PDA

View Full Version : Versterker info



Aragorn
18 augustus 2002, 15:32
Hallo allemaal,

Ik kan een 2e hands epiphone les paul kopen dus ben ik op zoek gegaan naar een versterker. Ik zoek een versterker in de prijsklasse rond de 300 euro en speel vooral rock maar ik wil wel dat de versterker ook mooi clean is. Voor metal hoedt tie niet geschikt te zijn want daar hou ik (meestal) niet van.

Nu is m n oog gevallen op de edition versterkers van Hughes & Kettner (bijv de silver edition of tube edition). Zijn dit goede vertrekers voor deze prijs en passen ze bij mijn speel stijl? Of zijn er in deze prijscategorie betere versterkers te vinden?

Bedankt

Aragorn
- die door de overdosis versterker info ff de weg kwijt is -

Mitch
18 augustus 2002, 18:08
H & K's zijn zeker niet slecht; de amps die je noemt ook zeker niet, maar je vergelijkt hier wel appels met peren !

Ze komen allebei wel uit de Edition serie, maar de Silver is een laag geprijsde transistorversterker, de Tube een beduidend duurdere buizenversterker. Veel mooier geluid, veel flexibeler, veel dynamischer en zoals gezegd....veel duurder...

In jouw prijsklasse is de Silver absoluut de moeite waard, zeker als je 'm vergelijkt met andere amps in dezelfde prijsklasse (transistor Peaveys, Laneys en tweedehands Marshall Valvestates)

MAY
18 augustus 2002, 19:41
In de oefenruimte van onze band speel ik af en toe op een silver edition en telkens verbaas ik me weer over de kwaliteit van dit relatief goedkope versterkertje. De distortion is erg strak en warm van klank ( voor een transistorversterker dan ). En ook de cleane is oke. Je kunt ook eens naar een Club revourb kijken uit de ATTAX series, dit is ook een prima versterker. Hij klinkt alleen wat ruiger dan de silver edition.