PDA

View Full Version : Supergeile nieuwe Ibanez van Rusty Cooley



Soulflyhigh
11 mei 2005, 20:14
Check it out at www.rusteycooley.com

Thom TK
11 mei 2005, 20:22
?

ToTaL FaKe
11 mei 2005, 20:26
?

snap er ook geen ... van :-D

kom op soulflyhigh, wees duidelijker 8-)

ben???
11 mei 2005, 20:33
http://www.rustycooley.com/

Soulflyhigh
11 mei 2005, 20:34
Dat is toch gewoon een vet ding man geweldig! Het zou gaaf zijn als het een signature wordt maar ja daar is hij te onbekend voor denk ik.

EpiCenturiesAWAy
11 mei 2005, 20:36
Die gast is wel n gay :roll:

BassAgent
11 mei 2005, 20:37
Man, wat moet je in GODSNAAM met een 9-string?!

ToTaL FaKe
11 mei 2005, 20:40
volgens mij tel ik er 7 hoor :-D

Anders Destium
11 mei 2005, 20:44
Wow, vette bak 8-)

En boeiend als het een nicht is, ik hoef alleen zijn muziek te luisteren :wink:

BassAgent
11 mei 2005, 20:50
volgens mij tel ik er 7 hoor :-D
Hij staat op Ebay als 9-string.

idno
11 mei 2005, 20:59
t lijkt op een Double Edge model, met EMG pickups. en natuurlijk een ander kleurtje en een binding enzo..........

FonZZo
11 mei 2005, 21:09
Als het net zo lekker speelt als dat hij er bij kijkt... :chicken:

Gatverrrr!

GretschCC
11 mei 2005, 21:26
inderdaad die gitaar op ebay heeft echt het bereik van een vleugel :o

JesseBeau
11 mei 2005, 23:14
Vreed!

Nrrrk
11 mei 2005, 23:43
die gitaar ziet er wel cool uit! gast mag wegblijven xD

vester86
11 mei 2005, 23:54
hij heeft onder andere een Conklin 9 String Guitar

http://www.rustycooley.com/images/gear/conklin_9string.jpg

en een Conklin 8 String Guitar

http://www.rustycooley.com/images/gear/guitar_conklin8str1.jpg

die ik overigens allebei lelijk vind

Dit ibanez model is een 7 string, met 2 emg's, 5 way switch en 2 andere switches (coil tap? piezo?)

Wel een erg vette gitaar trouwens

jorrit
12 mei 2005, 00:11
vind die eerste conklin wel vet alleen jammer van die blinde darm.

Wouter J
12 mei 2005, 00:44
Die gast is wel n gay :roll:

Nou wil ik eigenlijk wel eens weten, sind's waneer maken lange haren een man Gay?

Ik bedoel maar Pim Fortuin was een homo en hij was KAAL. Albert Verlinden is een homo en hij heeft kort haar, ik kan me behalve Frank Goverts in de jaren zestig geen enkele bekende Homo met lange haren voor de geest halen.

Mijn haren zijn al meer dan elf jaar lang en meiden zeggen me dat het me sexy maakt, ik heb lang haar en ben echt niet gay.

Wormaap
12 mei 2005, 01:43
Mijn haar is ook lang (en langer dan dat van jou Wouter :razz: ) en ik ben ook echt niet gay hoor, meiden vinden't idd vaak juist leuk :)
Maar Rusty Cooley ziet er toch wel érg fout uit hoor... Vooral de strakke spijkerbroek en het hemd erin doen het hem naar mijn idee.

EmgMaster
12 mei 2005, 07:10
Die gast is wel n gay :roll:

Nou wil ik eigenlijk wel eens weten, sind's waneer maken lange haren een man Gay?

Ik bedoel maar Pim Fortuin was een homo en hij was KAAL. Albert Verlinden is een homo en hij heeft kort haar, ik kan me behalve Frank Goverts in de jaren zestig geen enkele bekende Homo met lange haren voor de geest halen.

Mijn haren zijn al meer dan elf jaar lang en meiden zeggen me dat het me sexy maakt, ik heb lang haar en ben echt niet gay.

