PDA

View Full Version : effe een gitaartje gerefinished



wietse
13 mei 2005, 10:43
vorige week op zo'n dorps rommelmarkt gekocht voor 15 euro een oude hondoII, zag er beroerd uit lelijk matzwart over gekwast met een erg lelijke witte burst :???: .
maar verder in goede conditie, mooie rechte hals en goede frets.
doordat het element er los bij bengelde kon ik zien dat het een dimarzio usa element is, dus snel ingepikt.
had nog wel wat spul liggen, wraparoundbrug/tailpiece paste perfect en de tuneomatic effe gaatjes voor de busjes opgeboord en past ook, alleen een nieuwe topkam en trusrodcover moest ik nog kopen.
en ik ben tevreden over het resultaat de top is mooi gelukt de zijkanten en de achterkant zijn iets minder.

http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/hondolp.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/hondolpbodyflat.jpg

de lak had ik nog liggen, één van m'n vorige taunussen was in dat metallic goud, is dat toch nog eens gebruikt, gitaartje staat me nu op 25 euro.(tijd niet gerekend)
ding speelt lekker en heeft genoeg ballen door de dimarzio.
jammer genoeg een multiplex body, deze gaat denk ik ook de verkoop in als ik hem helemaal goed heb afgesteld en de lak goed uit is gehard.
wel leuk een goldtop hondo :-D

Shaggy
13 mei 2005, 10:46
Hondo II Les Paul Goldtop Junior :D

Javaca
13 mei 2005, 10:48
Tof ding :-D

Treeb
13 mei 2005, 11:21
Leuk gitaartje! ziet er mooi uit ook. Op de foto's ziet het spuitwerk er heel strak uit, is dat in het echt ook zo?

almarvk
13 mei 2005, 11:40
M'n eerste gitaar was ook een Hondo II. Een strat uitvoering. Nog nooit zo'n ongelooflijk Kudt gitaar gehad...

Wietse, je gitaar ziet er goed uit, maar ik zou 'm nooit kopen ;)

- Eric -
13 mei 2005, 11:42
op die onderste foto ziet ie er zeker duurder uit dan ie is!! good job wietse! :)

wietse
13 mei 2005, 11:54
Leuk gitaartje! ziet er mooi uit ook. Op de foto's ziet het spuitwerk er heel strak uit, is dat in het echt ook zo?

de top is wel mooi glad op een foutje na, zie je nog net een beetje een lijn van die oude lelijke burst, meende dat ik hem mooi glad had maar meestal zie je zulke dingen pas als je de kleur opbrengt en alles weer glimt.
de zijkanten en vooral de achterkant is minder maar achterop vind ik bijzaak, effe spelen met een grote riemgesp om en de verf ligt er toch meestal af.
op deze foto kan je die lijn van die burst nog een beetje zien maar dat is alles.
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/hondolpbody.jpg

BramVersteeg
13 mei 2005, 11:59
Wow, ziet er echt wel mooi uit. Erg leuke re-finish Wietse! Het geeft de gitaar echt een nieuw karakter :)

imlikeajungle
13 mei 2005, 12:32
mooi gedaan, krijgen we ook foto's van de 'minder goed gelukte zij- en achterkant'?

Bambufan
13 mei 2005, 14:19
vorige week op zo'n dorps rommelmarkt gekocht voor 15 euro een oude hondoII, zag er beroerd uit lelijk matzwart over gekwast met een erg lelijke witte burst :???: .
maar verder in goede conditie, mooie rechte hals en goede frets.
doordat het element er los bij bengelde kon ik zien dat het een dimarzio usa element is, dus snel ingepikt.
had nog wel wat spul liggen, wraparoundbrug/tailpiece paste perfect en de tuneomatic effe gaatjes voor de busjes opgeboord en past ook, alleen een nieuwe topkam en trusrodcover moest ik nog kopen.
en ik ben tevreden over het resultaat de top is mooi gelukt de zijkanten en de achterkant zijn iets minder.

Hoe heb je de oude lak eraf gehaald? Afbijtmiddel of schuren?

Bigfoot414
13 mei 2005, 14:38
Waarom heeft ie eigenlijk een switch? Er zit toch maar 1 PU in?

Ritch
13 mei 2005, 14:44
Waarom heeft ie eigenlijk een switch? Er zit toch maar 1 PU in?

Coil split, beste jongen.

ToTaL FaKe
13 mei 2005, 14:49
@wietse... mooi gedaan :) van een lelijk gitaartje een mooie gemaakt 8-)

wietse
13 mei 2005, 22:33
vorige week op zo'n dorps rommelmarkt gekocht voor 15 euro een oude hondoII, zag er beroerd uit lelijk matzwart over gekwast met een erg lelijke witte burst :???: .
maar verder in goede conditie, mooie rechte hals en goede frets.
doordat het element er los bij bengelde kon ik zien dat het een dimarzio usa element is, dus snel ingepikt.
had nog wel wat spul liggen, wraparoundbrug/tailpiece paste perfect en de tuneomatic effe gaatjes voor de busjes opgeboord en past ook, alleen een nieuwe topkam en trusrodcover moest ik nog kopen.
en ik ben tevreden over het resultaat de top is mooi gelukt de zijkanten en de achterkant zijn iets minder.

Hoe heb je de oude lak eraf gehaald? Afbijtmiddel of schuren?
hoezo er af halen?
die matzwarte laag kon ik grotendeels met een doek met thinner er zo afpoetsen, alleen de burst was wat hardnekkiger die heb ik geschuurd.
onder de verflaag zat nog de originele lak (transparant) heb ik mooi laten zitten omdat die nog mooi glad was.
en wat er van die matzwarte laag en de burst niet af wou heb ik glad geschuurd vandaar ook dat je nog een randje kan zien.
alleen de hals heb ik niet gespoten daar heb alleen het matzwart afgehaald die kwam zo mooi onbeschadigd en eikeltje glad daar onderweg dat ik dat wel goed vond.

wietse
13 mei 2005, 22:38
mooi gedaan, krijgen we ook foto's van de 'minder goed gelukte zij- en achterkant'?
de achterkant
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/hondolpback.jpg

dat is het mooie van zwart op de foto, je ziet niet dat het niet zo mooi is :-D