PDA

View Full Version : BOSS NS-2 gescoord !!!



up-guitarman
14 mei 2005, 13:11
Heuj

Daniël_san
14 mei 2005, 13:13
Wat is het?

up-guitarman
14 mei 2005, 13:14
Hey, ik heb woensdag een Boss Noise supressor gescoord (de NS-2 dus) voor 30 euro (leek me niet echt veel, of wel?)

Ik heb wel een vraagje, hoe sluiten jullie hem aan ??? Ik dacht gewoon op het einde van mijn effectenketting en dan de mode-knop op mute zetten zodat ik in stilte kan tunen als ik het pedaal indruk ... Is dit een goed plan of kan ik hem beter anders aansluiten ???

JesseBeau
14 mei 2005, 14:33
Als je hem alleen wilt gebruiken voor het "stil tunen" heb je hem goed aangesloten hoor :)

up-guitarman
14 mei 2005, 14:39
Als je hem alleen wilt gebruiken voor het "stil tunen" heb je hem goed aangesloten hoor :)

???






Gitaar => FX => NS-2 => Out naar Amp
=> Send naar Tuner

Hij onderdruKt toch ook de ruis van alles wat ervoor staat op deze manier ??? Of niet ???

JesseBeau
14 mei 2005, 15:13
Ik gebruik hem zo: Gitaar -> Input NS-2 -> Send NS-2 -> Effecten (die veel ruis veroorzaken) -> Return NS-2 -> Output NS-2 -> Overige Effecten -> Versterker.

Ik gebruik de Mute-functie niet, daar heb ik mijn Korg DT-10 voor :)

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is...

Oja, je kan hem ook gewoon aan het einde van je lijn gooien, maar als je de Mute-functie gebruikt dan onderdrukt hij de ruis niet (behalve als je hem ingestampt hebt dan :wink: )...

up-guitarman
14 mei 2005, 15:56
Nee, maar als je alles mute om te tunen dan moet hij toch niks onderdrukken ??? Dan gaat er niet naar de versterker dus ...
Maar als je hem dan "unmute" dan onderdrukt hij toch nog steeds de ruis ???

JesseBeau
14 mei 2005, 16:29
Maar als je hem dan "unmute" dan onderdrukt hij toch nog steeds de ruis ???

Nooit geprobeerd en ik heb hem hier niet liggen... maare ik zou zeggen: Probeer het uit :wink:

JesseBeau
14 mei 2005, 21:40
Download anders even de gebruiksaanwijzing van de site! (www.BossUs.com)

Thom TK
16 mei 2005, 00:13
Download anders even de gebruiksaanwijzing van de site! (www.BossUs.com)

Bossarea kan ook helpen ;)

up-guitarman
18 mei 2005, 11:30
Heb de gebruiksaanwijzing even van www.bossus.com gehaald en normaal gezien moet het wel kunnen ...
Deze middag nog even een extra kabeltje solderen en vanavond even testen dus op de repetitie !!!