PDA

View Full Version : Slecht contact in Wah



InternEd
13 mei 2005, 15:08
Hoi,

Ik heb een Vox Wah pedaal en heb de laatste tijd dat ie af en toe geen geluid doorlaat als ie uit staat. Als ik 'm dan aantrap, doet ie het wel.
Zou kunnen duiden op een defect binnenin?

Het gekke is echter ook dat als ik op het moment dat ie uitstaat en aan de inputkabel rommel, het geluid ineens weer terugkomt. (ligt niet aan kabel, al andere geprobeerd).
Ik heb binnenin gekeken, maar zowel alle draden van de inputjack zitten goed vast en ook maakt ie goed contact als de jack er in zit.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Groeten, Ed.

belfrink
13 mei 2005, 16:12
Speling tussen de jack en de ingang?

ieme
13 mei 2005, 16:54
ik heb ook wel eens dagen slecht contact met mn wah...

InternEd
13 mei 2005, 17:00
ik heb ook wel eens dagen slecht contact met mn wah...
Je speelt dan zeker draadloos :D

ieme
13 mei 2005, 17:08
ik heb ook wel eens dagen slecht contact met mn wah...
Je speelt dan zeker draadloos :D

nee maar meer een dag dat ik mn wah niet zie, dan hebben we geen contact maar als we dan een keer weer samen zijn is t gelukkig wel weer goed...

mayniac
13 mei 2005, 17:16
Ik zou de jacks eerst eens even stevig aandraaien.

Ik weet niet of het hier het geval is maar, heel vaak zijn de jacks met de massa verbonden dmv mechanisch contact met de behuizing. Zodra een van de jacks een beetje losraakt valt die verbinding weg en dus ook je signaal.

Een beetje contactspray in de jacks spuiten wil overigens ook nog wel eens helpen...

InternEd
3 juli 2005, 19:44
Hoi,

Ik krijg de hierbovengenoemde problemen niet weg en wil niet zelf gaan solderen oid. Wie weet een goeie reparateur in Zuid Holland die dit soort reparaties kan verrichten?

Groeten, Ed.

fullorder
3 juli 2005, 23:24
Hoi,

Ik krijg de hierbovengenoemde problemen niet weg en wil niet zelf gaan solderen oid. Wie weet een goeie reparateur in Zuid Holland die dit soort reparaties kan verrichten?

Groeten, Ed.

In Den Haag weet ik Adesign. Daar breng ik altijd m'n versterker naar toe en hij heeft me ook vaak heel erg goed geholpen met lastige soldeerklussen.

InternEd
4 juli 2005, 08:57
In Den Haag weet ik Adesign. Daar breng ik altijd m'n versterker naar toe en hij heeft me ook vaak heel erg goed geholpen met lastige soldeerklussen.
Ziet er goed uit op de site. Ik kom 'r overigens net achter dat m'n garantie loopt tot half juli. Dus eerst die weg maar 's bewandelen...

Groeten, Ed.

jpb
4 juli 2005, 09:02
Je kunt hem het beste even openmaken en terwijl je ingeplugd bent met je vingers alle verbindingen heen en weer bewegen. Het euvel is dan vaak snel gevonden. De brede plug waarmee alle gekleurde draden aan het board vanstzitten wil nog wel eens slecht contact maken; heb ik gehad. Ik heb de draden direct aan het board gesolderd en het probleem was opgelost.

Antal
4 juli 2005, 13:07
Het zou heel goed ook in de schakelaar kunnen liggen. Schijnt wel vaker voor te komen dat die niet helemaal lekker werken. Gelukkig zijn die vrij makkelijk te vervangen. Je hebt het probleem als hij uitstaat, dus het ligt in ieder geval niet aan de elektronica zelf.