterkers als hierboven alleen geen buizen, maar het klinkt wel erg ok. Ik weet niet of ik voor een buizenversterker moet gaan of zoiets als dit.

Wie helpt mij te kiezen, of heeft er nog iemand een tip?
voorwaarden:
-Combo
-Minimaal 3 kanalen voetschakelbaar(of 2 kanaals met gainboost, voetschakelbaar)
-Geen effectenprocessor aan boord (omdat die vaak niet te schakelen zijn met de voet)
-Effectloop

Budget: 500/600 euro

Willem