PDA

View Full Version : Dimarzio/IBZ tegenover V7/V8 en echte Dimarzios



Man
11 mei 2005, 23:35
test

Man
11 mei 2005, 23:35
Linkshandig is onhandig... ik heb een rg470 liggen die ik heerlijk vind spelen maar waar niet zon prechtig geluid uit komt.. een duurdere versie kopen zit er voor mij niet in vanwege het ontbreken van het aanbod..

Nu heb ik van een goede kennis het aanbod gekregen om zijn DImarzio/IBZ elementen over te kopen ( hij zet EMGs in zijn rg3000nogwat ) en vraag ik me af of dit mij enthousiast moet maken of niet...?

Ik zou uiteraard ook gewoon een echte dimarzio kunnen kopen maar als dit een lekkere upgrade is moet ik het natuurlijk zeker proberen ( dat ga ik zowieso doen .. daar niet van )


EN, de FR loproedge die op die gitaar zit is ook een beetje gereld.. de twee... dingen.. waar de brug tegen hangt zijn half doorgesleten vanwege mijn misbruik ( wist ik veel ) en ze zijn ook nog eens schuin gaan staan.. zal ik dit repareren of maar gewoon vast laten zitten?

vester86
11 mei 2005, 23:58
ik heb zelf 6 maanden een RG 2570 gehad, ook met Dimarzio IBZ elementen, en ik vind het futloze kutelementen... ze doen de naam dimarzio GEEN eer aan, en ze klinken vrijwel hetzelfde als de IBZ elementen in de 1570.

Het hangt er vooral vanaf of je een JAPANSE of een KOREAANSE rg 470 hebt

"De Koreaan heeft de INF1, INF2 en INFS1 keramische elementen die erg strak maar wel redelijk levendig en transparant klinken. Maar wel een tikje statisch. De Japanner heeft de V7, V8 en S1 die je op alle non-Prestige Japanse RG's tegenkomt. De V8 vond ik wat lomp klinken. Niet lekker strak, erg losjes en bonkig. De V7 (het halselement) vond ik wel heel redelijk, en clean zelfs erg lekker. De S1 is simpelweg te zwak om tegen het humbuckergeweld op te kunnen, maar dat geldt evenzeer voor de elementen van de Koreaan." (naar: jeroen G,gitaar.net)

jorrit
12 mei 2005, 00:02
de elementen van ibanez/dimarzio zullen beter zijn als je elementen die je nu hebt. hoeveel vraagt hij ervoor? als ze nog in zn gitaar zitten kun je ze testen en als hij ze er al uit heeft mag je ze er vast wel ff om uit te proberen in zetten. tis een goede kennis toch.. een tweede hands dimarzio is rond de 60 euro...

sjah en je trem, gebruik je hem veel of kloot je gewoon lekker met dat ding? nieuwe studs zullen niet erg duur zijn, zijn ze zelf scheef of is er meer mis mee? repareren kan je zelf als het alleen de studs zijn, gewoon ff bestellen bij je gitaarzaak of internet.

Man
12 mei 2005, 08:08
ik heb de v8/v7 elementjes

de "studs" zitten denk ik een beetje scheef in het hout gedrukt ...

Anders Destium
12 mei 2005, 09:09
Als je V7/V8 hebt dan zou ik zelf gaan voor échte Dimarzio's als je het geluid niet goed genoeg vindt. De DMZ/IBZ zijn geen echte verbetering, het verschil is niet groot genoeg om ze te kopen! Ik heb ze gehad in een mahonie RG en ze waren wel goed gebalanceerd maar misten duidelijk bite. Je kunt beter doorsparen!

Als je op www.jemsite.com of www.ibanezrules.com kijkt staat hoe je je brug moet afstellen, alleen grote kans dat je een lo trs hebt en die zijn na een paar jaar gaar. Op mijn RG470 heb ik hem dan ook altijd of geblokkeerd gehad of de pook er eenvoudig niet in zodat je niet gaat klieren :wink:

Man
12 mei 2005, 10:55
het is een lotrs ja .. dan laat ik em wel gewoon vast zitten..


zal ik maar een tonezone kopen jongens? wat zeggen jullie ervan..

ik wil scherpe gedempte tegen metal aanliggende leadriffs spelen maar ook volle bruisende en scheurdende accoorden aanslaan.. tevens wil ik het element wellicht gebruiken voor cleane riffjes..

Anders Destium
12 mei 2005, 11:09
Tonezone werkt heel goed in basswood gitaren, alleen voor clean werk heeft hij wat veel output (ligt ook aan je versterker). Ik speel persoonlijk clean altijd over het nekelement!

Wormaap
12 mei 2005, 13:33
Tonezone werkt heel goed in basswood gitaren, alleen voor clean werk heeft hij wat veel output (ligt ook aan je versterker). Ik speel persoonlijk clean altijd over het nekelement!
+1 ToneZone scheurt HEERLIJK, maar als het clean moet gaat het fout :-D Vind ik persoonlijk echt niet mooi klinken, maar hey, daar heb je de andere elementen voor :)

Man
12 mei 2005, 13:39
maar articuleert de tonezone ook goed.. hoor je alle snaren nog wel mooi ?

ik wil lekker scherp kunnen riffen en mooie leads spelen ( duh ) met het brugelement..

als ik de tonezone zou kopen en hij bevalt me niet zo erg.. kan deze dan ook goed in een japanse strat?

