PDA

View Full Version : Speaker voor Fender Hot Rod Deluxe (ik wil mooiere highs)



dejohan
13 mei 2005, 12:04
Hoi,
HEb een Hot Rod Deluxe, niet echt een top Fender, maar ik ben er best tevreden over voor een amp van 500€.
Heb hem al behoorlijk gemod, de flabby bass heb ik er uit kunnen halen door de coupling caps te vervangen enzo, maar er is 1 ding dat mij mateloos ergert aan deze amp en dat is zijn de snijdende, pijnlijke hoge tonen, ze zijn echt niet mooi, vergeleken met die van vb een Twin of een Dual Showman. Zelfs bij palm mute spelen hoor je die hoge tonen er door 'tikken'.

Nu ben ik redelijk zeker dat deze tonen voor een groot deel te wijten zijn aan de goedkope speaker (eminence Legend 125) die er in zit. Daarom zou ik er een andere speaker in willen steken. Een speaker met een mooiere 'brilliance' dus, maar geen pokkeduur ding. Ik speel echt rock op deze amp, dus de typische cleane country/surfrock speakers zijn misschien niet zo'n goed idee. Ik moet dus een speaker hebben die de typische fender sound respecteert, genoeg bas heeft (in de poweramp zit een Bassman circuit), mooiere brilliance geeft, en rock aan zou kunnen.

Ik zat te denken aan Celection C12N maar misschien is dit niet zo'n goeie rock speaker. Sommigen raden een Vintage 30 aan, maar ik geloof eigenlijk niet dat deze speaker in een open back combo tot zijn recht komt, en dat hij de Fender sound niet echt kan laten overkomen (omdat ie teveel op de mids zit).

Kan iemand van jullie Fender goden mij tips geven?

De amp is 40 Watt en draait op 8Ohm speakers.