PDA

View Full Version : Advies gevraagd aan de 7ender-kenners



Raytheman
12 mei 2005, 21:10
Is dit een goede aankoop voor 900 euro? ( wél nieuw)
http://www.fender.com/products/search.php?partno=0113502303

FonZZo
12 mei 2005, 21:46
Ik zal zelf eerder voor deze gaan http://www.fender.com/products/search.php?partno=0135302320

Die heb ik zelf ook haha. Maar dan in het wit.

Toooooooooooooooone voor weinig €!

hardus
12 mei 2005, 21:50
Ik weet het niet hoor, voor weinig meer heb je een USA Tele maar 'hot vintage pickups' klinkt goed (de naam dan, de elementen heb ik nog niet gehoord).
Waar wordt deze gebouwd?
Een mexicaan met goede pickups erbij is iets goedkoper denk ik.

Roque
12 mei 2005, 21:50
Dat is te duur voor een highway1 bij www.rockinger.com zijn ze volgens mij goedkoper, rond de 600euri ofzo :???: .
Deze kun je ook eens proberen www.guitarbargains.com :wink:
Mischien dat iemand anders nog goedkoperen winkels weet?

Maniaaaak!!
12 mei 2005, 22:18
Mocht je twijfelen aan guitarbargains.com, ik heb zelf mijn classic 50's strat dara besteld heb eigenlijk nix dan goeds over de winkel te zeggen. Lage prijzen goede service...

Raytheman
12 mei 2005, 23:08
Het betreft hier een usa-tele.Heb de verschillen met de classic-tele eens naast elkaar gezet:de laatste heeft polyesterlak en een nek-radius van 184mm. De texas heeft een satin lacquer afwerking en een 305mm nekradius. Bij guitarbargains is hij inclusief verzenden nog altijd ruim 100 euro voordeliger dan bij Joosten en komt dus op 799 euro.
Nu nog kiezen tussen een 2-color sunburst of een honey blonde...

vulvasonic
12 mei 2005, 23:12
Dat is te duur voor een highway1 bij www.rockinger.com zijn ze volgens mij goedkoper, rond de 600euri ofzo :???: .
Deze kun je ook eens proberen www.guitarbargains.com :wink:
Mischien dat iemand anders nog goedkoperen winkels weet?

Niet alle gitaren uit de Highway-serie zijn even goedkoop. Dit is niet de goedkoopste versie. Ik vind de 'upgrades' t.o.v. de 'gewone' Highway tele wel prettig (en ze ziet er mooi uit!). Eigenlijk is dit gewoon een Amerikaanse Vintage RI, maar dan meer geschikt voor deze tijd. Wat dat betreft vind ik het geen verkeerde prijs, al weet ik zeker dat je 'm elders wel goedkoper zal kunnen krijgen.

Enne..., het is WEL een Amerikaan.

Jeanken
16 mei 2005, 16:46
Ok, het is "WEL" een Amerikaan maar wel geen echte, ik heb al veel horen klagen van die Highway 1 Fenders, ik denk dan dat je beter een tweedehands Fender zoekt voor 900EUR, ik heb een maat die geregeld wat gitaren verkoopt en die verkoopt vaak een echte Amerikaan van tussen 2003-2005 met koffer voor 790EUR, stop daar andere pickups in als je wil en je hebt een heel wat betere gitaar.
Ik bedoel niet dat je bij hem moet kopen, hij heeft trouwens geen binnen nu, maar ik ben niet zo voor nieuw en dan zeker niet voor Highway 1..

Mischa den Haring
17 mei 2005, 00:55
Ik zou nooit een gitaar kopen zonder hem eerst in m'n handen te hebben gehad. Iedere gitaar is anders ook al is het hout van dezelfde boom en door dezelfde mexicaan in elkaar gezet (Fender Amerika besteed namelijk tegenwoordig het werk uit aan dit lagelonenland vandaar die 900 euri :sssh: ). Een veel voorkomende misvatting is trouwens dat Hot pickups niet betekent dat ze meer hoog hebben maar meer "beef" hebben oftwel meer midden. Hot is de mode...maar of het mooi is, is een kwestie van smaak.

groovyB3
17 mei 2005, 21:52
Haa Mr. T99. Nice to see ya here ;)

Bouke
17 mei 2005, 22:35
Hey,

Hoog bezoek op het forum!!

