PDA

View Full Version : Mesa Caliber 50 gescoord



amon
12 mei 2005, 18:47
Ik was van de week naar een muziekwinkel in de buurt gefietst om eens wat andere amps uit te proberen naast mn JCM800, omdat ik iets met een 2e kanaal zoek.
Daar probeerde ik oa een Mesa Boogie caliber 50 combo, met eq. Dit klonk erg lekker moet ik zeggen, hoewel de instelmogelijkheden voor beide kanalen wel beperkt zijn.
Thuisgekomen las ik op internet wat ik zelf ook al ondervonden had, de instelmogelijkheden. Na wat research deed ik mn 'dagelijkse' veilingsite rondje: marktplaats, speurders, 2dehands, ebay.de en als laatste kwam ik langs ebay.com. Tot mijn verbazing stond daar een Mesa Boogie Caliber 50 head te koop met nog maar een kwartiertje te gaan. Prijs stond op 366 dollar. Ik nam mezelf een maximum voor en deed op de laatste paar secondes een bod: hoogste bieder :o met geen tijd meer over, oftewel, gewonnen. Prijs eindigde op 380 dollar (+/- 295 euro) excl verzendkosten. Geen foute koop denk ik zo! :) En wat een toeval/geluk vandaag na het voorval met dat Marshall gebeuren van vorige week.


Op HC las ik iemand die schreef dat beide kanalen goed ingesteld konden worden en goed gebalanceerd, als je de handleiding goed doorleest, dus ik ga zeker proberen om er 2 mooie sounds uit te krijgen.
Maar doordat de prijs zo meeviel (vind ik), denk ik er over om hem gewwon als 2e amp te houden. En mn JCM800 samen met dit ding in mn Boss PSM5 te steken. Ach ik zie wel. Mocht ik vanmiddag in die winkel toevallig een heel goede getest hebebn en deze die ik gekocht heb tegenvallen, dan verkoop ik hem hier wel weer. Moet toch geen moeite zijn....

NeeraDJ
12 mei 2005, 19:03
Wacht even, jij hebt 'm dus in Amerika gescoord begrijp ik dat goed? Ik wil je pret niet bederven ofzo, maar runt ie dan niet op 110V? Ook is het geen licht ding dus reken op +/- 200 dollar verzenden en dan nog 25% invoerrechten en douanetax over de waarde+verzendkosten. Ik weet niet precies hoe je 'm naar 220V overzet, maar dat zal ook niet echt cheap zijn. Sorry voor de bad news en ik kan iets misschien verkeerd begrijpen, maar dat zijn de redenen waarom ik geen goedkope(re) Soldano Decatone uit de USA heb gehaald.

amon
12 mei 2005, 19:10
Jepo, Ik heb hem in de usa gekocht.
Maar wij hebben hier nog een trafo liggen, dus dat voltageverschil maakt niets uit.
Onze overbuurman heeft een bedrijf in Amerika en speelt zelf bass, dus vertelde me dat hij me altijd wilde helpen. Hopelijk kan ik zorgen dat de verkoper het naar dat adres van dat bedrijf stuurt en dat die het goedkoper NL binnen kunnen krijgen...

ieme
12 mei 2005, 19:11
Ah netjes! wat ben je aan shipping kwijt?

amon
12 mei 2005, 19:13
Ah netjes! wat ben je aan shipping kwijt?


Dat moet dus nog blijken. Ik denk dat ik morgen even naar de overbuurman ga of bel, kijken wat hij kan doen....

nicoverduin
12 mei 2005, 19:16
Jepo, Ik heb hem in de usa gekocht.
Maar wij hebben hier nog een trafo liggen, dus dat voltageverschil maakt niets uit.
Onze overbuurman heeft een bedrijf in Amerika en speelt zelf bass, dus vertelde me dat hij me altijd wilde helpen. Hopelijk kan ik zorgen dat de verkoper het naar dat adres van dat bedrijf stuurt en dat die het goedkoper NL binnen kunnen krijgen...
Ik denk dat het voor de verkoper weinig uitmaakt waar hij naartoe moet verzenden. Zou dan wel vragen om hem in de US verzekerd te versturen. De reputatie van de verschillende vervoerders varieert daar nog wel eens.

