PDA

View Full Version : Vingerstyle



MxPx_Jos
18 augustus 2002, 18:07
Als je met je vingers speelt, land je dan ook op de volgende snaar?? Ik ben dit nu aan het proberen en het klinkt een stuk beter, maar ik heb wel veel meer moeite bij het verwisselen van snaar. Hoe doen jullie dat??

Zoals ik nu speel dan raak ik de snaar met mijn vinger en dan gaat de vinger gelijk weer omhoog zonder ook maar iets anders aan te raken en dat geeft een vreemd geluid.

Hebben jullie hier ook moeite mee gehad toen jullie begonnen en hebben jullie mischien een foto ofzo van hoe ik mijn vingers precies moet gebruiken. Ik zit niet op basgitaarles dus mischien is dat wel het probleem anders had ik het wel geleerd denk ik.

flearulez
18 augustus 2002, 18:59
Wat ik doe is dit;

duim op brug element, en ik begin met me wijsvinger te spelen,.
Ik breng de snaar een klein beetje op spannig, dus de snaar dus naar de body(klein beetje) en ga er met me vinger over heen en land op de bovenliggende snaar.

Een veel gemaakte fout is om met te kromme vingers te vingeren waardoor je geen vol geluid krijgt.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: flearulez op 2002-08-18 19:00 ]</font>

A-ToXiC
18 augustus 2002, 19:02
Een veel gemaakte fout is om met te kromme vingers te vingeren

Hmmmmmm...........

Addixx_
18 augustus 2002, 19:38
vies ventje :razz:

basswasp
18 augustus 2002, 22:55
Op 2002-08-18 18:59, schreef flearulez:
Wat ik doe is dit;

duim op brug element, en ik begin met me wijsvinger te spelen,.
Ik breng de snaar een klein beetje op spannig, dus de snaar dus naar de body(klein beetje) en ga er met me vinger over heen en land op de bovenliggende snaar.

Een veel gemaakte fout is om met te kromme vingers te vingeren waardoor je geen vol geluid krijgt.


'k zal wel weer een uitzondering op de bassisten zijn, maar ik begin altijd met m'n middelvinger :smile: Heb ik me gewoon zo aangeleerd...

basswasp
18 augustus 2002, 22:56
En A-ToXiC... HOUD JE MOND! :grin:

A-ToXiC
19 augustus 2002, 11:21
:grin:

A-ToXiC
19 augustus 2002, 11:21
:grin:

Addixx_
19 augustus 2002, 13:56
en je kont, nicht

bathmutz
22 augustus 2002, 13:11
wat een negatieve shit hier ineens, laten we gewoon aardig en vrolijk tegen elkaar blijven doen dan wordt het hier echt een gezellige boel en een hoop lol en vertier en tierelantijntjes met van die vrolijke shit er rond, waarvan je als je er nog eens goed naar kijkt, een glimlach op je gezicht krijgt die boekdelen spreekt.

:smile:

BathmutZ

basswasp
22 augustus 2002, 17:10
Ach... behalve die opmerking van Addixx_ valt 't in deze topic nog wel mee :smile:

janie
22 augustus 2002, 17:51
naar de bieb gaan en jaco video huren