PDA

View Full Version : Vraagje over Gotoh tremolo (FR style)



Blackers
11 mei 2005, 22:01
Bla

Blackers
11 mei 2005, 22:02
Ik heb een Ibanez Jem 555 gekocht. Echt een toffe gitaar, maar er zit een Lo TRS tremolo op die ik wil gaan vervangen. Nu zag ik op www.rockinger.de een Gotoh tremolo, die me wel wat lijkt. Weet iemand meer over deze tremolo te vertellen? De vraag is vooral: is deze gebaseerd op een Edge tremolo?

Mattia
12 mei 2005, 00:55
Eh? Ik zou maar eens googlen, misschien kijken bij universaljems.com of projectguitar.com voor wat meer info, maar all Ibanez trems zijn hun eigen versies van Floyd Rose trems. Licensed en al, dacht ik. Welke waarop gebaseerd zijn weet ik niet precies, maar het lijkt me echt zwaar onwaarschijnlijk dat Gotoh (overigens een zeer goed Japans merk) Ibanez trem copieen zit te maken. Licensed standard Floyd Rose, vast wel. Ditto Schaller.

Ibanez RuleZ
12 mei 2005, 09:20
Voorganger zei het al, de Gotoh heeft niet met de edges van ibanez te maken.

de Lo TRS is volgens mij van dezelfde spacing als een OFR, wat zou betekenen dat de Gotoh wel zou kunnen, want ik neem aan dat die ook dat soort spacing heeft

Harrald

fred dons
13 mei 2005, 07:51
off topic hi harald

on topic

het heeft (in dit geval) niets met de spacing te maken maar met de plek waar de studs komen te staan, die is op lo trs gelijk aan die van gotoh of schaller (of OFR) . Bij een pro edge of edge van Ibanez staan de studs iets verder van de nek en zou je intonatie problemen kunnen krijgen
Ik geloof overigens wel dat de goto duurder is dan de schaller en dat je bij de goto geen toplock krijgt

Ibanez RuleZ
15 mei 2005, 23:45
offtopic

yo fred

8-)

Harrald

Maniaaaak!!
16 mei 2005, 10:03
Misschien kan je op ebay/marktplaats een goedkope ibanez RG scoren of nog beter een losse Lo Pro Edge ofzo?