Er wordt volgens mij ook niet beweerd dat het door zijn lange haar komt

JesseBeau
12 mei 2005, 10:02
...Maar Rusty Cooley ziet er toch wel érg fout uit hoor... Vooral de strakke spijkerbroek en het hemd erin doen het hem naar mijn idee.

Dat zei mijn vriendin ook al :razz: En ik heb ook erg lang haar... en mij vind ze niet gay (verrassend :roll:)

vinni
12 mei 2005, 11:55
Gay of niet....

Tering.....wat kan die gozer spelen zeg!

T'is wel allemaal supersnel...maar wat een techniek.

Ho!.....
Geen discussie over..."Het gaat niet om de snelheid..."

Dat zeg ik namelijk ook altijd omdat ik niet zo supersnel speel.... :cool:

Vinni

Cubensis
12 mei 2005, 12:21
Gay of niet....

Tering.....wat kan die gozer spelen zeg!

T'is wel allemaal supersnel...maar wat een techniek.

Ho!.....
Geen discussie over..."Het gaat niet om de snelheid..."

Dat zeg ik namelijk ook altijd omdat ik niet zo supersnel speel.... :cool:

Vinni

ik kan best snel spelen al zeg ik t zelf, maar toch vind ik shred over het algemeen redelijk zielloze muziek (malmsteen) en soms gewoon lachwekkend slecht (vai soms)

Maiden Michiel
12 mei 2005, 12:24
Klote, hij ook al naar Ibanez?

john.3001
12 mei 2005, 12:39
http://www.rustycooley.com/images/gear/conklin_9string.jpg


http://www.rustycooley.com/images/gear/guitar_conklin8str1.jpg

Ik snap niet helemaal hoe iemand op zo'n hals kan spelen... wel cool dat dit ding toch intoneerbaar is (hoop ik)...

Anders Destium
12 mei 2005, 12:54
Gay of niet....

Tering.....wat kan die gozer spelen zeg!

T'is wel allemaal supersnel...maar wat een techniek.

Ho!.....
Geen discussie over..."Het gaat niet om de snelheid..."

Dat zeg ik namelijk ook altijd omdat ik niet zo supersnel speel.... :cool:

Vinni

ik kan best snel spelen al zeg ik t zelf, maar toch vind ik shred over het algemeen redelijk zielloze muziek (malmsteen) en soms gewoon lachwekkend slecht (vai soms)

Ik wacht met smart op jouw Shredclinic op de meeting :roll:

Negative K3 fan
12 mei 2005, 13:05
En boeiend als het een nicht is, ik hoef alleen zijn muziek te luisteren :wink:

dat is allemaal maar erger...

Negative K3 fan
12 mei 2005, 13:08
Gay of niet....

Tering.....wat kan die gozer spelen zeg!

T'is wel allemaal supersnel...maar wat een techniek.

Ho!.....
Geen discussie over..."Het gaat niet om de snelheid..."

Dat zeg ik namelijk ook altijd omdat ik niet zo supersnel speel.... :cool:

Vinni

ik kan best snel spelen al zeg ik t zelf, maar toch vind ik shred over het algemeen redelijk zielloze muziek (malmsteen) en soms gewoon lachwekkend slecht (vai soms)

malmsteen heeft wel wat, hij speelt ontzettend expressief en ik ken weinig gitaristen met een vibrato als hem, ook was hij een 'vernieuwe' toch komt die muziek me na een paar minuten wel de strot uit, maar je moet niet ontkennen dat hij toch een master gitarist is. Vai heeft ook op bepaalde gebieden zijn charmes en ook zou ik hem niet direct een 'shredder' noemen.

rusty cooley kan niets anders dan snel spelen, nog erger dan een circusact, want circusacts weten mensen langer te boeien.

Wormaap
12 mei 2005, 13:46
Wie zegt dat Cooley niks anders kán dan snel spelen. Dat'ie niks anders doet en aan de wereld toont betekent nog niet dat'ie het niet kan :)

Negative K3 fan
12 mei 2005, 13:48
tja, hij laat niks anders van zichzelf zien op zn website...

Wormaap
12 mei 2005, 13:53
True that, maar mij lijkt dat iemand die zo achterlijk snel kan spelen ook wel meer dan dat zal kunnen. Dit is gewoon zijn 'trucje' wat aanslaat bij de shredfanaten, dus waarom zou'ie iets anders laten horen? Ik vraag me oprecht af wat'ie voor de rest kan :-D

Anders Destium
12 mei 2005, 14:01
tja, hij laat niks anders van zichzelf zien op zn website...

