PDA

View Full Version : Welke tele zal k nemen?



Rickest
13 mei 2005, 14:07
test

Rickest
13 mei 2005, 14:07
he mensen

ik speel al een tijd akoestisch maar ik wil er nu ook een elek. gitaar bij kopen om n btje te rocke

nou wil ik een telecaster nemen maar ik zit nog te twijfelen
welke raden jullie aan:

Richwood Tele (RE-44)
Squier - Tele Custom

alvast bedankt

Bambufan
13 mei 2005, 14:12
he mensen

ik speel al een tijd akoestisch maar ik wil er nu ook een elek. gitaar bij kopen om n btje te rocke

nou wil ik een telecaster nemen maar ik zit nog te twijfelen
welke raden jullie aan:

Richwood Tele (RE-44)
Squier - Tele Custom

alvast bedankt

De London City is ook erg goed.

Rickest
13 mei 2005, 14:19
beter als die 2 andere

k weet het niet hoor als je r nog meer goeie weet hoor ik t graag 8-)

Rickest
13 mei 2005, 14:19
beter als die 2 andere

k weet het niet hoor als je r nog meer goeie weet hoor ik t graag 8-)

Rickest
13 mei 2005, 14:20
beter als die 2 andere

k weet het niet hoor als je r nog meer goeie weet hoor ik t graag 8-)

Rickest
13 mei 2005, 14:21
srry poste lukte nie;)

BassAgent
13 mei 2005, 16:10
Richwood :gitarist:

Shaggy
13 mei 2005, 16:44
tele 2

is goedkoper

BartL
13 mei 2005, 17:06
he mensen

ik speel al een tijd akoestisch maar ik wil er nu ook een elek. gitaar bij kopen om n btje te rocke

nou wil ik een telecaster nemen maar ik zit nog te twijfelen
welke raden jullie aan:

Richwood Tele (RE-44)
Squier - Tele Custom

alvast bedankt

De London City is ook erg goed.
Zelfde als de richwood toch? Alleen 100 euro goedkoper ofzo.

Rutger
13 mei 2005, 18:09
Neem die van mij, neem die van mij! :P

Is alleen wel iets duurder, maar ook een stuk beter...

GretschCC
13 mei 2005, 18:52
London City, beter DAN de andere twee

hoofd
13 mei 2005, 19:01
Ik zou voor de Squier tele custom gaan, die richwood en london city worden nu een beetje overhyped, maar zijn over een jaar of wat geen flikker meer waard, en dat is wat ze naar mijn mening waard zijn :wink:

hugo
13 mei 2005, 19:14
Die fernandes is ook geen slechte koop denk ik, mits het een japanse is, anders zien deze er ook wel leuk uit,

http://www.thomann.de/thoiw7_harley_benton_hbt1000_egitarre_prodinfo.htm l

Marcel2
13 mei 2005, 19:16
Ik zou voor de Squier tele custom gaan, die richwood en london city worden nu een beetje overhyped, maar zijn over een jaar of wat geen flikker meer waard, en dat is wat ze naar mijn mening waard zijn :wink:

Je koopt een gitaar toch niet vanwege wat'ie over een paar jaar waard zou kunnen zijn?

Ic3gl0vE
13 mei 2005, 19:24
Een vriend van me heeft ook een harley benton (geen tele) en dat is wel een fijne gitaar. Het model van die link hierboven ziet er goed uit!

Cubensis
13 mei 2005, 19:36
harley benton (huismerk van www.thomann.de had eerst ook een Neck through telecaster, voor 222 euro toen, weet niet of ie er nog is...)

waayer
13 mei 2005, 22:28
Die Squier tele custom schijnt wel goed te zijn althans volgens de test in gitarist (oei) busted

Bambufan
14 mei 2005, 00:33
beter als die 2 andere

Weet je nooit. Ik had laatst een gloedjenieuwe USA Strat in handen die zo slecht in elkaar zat dat ie eigenlijk ter plekke kapot had moeten worden geslagen en even later een Richwood waar vrijwel alles aan klopte (behalve de elementen)...

EmgMaster
14 mei 2005, 14:41
harley benton (huismerk van www.thomann.de had eerst ook een Neck through telecaster, voor 222 euro toen, weet niet of ie er nog is...)

Jazeker, voor 195 zelfs!

http://www.thomann.de/thoiw2_harley_benton_hbt2000_egitarre_prodinfo.htm l

Paultje-k
14 mei 2005, 15:41
RICHWOOOOOOOOOOOOD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tupelo
15 mei 2005, 18:40
He die Harly Benton ziet er inderdaad best puik uit voor een 'el cheapo'

groovyB3
16 mei 2005, 17:51
harley benton (huismerk van www.thomann.de had eerst ook een Neck through telecaster, voor 222 euro toen, weet niet of ie er nog is...)

neck thru tele is wel leuk, maar klinkt totaal niet als een tele.

Rickest
16 mei 2005, 19:58
is die neck thru tele dan zoveel beter als n richwood / london city dan en wrom s da zo?

Rickest
17 mei 2005, 19:39
gastuh?

vulvasonic
17 mei 2005, 21:01
Ik ken het ding niet. Sommige figuren geilen bij voorbaat al bij het woord 'neck through' (wat eigenlijk twee woorden zijn trouwens...). Het gaat echter niet om de constructie, maar om de kwaliteit. En die kwaliteit kan ik niet vanaf een foto'tje beoordelen.

Ik moet ik zeggen dat ik behoorlijk onder de indruk ben geraakt van de kwaliteit van een London City stratocaster waar een leerling van me mee aankwam een aantal weken terug. Zonder te overdrijven beweer ik dat het een strat is die zo door zou kunnen gaan voor een USA Vintage Reissue, afgezien van het geluid (maar wat wil je voor dat geld...).
Ik heb echter ook strats en teles van London City gezien die ik een heel stuk minder geweldig vond. Goede Richwoodjes moet ik nog tegen komen.

Ergo, kijk naar de inhoud van je portemonnee, ga vervolgens naar een paar goede muziekzaken en probeer zoveel mogelijk uit. In die prijsklasse kun je nou eenmaal niet blindelings iets kopen, daarvoor zijn de verschillen gewoonweg te groot.

Droffie
18 mei 2005, 11:03
+1 voor london city...

Droffie
18 mei 2005, 11:05
Die Squier tele custom schijnt wel goed te zijn althans volgens de test in gitarist (oei) busted

Waarom busted? er zijn wel meer forumleden die Gitarist lezen...

punkydude
18 mei 2005, 17:30
Als ik jou was zou ik de Squier tele custom kopen, ik heb er zelf al meerdere malen op gespeeld in de winkel. En ik vond hem nog lekker spelen en klinken voor een squier. Qua uitzicht vind ik hem ook zeer mooi.

Zo'n London city ben ik al een paar keer tegengekomen in etalages, en zag er inderdaad wel zeer aardig uit. Qua klank en bespeelbaarheid kan ik je hier niet helpen.

Richwood, zou 'k niet doen. Vind ik maar niets...

Lucluc
18 mei 2005, 19:09
Ik moet ik zeggen dat ik behoorlijk onder de indruk ben geraakt van de kwaliteit van een London City stratocaster waar een leerling van me mee aankwam een aantal weken terug. Zonder te overdrijven beweer ik dat het een strat is die zo door zou kunnen gaan voor een USA Vintage Reissue, afgezien van het geluid (maar wat wil je voor dat geld...)

Ik ben ook verbaasd over de kwaliteit van een London City Comet, een telecaster, die ik heb uitgeprobeerd. Ook echt goede pickups!