PDA

View Full Version : welke gitaar voor rock-metal sound?



woogie
18 augustus 2002, 17:05
Hey
Welke gitaar (merk, type,...) die niet al té duur is raden jullie aan voor allerlei rockmuziek. Van Blink 182 tot nirvana maar ook metal en zo'n dingen... ??

GreEtZ

Lacrymosa
18 augustus 2002, 17:12
Is een beetje moeilijk te zeggen, kan nu een hele rij goede gitaren op gaan noemen, want iedere gitaar kan je overalvoor gebruiken...............

Dus wat voor sound wil?
noem is wat band

CheerS!!

woogie
18 augustus 2002, 17:16
Nirvana, Blink 182, Offspring, Guano Apes, Metallica,...

Lacrymosa
18 augustus 2002, 17:20
een les paul kloon is een optie
of een LTD gitaar, maar een strat met een humbucker in de brug zal ook volstaan

is nog steeds een beetje moeilijk te zegge

moe je gewoon een keer naar de feedback gaan en alles uitproberen dan merk je vanzelf wel welke je het best bevalt

CheerS!!

hoofd
18 augustus 2002, 17:20
een Ibanez is dan misschien wel leuk voor je, of een Les Paul. Maar als je nou wat rondzoekt op 't forum, dan vind je vanzelf al best wel wat informatie.

Lacrymosa
18 augustus 2002, 17:22
damn net te laat

woogie
18 augustus 2002, 17:36
en een fender (kloon) ??

FragDaddy
18 augustus 2002, 17:50
het ligt er een beetje aan wat je fijn vindt spelen. ga je bijvoorbeeld meer voor de dikke nek en kun je het 'zware' gewicht tillen, kijk dan bijvoorbeeld naar een epiphone lespaul. heb je liever een hele dunne hals, kijk dan bijvoorbeeld naar een Ibanez of ESP LTD.

een gitaar met humbuckers is meer geschikt voor rock/metal, dus ik zou als ik jou was even niet voor een fender kloon gaan (in iedergeval niet met enkelspoels elementen, als er humbuckers inzitten is het natuurlijk een optie)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: FragDaddy op 2002-08-18 17:52 ]</font>

Nocki
18 augustus 2002, 22:11
gewoon een gitaar zoeken die jou ligt....
ik speel (metal) op een archtop...
Nocki

EmgMaster
18 augustus 2002, 22:25
Een Jackson is natuurlijk helemaal top

Anders Destium
18 augustus 2002, 22:28
Je hebt gelijk EMGmaster, maar vergeet Ibanez niet :smile:
Slogan: Je favoriete gitarist speelt er ook op...

Anders Destium
18 augustus 2002, 22:28
Je hebt gelijk EMGmaster, maar vergeet Ibanez niet :smile:
Slogan: Je favoriete gitarist speelt er ook op...

Anders Destium
18 augustus 2002, 22:30
Sorry twee keer (geen idee hoe dat kan maarja)
Als je een beetje effectprocessor hebt kun je het geluid dat je wilt heel goed benaderen...
Maar als je een gitaar hebt die is bedacht op een beetje scheuren met een goed pedaal klinkt het bijna altijd beter

Thomasvv
19 augustus 2002, 01:41
Ook een goeie: de yamaha RGX-serie. Goeie kwaliteit voor een nette prijs..

Sjaak
19 augustus 2002, 16:15
In feite kan je alle stijlen op alle gitaren spelen. Kijk dus gewoon eerder naar wat je een vette gitaar vind en hoe die ligt (voelt)

woogie
19 augustus 2002, 16:29
Is in dit geval het beste niet een gitaar met een humbucker en ev. 2 single's ??

Dan kan je toch afwisselen he?

Anders Destium
19 augustus 2002, 16:43
Ik zou naar de raad van Sjaak luisteren :smile:
En niet naar al die eikels die merken promoten (zoals ik...)
Gewoon naar een grote winkel en erg letten op je budget!

Anders Destium
19 augustus 2002, 22:11
Je kunt met een gitaar met twee humbuckers en een single of eventueel zelfs alleen twee humbuckers ook van alles en nog wat, je geluid zal alleen altijd voller zijn!