PDA

View Full Version : 'Toren'-vraagje



Dkong
18 augustus 2002, 15:29
Als ik Off The Map (DVD Red Hot Chili Peppers) kijk zie ik dat John Frusciante een stuk of 9 Marshall-kabinetten gebruikt, per 3 gestapelt, en op elke stapel een head (Marshall JTM 45 geloof ik of Marshall Major 200 watt), maar kan zoiets niet met
één head, 9 kabinetten poweren? Zo ja, waarom dan toch meerdere heads?

BLOK182
18 augustus 2002, 15:34
Nou, als je 3 kabinets per top aansluit (denk toch eerder 2), en je gebruik van de andere tops alleen de power-amp, en van eentje de pre-amp (die je helemaal insteld qua geluid), dan heb je dus een versterker met ontzettend veel vermogen en veel speakers. (zo is het toch ongeveer)

Soulman
18 augustus 2002, 17:43
Waarschijnlijk gebruikt hij twee heads, een clean en de ander wat vuiler. En een head/cab. als back-up.In principe heeft 'ie maar een cab. per head nodig, maar dit geeft meer stage volume, staat cooler :wink:

Slowhand41
18 augustus 2002, 22:39
Dat laatste ben ik het wel mee eens, het oog wil tenslotte ook wat en het zou dus kunnen zijn dat er b.v. "dummy" cabs tussen staan. En als geld geen rol speelt, neem je voor verschillende gitaarsounds een andere amp, waar anderen oplossingen zoeken in effectprocessoren equalizers etc.

Greetz, Hans

Iceman
19 augustus 2002, 00:02
Een 10 jaar terug kwam ik een advertentie tegen waar lege Marshall kasten en JCM800 versterkers werden aangeboden. Zouden van Gary Moore zijn geweest......... Legio bands die van de hele muur maar 1 kast aangesloten hebben, ....Scorpions, Ingwie.

basswasp
19 augustus 2002, 00:54
Zouden ze ook piepschuimen versterkers hebben om na een optreden kapot te slaan? :grin:




---------------------------------

'k heb trouwens ook die DVD, wel goed, alleen jammer dat dat 'concert' is aan elkaar geplaakt van verschillende concerten :sad:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: basswasp op 2002-08-19 00:55 ]</font>

Thomasvv
19 augustus 2002, 01:17
Als ze die dummies van piepschuim zouden maken.. dat zou wel heel wat gewicht schelen:) moet je er alleen wel voor zorgen dat ze niet wegwaaien...

BLOK182
19 augustus 2002, 11:54
Dat zou op een live-optreden behoorlijk lullig staan ja, als je Marshall muur wegwaaid.

Lacrymosa
19 augustus 2002, 12:44
weet iemand of die dummy's te koop zijn?

CheerS!!

Raffel
19 augustus 2002, 13:28
je zit ook met de weerstand he. Dus je kan niet oneindig cabinets op 1 top aansluiten...

Robbert
19 augustus 2002, 16:32
Weerstand, eigenlijk impedantie, heeft er weinig mee te maken.
Een goede uitgangs-transformator kan wel op een onjuiste speakercabinet worden aangesloten. Uiteraard niet aan te raden, maar het kan wel.

Dus als ze drie kasten doorlussen in serie 4+4+4 Ohm is 12 Ohm in serie, die kan wel op de 8 Ohm aansluiting.

Raffel
19 augustus 2002, 16:40
Ja, maar die lui hebben er echt niet zoveel verstand van als jij :smile:

Slowhand41
19 augustus 2002, 17:14
Dummy's: http://www.musik-produktiv.de/shop/shop04.asp?artnr=3250186&amp;sid=19082002171346481304-36U54359LOYHNF8M687LO&amp;quelle=listen

Robbert
19 augustus 2002, 17:49
Op 2002-08-19 16:40, schreef Raffel:
Ja, maar die lui hebben er echt niet zoveel verstand van als jij &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">


Je hebt twee soorten (professionele) gitaristen, denk ik/lees ik hier en daar:

De eerste is het soort dat precies weet wat ze spelen, tweaken zelf hun apparatuur of laten specifieke modificaties uitvoeren.

En de andere groep is de groep die maar gewoon speelt op wat ze hebben en het maakt ze weinig uit wat dat die dag zal zijn.

Trouwens toch nog 325 Euro voor een lege Marshall kast.. dat is niet goedkoop!

Dkong
19 augustus 2002, 21:07
Op 2002-08-19 00:54, schreef basswasp:
'k heb trouwens ook die DVD, wel goed, alleen jammer dat dat 'concert' is aan elkaar geplaakt van verschillende concerten


Ja dat is echt jammer, ene moment zie je Anthony met een rechte hanekam, nog geen seconde later ligt ie weer plat, echt zonde, maar wat ik nog erger vind is dat er in een bepaald nummer (waarvan ik de naam ff kwijt ben) een telecaster word gebruikt en later in datzelfde nummer gebuikt John een stratocaster!

basswasp
19 augustus 2002, 21:20
Op 2002-08-19 21:07, schreef Dkong:


Op 2002-08-19 00:54, schreef basswasp:
'k heb trouwens ook die DVD, wel goed, alleen jammer dat dat 'concert' is aan elkaar geplaakt van verschillende concerten


Ja dat is echt jammer, ene moment zie je Anthony met een rechte hanekam, nog geen seconde later ligt ie weer plat, echt zonde, maar wat ik nog erger vind is dat er in een bepaald nummer (waarvan ik de naam ff kwijt ben) een telecaster word gebruikt en later in datzelfde nummer gebuikt John een stratocaster!


Dat van die hanenkam viel mij ook al eerste op... dat van die gitaar ook... :sad: Ook heeft Flea in een nummer in één keer een andere kleur bas... Ook lijkt soms het podium een stukje groter te worden...

Dkong
19 augustus 2002, 21:23
Echt zonde, chad ook, de kleur van z'n pak veranderd, en soms is ie kaal en soms heeft ie een pet op, gelukkig zijn de extra's wel normaal, Search and Destroy is m'n favo deel van die DVD