PDA

View Full Version : E-bay.com



boogie400+
18 augustus 2002, 12:57
Iemand ervaring met het kopen van instrumenten in t buitenland via E-bay.com??
Hoe zit t met invoerrechten en betalingen??

Fluffy
18 augustus 2002, 14:01
kijk in topic : Rechtstreeks kopen uit USA

daar staat de nodige info.

nilfisk
18 augustus 2002, 14:10
het maakt niet veel uit of je je gitaar hier koopt of in amerika...door de invoerrechten blijven de prijzen ongeveer gelijk geloof ik...

Theije
19 augustus 2002, 00:22
Ik zou het alleen doen als het om items gaat die hier echt niet te krijgen zijn, want anders is het gewoon niet rendabel, verzending van een gitaar van USA naar hier is al iets van 100 Euro of meer, plus BTW en douanebelasting, kijk eens op belastingdienst.nl kun je alles vinden.

Robbert
19 augustus 2002, 16:24
Een complete gitaar zullen ze wel niet één-twee-drie door laten gaan bij de Douane, maar een pakketje met Lindy Fralins erin...

Ik wil de gok wel wagen. In het ergste geval zit je ietsjes boven de prijs voor die elementen in Nederland. Wanneer het meezit, heb je ze bijna 30% goedkoper!

in_vitro
20 augustus 2002, 19:55
Probeer als je via internet iets koopt het dan binnen de EU (lees alleen UK) te kopen dan betaal je geen invoerrechten!!

ok even een voorbeeldje. De PRS Santana SE, das wel een leuk gitaartje als je van die sound houd. Kost hier ong. 1100 Euro nieuw en in de UK ong. 600 pond. Nou wat is 600 pond een 700 euro... Plus porto van 50 euro dat scheelt je toch wel een 350 euro!!! Je hebt wel als nadeel van dit soort dingen dat je niet je gitaar kunt bekijken van tevoren. Het kan zijn dat je voor dit geld een wat mindere kwaliteit gitaar krijgt maar reken dan nog eens 50 euro voor het goedstellen van je gitaar en je hebt t toch wel redelijk goedkoop.

nb dat de meeste verkopers hun waren alleen maar in de UK verzenden maar vragen helpt heel veel!!!

Brianmayrulezzz
21 augustus 2002, 21:28
1100 Euro nieuw en in de UK ong. 600 pond. Nou wat is 600 pond een 700 euro... Plus porto van 50 euro dat scheelt je toch wel een 350 euro!!!

600 pond is 950 euro... (600*3.5=2100 gulden / 2.20= +/- 950), dan is het denk ik al een ander verhaal?

Anders Destium
22 augustus 2002, 13:16
Grootste nadeel bij bestellen is het niet kunnen uitproberen van je gitaar.
Ik zou zoiets alleen overwegen als ik de gitaar in kwestie al heb getest of hij simpelweg niet in Nederland te krijgen is

in_vitro
23 augustus 2002, 19:52
Op 2002-08-21 21:28, schreef Brianmayrulezzz:
1100 Euro nieuw en in de UK ong. 600 pond. Nou wat is 600 pond een 700 euro... Plus porto van 50 euro dat scheelt je toch wel een 350 euro!!!

600 pond is 950 euro... (600*3.5=2100 gulden / 2.20= +/- 950), dan is het denk ik al een ander verhaal?


Tja... misschien een kleine miscalculatie :smile: maar bekijk deez voor de gein es

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=899857700

Anders Destium
23 augustus 2002, 20:27
Ik denk dat die prijs nog wel omhoog gaat vlak voordat hij sluit bijvoorbeeld, maar die SE's lijken me altijd mooie gitaren voor het geld, tenzij ze al het resthout er in verwerken
Ik durf het alleen niet aan om er op te spelen, dan ben ik bang dat het mijn oordeel over andere PRSsen aantast!
Aan de andere kant, het is en blijft een PRS :smile:

LordRiffenstein
23 augustus 2002, 20:43
Je moet enkel invoerrechten en btw of andere taksen betalen als je iets koopt van een winkel en dat geldt net zo als je iets laat overvliegen vanuit Amerika. De douane rekent kosten aan bij een handelaar omdat bij je pakje een factuur/rekening zit, bij een particulier is dat niet het geval en mogen ze dus geen kosten aanrekenen.

Ik heb al enkele spullen in Amerika gekocht, ook van particulieren en nog NOOIT kosten moeten betalen bij het invoeren en ja daar waren ook grote spullen bij!

Yoeri

Anders Destium
23 augustus 2002, 21:03
Nooit bang geweest dat het niet aankwam bij jou of dat het tegenviel...
En betaalde je dan vooruit of...

sash
23 augustus 2002, 22:58
Mocht je toch bang zijn dat de douane het pakketje onder ogen zijn, moet je vragen of ze er GIFT op zetten, dan let de douane er niet op. Sommige Amerikanen zijn zelfs zo gek dat ze er een strik om heen doen en er een kaartje aan hangen: 'For Dad'

LordRiffenstein
24 augustus 2002, 00:08
Op 2002-08-23 21:03, schreef Anders Destium:
Nooit bang geweest dat het niet aankwam bij jou of dat het tegenviel...
En betaalde je dan vooruit of...


Ja, het is wel extra spannend natuurlijk maar als je een beetje oplet en kijkt naar hun feedback-profiel op Ebay dan weet je al snel of iemand eerlijk is of niet.

Ja je betaalt vooraf, ik heb ene Paypal-account waarmee ik zonder kosten Amerikanen kan betalen.

Yoeri