Well duh, waarom laten zien dat je in de stad kunt rijden als je houdt van scheuren op het circuit Ik vraag me af of Christian Albers wel kan fileparkeren, ik zie hem het nooit doen op tv :roll:

harrie-beton
12 mei 2005, 14:13
wat is een leuke cd van Rusty?

Anders even meenemen naar de meeting, kan ik hem even beluisteren

Azrael
12 mei 2005, 14:31
Wel , als die het niet laat zien is dat voor mij hetzelfde als het niet kunnen.

Hij is schuldig aan zinloos geshred totdat het tegendeel wordt bewezen :-D

Ibanez RuleZ
12 mei 2005, 15:04
ik vind een beetje op temp van tijd tot tijd zeker wel geslaagd, maar wat hij hier presteert klinkt zo ontzettend bagger...

klinkt gewoon kut en zonder inspiratie zoals al eerder gezegd, hij laat af en toe wel wat minder snels horen, maar daar spreekt ook een gebrek aan inspiratie uit

Harrald

Anders Destium
12 mei 2005, 15:25
wat is een leuke cd van Rusty?

Anders even meenemen naar de meeting, kan ik hem even beluisteren

Ik heb geen CDs van deze man, ik ken hem (ook) alleen van het gepiel op video- en muziektracks op internet :) Er zijn genoeg gitaristen die ik meer kan waarderen, maar dat doet niet af aan het respect dat ik heb voor mensen die hun vak verstaan. Als ik iemand heel sloom een valse bend hoor spelen denk ik niet gelijk: o wat een gevoel legt hij in zijn spel :wink:

Ik vind het alleen veel te kort door de bocht om gitaristen te veroordelen op basis van een veel te kleine hoeveelheid informatie. Ook andere gitaristen worden hier vaak afgekraakt alsof het de normaalste zaak van de wereld is, en dan ook nog door mensen waarvan het spelniveau op zijn hoogst twijfelachtig is :-?

Anders Destium
12 mei 2005, 15:28
Ik kan trouwens wel muziek meenemen van snelheidsduivels waar ik wel cd's van heb, ben je bijvoorbeeld bekend met de muziek van Cacophony, Michael Romeo, Yngwie Malmsteen of Racer X?

Das Schaap
12 mei 2005, 15:29
Z´n cd is echt kut. Under The Influence luister ik nog weleens maar dat bestaat ook alleen maar uit leuke stukken die achter elkaar zijn gegooid. :-?
Het heeft wel altijd een hoog heavy metal gehalte bij hem. 8-)

Negative K3 fan
12 mei 2005, 15:49
Ik kan trouwens wel muziek meenemen van snelheidsduivels waar ik wel cd's van heb, ben je bijvoorbeeld bekend met de muziek van Cacophony, Michael Romeo, Yngwie Malmsteen of Racer X?

ja

cacaphony doet mijzelf niet zoveel, omdat ik die gitaartoon echt verschrikkelijk vind, dan wordt het luister plezier ook een stuk minder

micheal romeo ken ik niet genoeg van

yngwie ken ik wel veel van

en paul gilbert rules :)

Azrael
12 mei 2005, 15:56
Zat pas naar Judast Priest - Painkiller te luisteren.



En kolere.....wat kan die gitarist spelen zeg! Damn! Wat een solo.... 8-)

Raffel
12 mei 2005, 15:59
paul gilbert kan iedere gitarist een puntje aan zuigen. Maar ik ben het wel met de christian albers uitspraak eens. Ik zie Munky en Head van Korn toch ook nooit shredden? Ze kunnen het wel. (ook misschien een slecht voorbeeld) Maar ondanks hun rare FX geluidjes vind ik dat Head de Pink Floyd cover solo toch wel met gevoel kan brengen, hoezeer het ook een kopie van het origineel is.

Raffel
12 mei 2005, 16:01
paul gilbert kan iedere gitarist een puntje aan zuigen. Maar ik ben het wel met de christian albers uitspraak eens. Ik zie Munky en Head van Korn toch ook nooit shredden? Ze kunnen het wel. (ook misschien een slecht voorbeeld) Maar ondanks hun rare FX geluidjes vind ik dat Head de Pink Floyd cover solo toch wel met gevoel kan brengen, hoezeer het ook een kopie van het origineel is.

