PDA

View Full Version : bassplate



JvD.
13 mei 2005, 23:11
ik had een keer iets gelezen over een bassplate, een stukje metaal dat je onder je element kon doen en dan had je meer bass in je tone. iemand die hier meer van weet?

vinni
14 mei 2005, 11:30
Hoi,

Bepaalde Lindy Fralin elementen worden inderdaad geleverd met bassplate. Schijnt inderdaad de bassresponse te bevoorderen.

Effe Googelen....

Vinni

Jeroenvanhulsteijn
14 mei 2005, 17:23
ik geloof dat je ze bij van der Haar kunt krijgen, die bass plates. Je hebt ook van die metalen platen voor achterop de kop. Schijnt je sustain van toe te nemen.

Verder nooit gehoord wat het effect is.

RUIS
14 mei 2005, 22:58
Is dat net zoiets als bij Fender Jaguar elementen, daar zitten ook van die metalen plaatjes omheen gevouwen, schijnt juist meer mid te geven en ook te helpen tegen brom en feedback.

vulvasonic
15 mei 2005, 00:11
ik geloof dat je ze bij van der Haar kunt krijgen, die bass plates. Je hebt ook van die metalen platen voor achterop de kop. Schijnt je sustain van toe te nemen.

Verder nooit gehoord wat het effect is.

Schijnt inderdaad goed te zijn voor de resonantie en de sustain van de gitaar. Ik loop al een tijdje rond, maar ik heb er nog nooit iemand mee gezien. Dat zegt misschien al wat?

Dit soort trucs worden vaker op verschillende manieren en op bepaalde momenten uit de kast gehaald. Ik kan me herinneren dat de eerste en geweldige SG serie van Yamaha (de plank waar ook C.Santana een tijdlang op speelde alvorens over te stappen op PRS) een stuk metaal onder de brug had zitten, haaks in het hout. Ook dat zou moeten hebben bijgedragen aan de uitstekende sound van die instrumenten.

vulvasonic
15 mei 2005, 00:12
En nogmaals! :evil: