PDA

View Full Version : Stagg "Heavy X" X300



Flying\/
12 mei 2005, 19:55
test

Rock n' sad
12 mei 2005, 19:57
:o

Flying\/
12 mei 2005, 19:59
Nou, ik zoek dus een leuk metalgitaartje met humbuckers, ik heb nu een London City strat. Nou zag ik er zoeentje:

http://www.staggmusic.com/images/11344.jpg

voor €170. Ik vroeg me af wat jullie ervan vonden? Ik ben trouwens nog niet zo gevorderd. Zit nu ergens tussen beginner en middelmatig in :).

2x humbuckers
1x volume + 1x tone, 3 way toggle switch
solid alderhout
hard maple, 648 mm
tremoloarm
rosewoodtoets, 24 frets

Fumi SG
12 mei 2005, 19:59
blijf eraf! :razz:

Swan
12 mei 2005, 20:00
c
r
a
p

Fumi SG
12 mei 2005, 20:03
nou ff serieus... Stagg's schijnen heel slecht te zijn, en ik kan daar alleen maar in mee gaan. Ik heb een keer een Stagg van 'een vriend' in m'n handen gehad.

- de hardware voelde echt el cheapo aan!!
- de sound ging wel
- zong heel erg rond (is dat nou microfonisch??)
- de 'Sunburst' was gewoon een stuk plastic dat erover heen lag
- speelde ook niet echt fijn

Nou bekijk zelf maar of het jouw volgende gitaar word :wink: Ik zou het niet doen....

Rock n' sad
12 mei 2005, 20:03
is geen goede gitaar , er is slechter maarja , kijk mischien eens naar de een dean evo xm !! zeer goede gitaar voor maar 100 € !!!!

gerrekat
12 mei 2005, 21:03
IUk denk inderdaad dat de DEAN EVO XM een betere keus voor minder geld, het blijft een beginnersgitaar maar 't is beter dan de stagg!

Hij heeft alleen geen tremolo, maar dat zal in dit geval eerder winst zijn dan een gemis daar zeer goedkope termolo's vaak alleen maar frustratie veroorzaken ivm onstemmen e.d.

je hebt iig je twee humbuckers!

gerrekat
12 mei 2005, 21:06
IUk denk inderdaad dat de DEAN EVO XM een betere keus voor minder geld, het blijft een beginnersgitaar maar 't is beter dan de stagg!

Hij heeft alleen geen tremolo, maar dat zal in dit geval eerder winst zijn dan een gemis daar zeer goedkope termolo's vaak alleen maar frustratie veroorzaken ivm onstemmen e.d.

je hebt iig je twee humbuckers!

bobby
12 mei 2005, 21:11
voor die prijs zou ik geen gitaar nemen met een tremelo.. en stagg.. tja, nooit geprobeerd, maar hoor nou niet echt positieve verhalen erover :-?

Nrrrk
12 mei 2005, 21:11
Ik heb een stagg PRS kloon. Ok de hardware is niet super goed, afwerking ook wel minder, maar ik vind m niet beschamend slecht. de flamed maple vineer is best wel netjes hoor. Mja ik zal wel 'n aardige hebben dan. XD

Flying\/
12 mei 2005, 21:48
Ok dan, en zoals gewoonlijk thanks voor t snelle antwoord iedereen. Ik denk dat ik maar effe spaar en dan wat beters koop. Nog maar effe door met m'n stratje :).

Overigens niks mis met London City hoor

JesseBeau
12 mei 2005, 22:21
Ok dan, en zoals gewoonlijk thanks voor t snelle antwoord iedereen. Ik denk dat ik maar effe spaar en dan wat beters koop. Nog maar effe door met m'n stratje :).

Overigens niks mis met London City hoor

Verstandig...

Cubensis
12 mei 2005, 23:53
Ik heb een stagg PRS kloon. Ok de hardware is niet super goed, afwerking ook wel minder, maar ik vind m niet beschamend slecht. de flamed maple vineer is best wel netjes hoor. Mja ik zal wel 'n aardige hebben dan. XD
die speelt opzich wel lekker ja

vulvasonic
13 mei 2005, 00:06
Ik zie dat je een London City strat hebt?
Een leerling van me heeft er recentelijk eentje gekocht en mijn bek stond open van verbazing. Het ding was perfect afgesteld. De hardware was gewoon goed (niet van die goedkope rotzooi), de afwerking was subliem en het geluid kon beter.