Anders Destium
12 mei 2005, 18:05
[
cacaphony doet mijzelf niet zoveel, omdat ik die gitaartoon echt verschrikkelijk vind, dan wordt het luister plezier ook een stuk minder


Nooit problemen mee gehad, maar ik heb dan ook een goede radio :D Als je echt zoveel moeite hebt met productie zou ik nooit muziek van voor 1990 gaan luisteren :wink:

Cubensis
12 mei 2005, 18:12
Zat pas naar Judast Priest - Painkiller te luisteren.



En kolere.....wat kan die gitarist spelen zeg! Damn! Wat een solo.... 8-)
zin er 2 Glenn Tipton en KK Downing, zitten 2 solo's in dat nr, de eerste is van tipton, de 2e van downing

vinni
12 mei 2005, 18:18
Ik wacht met smart op jouw Shredclinic op de meeting :roll:

Nou, nee dank je.....Ben nog een paar eeuw aan het oefenen.

Ik mag toch wel een beetje jaloers zijn? :???:

Vinni

Anders Destium
12 mei 2005, 18:22
Ik had het tegen Cubensis/Sinistral :lol:

Ik ken zijn spelniveau en als hij dan begint over hoe snel hij wel niet kan spelen dan is dat best amusant :D

Cubensis
12 mei 2005, 18:24
hij had t over mij denk ik :)

en met snel spelen bedoel ik niet shredden...
maar bedoel ermee dat muziek niet perse snel hoeft te zijn om knap of muzikaal te zijn, ik bedoel als ik (en ieder ander op het forum) 12 uur per dag scales ga zitten pielen en sweeps en stringskipbagger en weetikveel wat voor truukjes je nog meer hebt gaat zitten oefenen wordt je net zo snel als die gasten op den duur :)
snelheid heeft niet veel met talent, maar met oefening te maken, tuurlijk kan de een het misschien na minder oefenen, maar dat wil niet zeggen dat niet iedereen het uiteindelijk kan...
toch?

Cubensis
12 mei 2005, 18:24
waar is mn post heen?

*edit: lamaar, staat er al

Ic3gl0vE
12 mei 2005, 18:59
http://www.rustycooley.com/images/gear/guitar_conklin8str1.jpg


Waarom is dat fretboard zo raar? Ik vind de gitaar er wel mooi uitzien trouwens

Cubensis
12 mei 2005, 19:15
http://www.rustycooley.com/images/gear/guitar_conklin8str1.jpg


Waarom is dat fretboard zo raar? Ik vind de gitaar er wel mooi uitzien trouwens
eerst stond bij feedback een jaar of 2 terug ook een gitaar5 met zulke frets, zou makkelijker moeten spelen ofzo

Negative K3 fan
12 mei 2005, 20:00
[
cacaphony doet mijzelf niet zoveel, omdat ik die gitaartoon echt verschrikkelijk vind, dan wordt het luister plezier ook een stuk minder


Nooit problemen mee gehad, maar ik heb dan ook een goede radio :D Als je echt zoveel moeite hebt met productie zou ik nooit muziek van voor 1990 gaan luisteren :wink:

ik heb geen moeite met productie, naar jimi ofzo kan ik goed lusiteren, alleen die troep die becker en friedman kunnen halen uit (weetikveelwat), ik kan er gewoon niet (lang) naar luisteren en dat ligt echt niet aan gebrekkige audioapparatuur.

Negative K3 fan
12 mei 2005, 20:02
paul gilbert kan iedere gitarist een puntje aan zuigen. Maar ik ben het wel met de christian albers uitspraak eens. Ik zie Munky en Head van Korn toch ook nooit shredden? Ze kunnen het wel. (ook misschien een slecht voorbeeld) Maar ondanks hun rare FX geluidjes vind ik dat Head de Pink Floyd cover solo toch wel met gevoel kan brengen, hoezeer het ook een kopie van het origineel is.

head en monkey kunnen echt niet goed gitaarspelen.,.. of tja, wel goed, maar niet van wow... heb je hun live versie van metallica - one wel eens gezien?