Wormaap
12 mei 2005, 13:50
Articulatie ligt sowieso meer aan amp instellingen dan aan het element, maar hier met de ToneZone in m'n Model 6 over m'n ENGL hoor ik elke noot overduidelijk, wat soms wel eens jammer is want elk foutje hoor je ook :razz:

Man
12 mei 2005, 14:04
maar articuleert de tonezone ook goed.. hoor je alle snaren nog wel mooi ?

ik wil lekker scherp kunnen riffen en mooie leads spelen ( duh ) met het brugelement..

als ik de tonezone zou kopen en hij bevalt me niet zo erg.. kan deze dan ook goed in een japanse strat?

Anders Destium
12 mei 2005, 14:05
Tonezone is niet vergevingsgezind inderdaad! Als de houtsoort van je strat Alder, Ash of Basswood is dan zal een Tonezone erg goed klinken, met een mahonie gitaar kan hij modderig worden.

Thom TK
12 mei 2005, 14:15
Scherp kunnen riffen kan goed met een Dimarzio Evolution...de meningen over dit element in basswood lopen nogal uiteen, maar Steve Vai gebruikt deze combinatie en de gitaristen van Edenbridge ook. En ik.

Azrael
12 mei 2005, 14:29
Mijn ToneZone in Mahogany bevalt mij niet zo super. Hij is mij te metal....ben niet zo'n metal fan. Wat te veel laag zit er ook in en hij's wat modderig. Zit te denken om hem door een Evolution een keer te vervangen. Maar ik zou ook eventueel eens een keer geen Dimarzio kunnen kopen en misschien voor Seymour Duncan te gaan. Maar ik ga eens testen in een winkel hoe dat zit met pickups en geluid. Ben daar niet zo super bekend mee.

Man
12 mei 2005, 14:38
heeft niemand een soortgelijke gitaar met wat dimarzios erin gebruikt voor opnames ofzo? dat ik wat kan horen

Fvddungen
12 mei 2005, 15:24
Ik heb in mijn RG1620X de V7 en v8 vervangen door een tonezon en pafpro en ik moet zeggen dat het verschil enorm was.

Anders Destium
12 mei 2005, 15:30
Ik heb juist wel een Tonezone in mijn (mahonie) 7snaar gezet, daar komt hij veel beter tot zijn recht dan in de mahonie 6snaar die ik had. Ik heb daarbij wel het geluk dat mijn versterker van nature nogal schel is (5150, presence op 10 8-) )

Raffel
12 mei 2005, 16:25
ik ben dan meer Evo fan moet ik zeggen. Wat 'genuanceerder' dan de tone zone

Diedo
12 mei 2005, 19:04
kan het kloppen dat ik de Tone Zone niet meer op de site van DiMarzio kan vinden?

Pegasus
12 mei 2005, 22:54
kan het kloppen dat ik de Tone Zone niet meer op de site van DiMarzio kan vinden?

Deze staat er nog steeds op.

Diedo
12 mei 2005, 23:18
ah, pardon ik had het pijltje naar beneden niet gezien :)

Pilitev
13 mei 2005, 17:12
Ik heb ook een Rg470 waar ik ook graag andere Pu's in wil zetten, ben niet tevreden over het geluid het is te schel (baswood). Nou hoor ik overal dat een Tonezone hier perfect in past, maar ik ben eigenlijk niet zo'n metal fan. Het uiterste qua sound wat ik zoek is eigenlijk Ozzy (Rhoads), of Van Halen. Nou vroeg ik me af of een Fred in de brugpositie ook een goede combinatie is i.s.m. baswood en of ik op deze manier geen kil nasaal geluid krijg.

Anders Destium
13 mei 2005, 17:49
Het lijkt me dat je dan het beste inderdaad een Fred of bijvoorbeeld een Paf Pro erin kunt zetten. Met basswood ontkom je er niet echt aan dat het geluid schel (en dun) is, een paf pro is mooi gebalanceerd. Hij is een stuk minder fel dan een tonezone maar bijvoorbeeld het lead- en cleangeluid is prachtig :)

De reden dat de tonezone zo populair is komt doordat deze juist wel veel bas en mid heeft!

>Man
Luister bijvoorbeeld op de site van Dimarzio naar de voorbeelden!

Man
13 mei 2005, 19:41
Ok.. mijn laatste vragen.. antwoorden zijn zeer gewenst


betreffende een Tonezone in een Fender Strat

- Geeft de tonezone mooie harmonics?
- Geeft de tonezone een "groot" geluid?
- Geeft de tonezone zowel een mooi solo als een mooi ritme geluid?
- Is de tonezone aan te raden voor iemand die als enige gitarist in een band speelt? ( redelijk heavy progrock )

Man
13 mei 2005, 19:44
Ok.. mijn laatste vragen.. antwoorden zijn zeer gewenst


betreffende een Tonezone in een Fender Strat

- Geeft de tonezone mooie harmonics?
- Geeft de tonezone een "groot" geluid?
- Geeft de tonezone zowel een mooi solo als een mooi ritme geluid?
- Is de tonezone aan te raden voor iemand die als enige gitarist in een band speelt? ( redelijk heavy progrock )

Anders Destium
13 mei 2005, 19:49
Yup, luister eens wat Paul Gilbert of Racer X werk!

Soulflyhigh
13 mei 2005, 20:16
Paul Gilbert heerst! Racer X natuurlijk ook 8-)

Azrael
13 mei 2005, 20:38
De ToneZone is een perfecte pickup voor heavy werk. Als dat echter niet je ding is en je een wat ielere tone wilt zou ik niet voor een ToneZone gaan. Iniedergeval niet in Mahogany...

Azrael
13 mei 2005, 20:39
Die V7/V8 vind ik overgens vele malen slechter dan de echte dimarzios. Over de nieuwe Ibz/Dimarzio kan ik nog geen mening geven want ik heb er nooit op gespeeld.

Anders Destium
13 mei 2005, 20:42
Geen grote verbetering tov de V7/V8. Ze klinken nogal dof, wel veel output.