PDA

View Full Version : Gitaar gezocht.



Jeroen.dash
12 mei 2005, 18:53
Ik weet dat dit al het zoveeslte topic is waar deze vraag gesteld wordt, maar ik ben toch erg benieuwd.

Wat raden jullie mij aan als beginnende gitaar speler?
Ik heb zelf eens rond gekeken en rond gevraagd, en blijkbaar kun je voor 150 euro toch een goede beginners gitaar krijgen.
Klopt dit? En hebben jullie tips voor een type of een merk of zo iets?

Of heeft een van jullie toevallig nog een gitaar thuis liggen die hij als beginner gebruikte, en wil hij die voor een vrienden ( :wink: ) prijsje weg doen?

FF voor de duidelijkheid, ik zoek dus gewoon een beginners gitaar, niet al te duur enzo, maar het moet geen triplex ding zijn, ik moet er toch wel een tijdje mee voor uit kunnen.

O, ik zie net pas de regels: :P
Ik wil gewoon een klassieke gitaar.

Mattia
12 mei 2005, 23:43
Wat voor muziek wil je spelen? Als je electrish wil spelen, begin meteen bij elektrisch. Staalsnarig akoestisch? Meteen mee beginnen. Je hoort vaak 'begin maar met klassiek, da's makkelijker', maar dat vind ik gewoon dikke onzin. In het begin moet dat eeld opgebouwd worden, ja, maar als de klank van nylon je niet interessert, koop er dan asjeblieft geen zogenaamd omdat het 'beter' is.

Als je er een tijdje mee wil kunnen, spendeer er dan iets meer dan 150 euri aan, zou ik zeggen, en kijk vooral tweedehands naar wat je kunt krijgen.

Jeroen.dash
13 mei 2005, 15:41
Ik wil denk ik wel beginnen met nylon snaar, akoustisch dus, ik vind het gewoon mooi klinken.
Elektrisch ook, maar dat zie ik later wel :)

Maar voor 180 euro heb je denk ik toch wel een behoorlijk goede 2e hands?
Want blijkbaar kost een goede beginners gitaar in de winkel 170 euro...

angorawol
15 mei 2005, 00:04
zoek ALTIJD naar een solide top, ook bij een nylon-snaar is dat van cruciaal belang.

Mattia
15 mei 2005, 10:51
Ik zou zeggen dat het vooral bij een nylon snaar van cruciaal belang is. Daar zit redelijk weinig spanning op, en de tops zijn meestal heel dun (rond de 2mm, solid top). Verder kan ik je met merken, etc. helaas niet helpen, omdat ik weinig verstand heb van budget (en niet-budget, trouwens) nylon-snarige gitaren. Zoek er wel een uit die lekker speelt (lage action, etc.), want betalen voor een drastische setup veranderingen, op jouw budget, da's nogal overdreven.

deedee
15 mei 2005, 11:17
www.gebruiknoueensdezoekfunctieenleesdefaqman.nl

Jeroen.dash
15 mei 2005, 15:21
www.rotopikhebdefaqgelezenmanenikhebgewooneenvraag .com

deedee
15 mei 2005, 15:22
www.jebentnietdeeerstemetdezevraag.com

Jeroen.dash
15 mei 2005, 15:23
www.jottum.nl

Nou, weer back ontopic:
Ik denk dat ik de Martinez FAC-601 ga kopen.
Iemand bekend met deze gitaar?