Negative K3 fan
12 mei 2005, 20:03
http://www.rustycooley.com/images/gear/guitar_conklin8str1.jpg


Waarom is dat fretboard zo raar? Ik vind de gitaar er wel mooi uitzien trouwens
eerst stond bij feedback een jaar of 2 terug ook een gitaar5 met zulke frets, zou makkelijker moeten spelen ofzo

nee, niet alleen die frets zijn raar, maar ook de brug enzo... Door zo'n soort constructie hebben de lage snaren een grotere mensuur lengte dan de hoge snaren. Dat heeft invloed op de TOOOONE.

Wormaap
12 mei 2005, 20:09
Dat zijn fanned frets, gepatenteert door Novax. De lagere snaren hebben inderdaad een langere mensuur dan de hogere, wat zorgt voor strakker laag, en toch het 'losse gevoel' van een korte mensuur bij de hoge snaren :)

Wormaap
12 mei 2005, 20:10
Oh, en die 'blinde darm' is een uitstulping omdat anders de locking jack er niet inpast, dé uitvinding voor elke gitarist die wel eens een plug eruit heeft zien vliegen tijdens het spelen, maar te lui is om z'n kabel onder z'n gitaarband te steken :razz:

ShaQ
12 mei 2005, 20:49
hij had t over mij denk ik :)

en met snel spelen bedoel ik niet shredden...
maar bedoel ermee dat muziek niet perse snel hoeft te zijn om knap of muzikaal te zijn, ik bedoel als ik (en ieder ander op het forum) 12 uur per dag scales ga zitten pielen en sweeps en stringskipbagger en weetikveel wat voor truukjes je nog meer hebt gaat zitten oefenen wordt je net zo snel als die gasten op den duur :)
snelheid heeft niet veel met talent, maar met oefening te maken, tuurlijk kan de een het misschien na minder oefenen, maar dat wil niet zeggen dat niet iedereen het uiteindelijk kan...
toch?

WTF lul je nou man, jij mag pas je bek opentrekken als je het zelf ervaren hebt. SHRED leren spelen is niet alleen maar een kwestie van veel oefenen. Het is iets waar je je hart en ziel in stopt als je snel kan spelen wil het nog niet zeggen dat je GOED snel kan spelen. Je moet letten op dynamiek, vibrato ( hoe eindig je een lick ) , creativiteit, improvisatie ( welke noten kies ik op welk akkoord, hoe volg ik een progressie )

Shred is niet snel spelen, Shred is het goed toepassen van het snelle spel.

Cubensis
12 mei 2005, 20:54
ach zolang ik hart en ziel en vibrato's en weetikveel ook toe kan passen zonder neurotisch gepiel ben ik wel tevreden ;)

vinni
12 mei 2005, 20:56
Ik had het tegen Cubensis/Sinistral :lol:

Ik ken zijn spelniveau en als hij dan begint over hoe snel hij wel niet kan spelen dan is dat best amusant :D

Pfff....begreep het al niet helemaal! :)

Ben niet zo'n schredder...

O ja...had ik al verteld dat ik morgen een nieuwe metronoom ga kopen?
Mn huidige gaat niet sneller dan 240BPM....Da's best lastig als ik 64ste oefen! :razz:

Vinni

ShaQ
12 mei 2005, 20:58
ach zolang ik hart en ziel en vibrato's en weetikveel ook toe kan passen zonder neurotisch gepiel ben ik wel tevreden ;)

Maar ook dat kan je niet. :D

Toffe gozer
12 mei 2005, 21:06
maar toch vind ik shred over het algemeen redelijk zielloze muziek (malmsteen) en soms gewoon lachwekkend slecht (vai soms)


Ben ik toch wel benieuwd in welk nummer je Vai zijn (shred) spel lachwekkend slecht vindt :o

harrie-beton
12 mei 2005, 21:09
hier is goed te zien wat hij kan.
Snel en virtuoos


http://www.rustycooley.com/video.html

Orpheo
12 mei 2005, 22:08
tis snel. heeeel snel. maar ik word er niet warm of koud van. ik vind het een ripp-off van yngwie malmsteen.