Welkom Mischa!

Bouke

Negative K3 fan
17 mei 2005, 22:37
wow, voor mij behoeft mischa enige aankondiging!

Mischa den Haring
17 mei 2005, 22:43
Heren, ik voel me vereerd, dank!

Negative K3 ik ben Mischa den Haring en gitarist/zanger van T-99 (www.T-99.com)...

Diedo
17 mei 2005, 22:44
wie is dat? :???:

Diedo
17 mei 2005, 22:46
dan maar dubbel...

EDIT: Aha! :)

Bouke
17 mei 2005, 22:53
Mischa is zanger/gitarist van T99, zeergoede rootsbluesenzoband uit NL. Te gekke zanger en te gekke gitarist. Dus.

Groets,

Bouke

Mischa den Haring
17 mei 2005, 23:34
Hoi Bouke,

Dank je. Je eigen werk op je website klinkt goed man. Mooie stratsound overigens...rechtstreeks in een bassman?

jpb
18 mei 2005, 00:04
Mischa is zanger/gitarist van T99, zeergoede rootsbluesenzoband uit NL. Te gekke zanger en te gekke gitarist. Dus.

Groets,

Bouke
+1; Oosterpoort Groningen vorig jaar was een Feest!

schwalbe
18 mei 2005, 00:21
He, die T-99 drummer ken ik nog wel oet Stad.

jpb
18 mei 2005, 10:57
@Thedevilinside, het is heel normaal dat je als newbie in gitaarland op je bek gaat. Heb ik ook gehad. Het is vrijwel onmogelijk om in het oerwoud van merken meteen de beste deal te maken. Kwilificaties als Mijn advies is: verlies nemen, gewoon betalen. Je bent weer een ervaring rijker en mischien klinkt die gitaar best goed? Het is inderdaad een 5-ply neck met mahonie en esdoorn; dots zien er idd uit als parelmoer dus de beschrijving klopt wel. Anders verkoop je hem weer. Bovendien is negatieve feedback op eBay niet prettig. Niet voor jou en niet voor anderen.

heavy-metal-thunder
23 juni 2005, 13:20
Ok, het is "WEL" een Amerikaan maar wel geen echte, ik heb al veel horen klagen van die Highway 1 Fenders, ik denk dan dat je beter een tweedehands Fender zoekt voor 900EUR, ik heb een maat die geregeld wat gitaren verkoopt en die verkoopt vaak een echte Amerikaan van tussen 2003-2005 met koffer voor 790EUR, stop daar andere pickups in als je wil en je hebt een heel wat betere gitaar.
Ik bedoel niet dat je bij hem moet kopen, hij heeft trouwens geen binnen nu, maar ik ben niet zo voor nieuw en dan zeker niet voor Highway 1..

véél te duur. Voor 600 vind je genoeg USA's en zelfs voor 500! (en dan nog bij jou i/d buurt

dejohan
23 juni 2005, 13:41
Het betreft hier een usa-tele.Heb de verschillen met de classic-tele eens naast elkaar gezet:de laatste heeft polyesterlak en een nek-radius van 184mm. De texas heeft een satin lacquer afwerking en een 305mm nekradius. Bij guitarbargains is hij inclusief verzenden nog altijd ruim 100 euro voordeliger dan bij Joosten en komt dus op 799 euro.
Nu nog kiezen tussen een 2-color sunburst of een honey blonde...

De Highway serie eigenlijk een tussenstap tussen een 'echte' USA en een Mexicaan. Staat made in USA op, maar heeft toch enkele mindere onderdelen dan de 'echte'. Geen slechte gitaar hoor, maar als je persé een USA wil, zou ik voor een echte gaan (kwaliteit en herverkoopmaarde is groter). Maakt het je niets uit, dan kan je ook eens naar de Mexicaanse sserie kijken (Mexicaanse Tele = ongeveer alles waar geen "American" bijstaat op de Fender site).