Waarom zou je er een crapgitaar bij willen hebben? De London City is goed genoeg (meer dan zelfs) om 'm te upgraden naar iets wat meer bij je past. Zet een paar goede humbuckers in die gitaar en je hebt een scheurijzer waar je U tegen zegt en je bent goedkoper uit.

BassAgent
13 mei 2005, 10:48
Stagg = brandhout.

almarvk
13 mei 2005, 11:42
Ik heb op die Stagg een keer voor lol gespeeld. Het was echt een brakke gitaar met een slechte afstelling. De hardware was niet geweldig en ontstemde zeer snel.

Koop geen stagg, maar spaar door voor een goede gitaar van goede kwaliteit zodat je er zeer lang plezier van kan hebben...

Wormaap
13 mei 2005, 16:48
Ooit heb ik eens bijna 24 uur een Stagg Stratje gehad, daarna teruggebracht :-D
Op zich vond ik de hals helemaal niet zo verkeerd, voelde redelijk snel aan en speelde best soepel, alleen jammer dat de snaren er een kilometer boven zweefden, maar da's op zich met afstellen wel te verhelpen. Het geluid zoog érg hard, maar wat verwacht je voor 89 euro :-D Al met al vond ik'm voor dat geld zó slecht nog niet, vooral dat de hals vrij prettig aanvoelde viel me reuze mee. Was toch verder niets voor mij :-D

BassAgent: Ik neem aan dat je uitgebreide ervaringen met Stagg hebt, waardoor je zo hard kan roepen dat't brandhout is? :roll:

BassAgent
13 mei 2005, 20:28
Ja. Ik heb een aantal keren voor ik mijn Richwood kocht op een Stagg tele en een LP-achtig ding gespeeld, en ook op een Stagg Jazz bass. Beiden bij de gitaarboer. Allen zogen uileballen.

ICEcube
14 mei 2005, 00:15
Mijn eerste gitaartje was een goedkope strat van stagg. Heb hem een half jaar geleden verkocht en ik mis hem absoluut NIET! Wat een onding was dat zeg! Maart een vriend van me heeft een soort gothic stagg, en dat ding speelt echt enorm goed! Ik durf zelfs zeggen dat sommige goedkopere epi's het slechter doen. Dus mss toch is testen en kijken wat jij ervan vindt. Want al dat stagg gebash allemaal goed en wel en heel stoer, maar het is wat jij ervan vindt eh.

Cubensis
14 mei 2005, 11:47
Mijn eerste gitaartje was een goedkope strat van stagg. Heb hem een half jaar geleden verkocht en ik mis hem absoluut NIET! Wat een onding was dat zeg! Maart een vriend van me heeft een soort gothic stagg, en dat ding speelt echt enorm goed! Ik durf zelfs zeggen dat sommige goedkopere epi's het slechter doen. Dus mss toch is testen en kijken wat jij ervan vindt. Want al dat stagg gebash allemaal goed en wel en heel stoer, maar het is wat jij ervan vindt eh.

goedkopere epi's?
die goth strat is 150 euro ofzo, heb nog nooit een epi voor minder dat dan gezien hoor :D, ja misschien zo'n multiplex bolt on 'special' model, maar dat is algemeen bekend dat dat crap van de bovenste plank is

ICEcube
14 mei 2005, 12:09
Mijn eerste gitaartje was een goedkope strat van stagg. Heb hem een half jaar geleden verkocht en ik mis hem absoluut NIET! Wat een onding was dat zeg! Maart een vriend van me heeft een soort gothic stagg, en dat ding speelt echt enorm goed! Ik durf zelfs zeggen dat sommige goedkopere epi's het slechter doen. Dus mss toch is testen en kijken wat jij ervan vindt. Want al dat stagg gebash allemaal goed en wel en heel stoer, maar het is wat jij ervan vindt eh.

goedkopere epi's?
die goth strat is 150 euro ofzo, heb nog nooit een epi voor minder dat dan gezien hoor :D, ja misschien zo'n multiplex bolt on 'special' model, maar dat is algemeen bekend dat dat crap van de bovenste plank is

Ik bedoelde de goedkopere epi's, niet noodzakelijk goedkoper dan die stagg. Soms versta ik niet waarom die stagg gitaren zo afgemaakt worden. Je krijgt immers waar je voor betaalt! Evenmin versta ik het collectieve richwood gegeil dat hier heerst. :s