Negative K3 fan
12 mei 2005, 23:02
Shred is niet snel spelen, Shred is het goed toepassen van het snelle spel.

dat is ook maar wat jij ervan maakt

feit blijft dat rusty cooley gewoon kutmuziek maakt, snel/ingewikkeld of niet. een mislukte circusact.

Cubensis
12 mei 2005, 23:16
maar toch vind ik shred over het algemeen redelijk zielloze muziek (malmsteen) en soms gewoon lachwekkend slecht (vai soms)


Ben ik toch wel benieuwd in welk nummer je Vai zijn (shred) spel lachwekkend slecht vindt :o
zeg niet dat zn spel belachelijk slecht is, maar hoe hij het fenomeen shredmuziek neerzet, ik zag eerst bij sas een ministukje van zijn optreden op die laatste crossroads dvd van clapton, en daarna bij een vriend helemaal, was misschien wat kort door de bocht, ben verder totaal niet op de hoogte van zn repertoire, maar kwam echt als zo'n patsertje over die sommige dingen aardig slordig deed, beetje gaar ventje vond ik t, maar zeg niet dat shred verboden moet worden hoor, alle shreddertjes zijn gelijk op hun pikkies getrapt hier, ik zeg alleen dat t niet 'het' voor mij is, van mij mogen ze allemaal shredden wat ze willen en jullie ernaar luisteren... :)

Negative K3 fan
12 mei 2005, 23:30
nah, dat wat je over Vai zegt klopt niet helemaal, of helemaal niet.

Wat ik aan Vai waardeer is dat hij superperfect speelt, klinisch bijna... powerchords met cirkel-vibrato en dat soort ongein.

maar hij heeft een superduidelijk eigen stijl, zonder dat het te snel verveeld en hij heeft ook een goede bezieling en hij speelt gitaar vanuit een veel muzikaler oogpunt dan de hardcore shredder a la cooley.

slordig zie je hem nauwelijks, behalve bij FTLOG op de astoria dvd, dat is toch wel een van slechtste uitvoeringen die ik ken. Maar toch wel een degelijke gitarist, en feitelijk speelt hij maar op minieme fragmenten van zn repertoire 'snel'.

Cubensis
12 mei 2005, 23:46
naja, vond sommige dingetjes beetje slordig overkomen, kan zijn dat t zo hoorde, maargoed, dat is mijn visie, probeer die niemand aan te praten verder :)
muziek is gewoon muziek, of je nou nirvana of jason becker speelt, zolang je maar lol hebt in wat je doet en je 1 voelt met je instrument, t gaat om t gevoel en jouw beleving van muziek, tenminste, neem aan dat iedereen voor zichzelf gitaar speelt :)

ShaQ
12 mei 2005, 23:59
Shred is niet snel spelen, Shred is het goed toepassen van het snelle spel.

dat is ook maar wat jij ervan maakt

feit blijft dat rusty cooley gewoon kutmuziek maakt, snel/ingewikkeld of niet. een mislukte circusact.

1. Rusty Cooley is het niet eens waardig om shredder of muzikant genoemd te worden.

2. En nee dat is niet wat ALLEEN ik ervan maak, veel gewaardeerde pro gitaristen ( denk aan de jazz / fusion virtuoso hoek ) zeggen hetzelfde.

3. Je bent een onwetende fuck die overal iets te zeggen moet hebben, helaas straalt de domheid er telkens weer vanaf.

Negative K3 fan
13 mei 2005, 00:02
Shred is niet snel spelen, Shred is het goed toepassen van het snelle spel.

dat is ook maar wat jij ervan maakt

feit blijft dat rusty cooley gewoon kutmuziek maakt, snel/ingewikkeld of niet. een mislukte circusact.

1. Rusty Cooley is het niet eens waardig om shredder of muzikant genoemd te worden.
Wow, zijn we het eindelijk over IETS eens...


2. En nee dat is niet wat ALLEEN ik ervan maak, veel gewaardeerde pro gitaristen ( denk aan de jazz / fusion virtuoso hoek ) zeggen hetzelfde.
Ja whatever

3. Je bent een onwetende fuck die overal iets te zeggen moet hebben, helaas straalt de domheid er telkens weer vanaf.
das jouw mening :D

ShaQ
13 mei 2005, 00:04
''Ja whatever''

Bewijst precies dat je niks meer te zeggen hebt en niet weet waar ik het over heb. Punt 3 heb je weer eens prima bewezen.