Tja en daarna ligt het eraan hoe de buurman het gaat vervoeren. Mogelijk pakken zij de BTW op?
Nico

AART
12 mei 2005, 19:49
verhuistrafo werkt trouwens toch prima met zo'n amp uit de vs?
ik snap nooit waarom men daar moelijk over doet.

Maar gefeliciteerd, zijn vette amps.

BLOK182
12 mei 2005, 20:03
Congrats, mooie amp voor scherpe prijs! Succes met het shippen dude!

nicoverduin
12 mei 2005, 20:19
verhuistrafo werkt trouwens toch prima met zo'n amp uit de vs?
ik snap nooit waarom men daar moelijk over doet.

Maar gefeliciteerd, zijn vette amps.
Extra sleepwerk :-D

AART
12 mei 2005, 22:12
verhuistrafo werkt trouwens toch prima met zo'n amp uit de vs?
ik snap nooit waarom men daar moelijk over doet.

Maar gefeliciteerd, zijn vette amps.
Extra sleepwerk :-D

Dat is een luie hond.

nicoverduin
12 mei 2005, 22:25
wraff :-D :-D :-D :-D :-D :-D

Daniël_san
12 mei 2005, 22:32
zoals afgesproken :razz: :-D Sorry moest effe :-D

Maar gefeliciteerd met je amp! Lijkt me wel een mooi ding.

doncker
12 mei 2005, 22:40
gefeliciteerd, zijn super amps. Heb de head gehad, maar spijtig genoeg weggedaan. Als ik er ooit nog is eentje kon vinden voor een mooie prijs staat er hier terug eentje te blinken.

greets

kristof

amon
12 mei 2005, 22:58
Dank iedereen.

Overigens, hier een link: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=7320765335&rd=1&sspagename=STRK%3AMEWN%3AIT&rd=1


Weet iemand hoe zwaar dat ding zal wezen? Als ie 20 kg weegt (of minder), dan kan ie namelijk nog redelijk goedkoop verzonden worden. Hoef ik niets met de overburen te regelen...

Weegt ie meer, dan gaat ie over de 45 pond en dan worden de kosten ook aanzienlijk hoger....

Bins
13 mei 2005, 18:44
Mwa, ik heb er ook 1, die weegt echt geen 20 kilo. Ongeveer de helft van een 5150 head denk ik, qua gewicht.

Super amp trouwens, maar ik ben het ermee oneens dat je een goede balans kan vinden tussen clean en dirt (anderen vinden idd weer van wel). Hij klinkt (imo weer) het lekkerst met de master hoog, en de lead volume laag, dan is je clean oorverdovend. Volgens mij zit de "lead volume" functie alleen op het + model, dus misschien heb je daar geen last van.

Bins
13 mei 2005, 18:47
---> Stupid edit functie werkt niet....

Ik bedoel dus te zeggen dat je clean oorverdovend is in de negatieve zin. Nu lijkt het net of ik zeg "whoa vet man! Oorverdovend!!"

srv-man
13 mei 2005, 22:37
Tja, ik wil de feestvreugde niet helemaal bederven maar mocht het zo zijn dat je BTW en invoerrechten zult gaan betalen (en dat gaat ook over de transportkosten) dan kom je toch al snel boven de 500 euro uit voordat je hem hier hebt......
En je hebt hem ook nog van een ebayer met slechts 8 positieve waarderingen, die bovendien allemaal van een verkoper zijn. Hij heeft dus nog nooit wat verkocht via ebay. Tricky business....

Je had ook gewoon naar de Plug kunnen gaan, heb je hem voor 650 en zit er nog een speaker in ook :wink:

NeeraDJ
16 mei 2005, 19:30
Ik hoop iig dat alles goed zal gaan, laat het ons weten ok? :wink:

cosmos
3 juni 2005, 16:50
Hey Amon,

Heb je dat ding ooit ontvangen? Ben benieuwd hoe hij klinkt..