PDA

View Full Version : Lucky shot



Ron Valeri
12 mei 2005, 09:28
**********

guitarmusicman
12 mei 2005, 21:48
Hallo

Ik bespeel zelf ook de 6+ cedar. Ik ben het met je eens dat het prachtige gitaren zijn, en ik heb door de jaren heen een tiental bespeeld. Mijn ervaring is inderdaad ook dat deze instrumenten zeer vol en hard klinken, met een donkere toonkleur, wat de gitaar zeer geschikt maakt voor picking en solowerk. Het enige minpunt dat ik bij de meeste seagulls ervaar die ik heb bespeeld, is dat deze overwegend zwaar spelen, en niet licht, zoals jij dus ervaren hebt. Een ander minpuntje is dat het toch wel heel kwetsbare gitaren zijn. Het gekozen hout voor de gitaren is het beste hout van de canadese bossen, met een zeer goede response zoals dus ook te horen is. Maar dit hout is wel zacht, en door de satin finish (op mijn gitaar in ieder geval) is het oppassen geblazen.

In enkele woorden, mijn ervaring komt zeer dicht in de buurt met jouw ervaring, alleen verschilt mijn mening ten opzichte van de zwaarte van het bespelen

Picker
12 mei 2005, 22:09
Van alle gitaren ik daar probeerde (Larrivee, Aria, Taylor (gewaagd he, zeggen dat een Seagull beter is al een Taylor -:), Washburn) stak deze er bovenuit, zeker als je bedenkt dat hij 289E kostte.

Oei! Au! Pas op Ron! Dat ligt heel gevoelig op dit forum hoor!
:razz:


"WAT!? Beter dan een Taylor???!!!" :evil:
(Sorry - kon het niet laten...!)

Picker
12 mei 2005, 22:22
Nu even serieus: ik ben altijd erg gecharmeerd geweest van Seagull. Toen ze net op de markt kwamen waren ze echt spotgoedkoop en erg goed voor hun prijs. Net wat je schrijft: licht, luid en luchtig. Een beetje Maton-achtig.

Ik heb de laatste jaren geen Seagulls meer in mijn handen gehad. Maar er zijn mij geen drastische veranderingen ter ore gekomen dus ik neem aan dat ze nog steeds goed zijn. Canadees, is het niet? Die Canadezen konden altijd al goed met hout omgaan... :wink:

guitarmusicman
13 mei 2005, 10:04
Inderdaad zeer herkenbare klank! Zo klinkt mijn seagull ook. Daarbij complimenten voor het nummer! Erg mooi...ik hou erg van deze puurheid. Hoe is het opgenomen, in een studio neem ik aan?

ReinoutV
13 mei 2005, 14:48
Hier is ie

belg
15 mei 2005, 10:14
dat taylor-verhaal ligt vooral gevoelig bij bezitters van een taylor, uberhaupt alle 'beter dan' verhalen roepen nogal wat afhangende mondhoeken en strakke kaken op hier :razz:

@ Ron, derde nr. is mooi op je site en de sound van je gitaar is idd mooi 'donker'...

vraagje aan iedereen : kan je eig. altijd gewoon een gitaarzaak binnen lopen, gaan zitten, spelen op de betere merken, na een uurtje opstaan en dan weer weggaan?? Dit is een serieus vraagje, heb zelf een martin d-15 en een breedlove ac25-sm, twee middenklassers dus en zou ook wel eens op een taylor of zo willen 'rommelen'.....

Picker
15 mei 2005, 11:55
dat taylor-verhaal ligt vooral gevoelig bij bezitters van een taylor, uberhaupt alle 'beter dan' verhalen roepen nogal wat afhangende mondhoeken en strakke kaken op hier :razz:

@ Ron, derde nr. is mooi op je site en de sound van je gitaar is idd mooi 'donker'...

vraagje aan iedereen : kan je eig. altijd gewoon een gitaarzaak binnen lopen, gaan zitten, spelen op de betere merken, na een uurtje opstaan en dan weer weggaan?? Dit is een serieus vraagje, heb zelf een martin d-15 en een breedlove ac25-sm, twee middenklassers dus en zou ook wel eens op een taylor of zo willen 'rommelen'.....

Natuurlijk kan dat. Het is wel netjes als je het eerst even vraagt, ofschoon sommige winkels (Conijn in Eindhoven bijvoorbeeld) een 'doe maar' politiek hebben. Staat op een bordje dat in de winkel hangt ("Gitaar proberen? Geen probleem.")

Ik kijk altijd eerst uitvoerig, bepaal dan waar ik op spelen wil, vraag dat dan altijd even netjes en trek mijn jas uit voor ik spelen ga. Als ze in de winkel zien dat je voorzichtig met de instrumenten omgaat zullen ze je uren laten spelen. Ik loop ook nooit zomaar weer de winkel uit, maar maak eerst nog even een praatje en zeg ik wat ik ervan vond.

Als je het zo aanpakt zul je in weinig winkels problemen hebben denk ik. Ze snappen dan dat je serieus bent.

belg
15 mei 2005, 16:12
aha, en weten jullie een zaak in A 'dam waar ze tolerant zijn???

hoofd
16 mei 2005, 12:37
aha, en weten jullie een zaak in A 'dam waar ze tolerant zijn???

Ik ken eigenlijk geen zaak in Amsterdam waar je niet mag spelen...Dijkman heeft volgens mij de grootste collectie akoestische gitaren, daarna Dirk Witte en daarna de kleinere zaken als de String, de Plug en Palm Guitars. Er is nog een zaakje waarvan ik de naam kwijt ben, die zit om de hoek bij Waterstones, die heeft ook een leuke collectie als ik me het goed herinner (tijdje geleden dat ik daar was). En voor klassieke gitaren kan je goed terecht bij la Gitarra Buena.

Ron Valeri> die mp3's van je klinken zeer goed, ik vind de opzet van Wednesdaymorning Songs ook erg leuk.

belg
16 mei 2005, 16:44
Okay, thanks..

guitarmusicman
4 juni 2005, 17:56
Over de vergelijking van de gitaren met wijn, deze is zeker heel goed te maken. Vooral bij massieve cedar toppen. Ik heb me laten vertellen dat het bespelen van zulke gitaren, de gitaren op lange termijn beter laten klinken. Ik kan hier echter geen verklaring voor geven en kan ook niet met 100% zekerheid garanderen dat dit echt zo is, maar van een professionele acoustische gitaarbouwer neem ik het wel vrij makkelijk aan natuurlijk.