Negative K3 fan
13 mei 2005, 00:07
SL-150

harrie-beton
13 mei 2005, 10:42
ik heb die video's gedownload,

laat die cd maar zitten :-?

Das Schaap
13 mei 2005, 11:46
WTF lul je nou man, jij mag pas je bek opentrekken als je het zelf ervaren hebt. SHRED leren spelen is niet alleen maar een kwestie van veel oefenen. Het is iets waar je je hart en ziel in stopt als je snel kan spelen wil het nog niet zeggen dat je GOED snel kan spelen. Je moet letten op dynamiek, vibrato ( hoe eindig je een lick ) , creativiteit, improvisatie ( welke noten kies ik op welk akkoord, hoe volg ik een progressie )

Wat je nu zegt is gewoon soleren. 8-) Shred zonder enige snelheid bestaat niet, snelheid zonder shred bestaat ook. Maar overal kan je je hart en ziel in stoppen, geloof ook dat Rusty dat vast wel doet.



1. Rusty Cooley is het niet eens waardig om shredder of muzikant genoemd te worden.

2. En nee dat is niet wat ALLEEN ik ervan maak, veel gewaardeerde pro gitaristen ( denk aan de jazz / fusion virtuoso hoek ) zeggen hetzelfde.

Toch hebben veel virtuozen veel te danken aan Rusty. Onder andere Petrucci heeft z´n techniek kunnen verbeteren door vids van Rusty. 8-)
Bumblefoot prijst die kerel ook, Terry Syrek ook. En niemand is virtuozer dan Bumblefoot ! 8)

Rusty is alleen maar bekend geworden door z´n zieke techniek en snelheid. Anders was ie nu nog hamburgers aan het flippen, ga liever zeiken op Farreri ofzo, die is compleet bagger. Rusty moet gewoon beter leren schrijven. Check anders die vid van Under The Influence of download het nummer, het zijn vette stukken, alleen ze lopen niet goed in elkaar over, erg jammer anders was het echt een ziek nummer.

Anders Destium
13 mei 2005, 13:42
nahmaar hij heeft een superduidelijk eigen stijl, zonder dat het te snel verveeld.

Hou eens op met het verbeteren van andere mensen als je zelf niet eens fatsoenlijk kunt spellen. :roll:

Roy K.
13 mei 2005, 16:57
Wat loopt iedereen te zeiken over Rusty Cooley.

Je mag hem een robot vinden, emotieloos spelen, etc. Maar feit is dat bijvoorbeeld iemand als Petrucci regelmatig bij hem komt en vol verbazing kijkt hoe Rusty shredt. Waarom? Omdat Rusty gewoon megavernieuwende licks heeft, hij speelt dingen die duidelijk nog nooit eerder zijn gedaan :wink: .
En daar moet je hem credits voor geven. Kijk de halve gitaarwereld speelt dezelfde pentatonics en sweeps, het is toch geweldig als een artiest iets werkelijks unieks of vernieuwends maakt? Rusty doet dat zeker.

Ben zelf ook geen fan van hem, maar zijn technieken zijn echt ziek...

Oja hij is ook geen gay, ik heb een instr.vid van 'm waar je continue z'n baby op de achtergrond hoort bleren als ie dingen uitlegt... :roll:

Riffcrusher
15 mei 2005, 17:13
Tja...

http://www.shawnlane.com

Hehe...

Greetz !

Azrael
15 mei 2005, 17:19
Tja...

http://www.shawnlane.com

Hehe...

Greetz !

+999999999999999999999999999999999999999999999 :-D

Anders Destium
15 mei 2005, 21:42
Jammer dat hij er van tussen is :-(

krizz
15 mei 2005, 23:03
Vraag: Some people argue that technique kills emotional/feel in playing, while others that more technique opens up more avenues to express yourself. What do you think?

Rusty: I think people spend to much thinking about this stuff instead of enjoying music. Emotion is in the eye of the beholder. What is emotional to one is not to another. Holding or bending one note is not the only emotion that exists which I think most people forget. There are many emotions, you have to understand which ones the musicians you listen to are trying to express fear, anger, nervous, uneasy, love, passion, hatred, religion, sex etc.. I think you get the idea. Some musicians have one they prefer and go with it and some are all over the place. I listen to guitarist/bands that are more focused. That’s why I like Yngwie better than the other two big name guys who I won’t mention any names. Every time I get an Yngwie CD I know I can count on Yngwie to deliver the goods instead of deciding he wants to take over lead vocals or play the frigging banjo or go off into some weird trip.

Negative K3 fan
16 mei 2005, 12:06
shredders zijn alktijd zo over 'emotie' aan het praten... ik bedoel niet zoals hem, maar in het algemeen, alsof ze iets te verdedigen hebben. Je kunt ook meteen mooie muziek maken.

Tupelo
16 mei 2005, 16:32
Fuck, als iemand wil shredden moet die dat vooral doen, 'k vind er zelf geen reet aan & ik kan het ook niet goed. Vooralsnog geen interesse om daarop te oefenen. Zullen we nu doen wie de langste penis heeft? :roll:

Das Schaap
16 mei 2005, 17:49
shredders zijn alktijd zo over 'emotie' aan het praten... ik bedoel niet zoals hem, maar in het algemeen, alsof ze iets te verdedigen hebben. Je kunt ook meteen mooie muziek maken.
Omdat iedereen altijd zit te beweren dat ze geen gevoel in hun muziek stoppen. Hoe zij je je dan voelen als men dat automatisch van je beweert.
Shred wordt altijd meteen in het hokje snel en emotieloos gestopt, terwijl dat gewoon fucking bullshit is.

Maiden Michiel
17 mei 2005, 15:30
paul gilbert kan iedere gitarist een puntje aan zuigen. Maar ik ben het wel met de christian albers uitspraak eens. Ik zie Munky en Head van Korn toch ook nooit shredden? Ze kunnen het wel. (ook misschien een slecht voorbeeld) Maar ondanks hun rare FX geluidjes vind ik dat Head de Pink Floyd cover solo toch wel met gevoel kan brengen, hoezeer het ook een kopie van het origineel is.

head en monkey kunnen echt niet goed gitaarspelen.,.. of tja, wel goed, maar niet van wow... heb je hun live versie van metallica - one wel eens gezien?

Inderdaad, ik geloof dus echt niet dat hun echte shred kunnen spelen.

Anders Destium
18 mei 2005, 10:57
shredders zijn alktijd zo over 'emotie' aan het praten... ik bedoel niet zoals hem, maar in het algemeen, alsof ze iets te verdedigen hebben. Je kunt ook meteen mooie muziek maken.

Beetje omgekeerde wereld niet :roll: Van de shredders die mooie muziek maken begin je te zeuren over de productie, bij de anderen over het feit dat ze het hebben over emotie. Nogal wiedes dat je over emotie gaat praten als iedereen je er constant op aanvalt. En wat is mooie muziek? Toch niet weer zo'n "emotievolle" valse bend...

Droffie
18 mei 2005, 11:54
Fuck, als iemand wil shredden moet die dat vooral doen, 'k vind er zelf geen reet aan & ik kan het ook niet goed. Vooralsnog geen interesse om daarop te oefenen. Zullen we nu doen wie de langste penis heeft? :roll:

Dat is niet eens een wedstrijd...Die heb ik... :razz:

Tupelo
18 mei 2005, 19:54
Fuck, als iemand wil shredden moet die dat vooral doen, 'k vind er zelf geen reet aan & ik kan het ook niet goed. Vooralsnog geen interesse om daarop te oefenen. Zullen we nu doen wie de langste penis heeft? :roll:

Dat is niet eens een wedstrijd...Die heb ik... :razz:

Mooi zullen we dan nu doen wie er het snelste mee speelt :-D

idno
18 mei 2005, 20:28
Fuck, als iemand wil shredden moet die dat vooral doen, 'k vind er zelf geen reet aan & ik kan het ook niet goed. Vooralsnog geen interesse om daarop te oefenen. Zullen we nu doen wie de langste penis heeft? :roll:

Dat is niet eens een wedstrijd...Die heb ik... :razz:

Mooi zullen we dan nu doen wie er het snelste mee speelt :-D

:lol: ja, laten we gaan leuter-shredden :razz:

Tupelo
18 mei 2005, 20:43
Fuck, als iemand wil shredden moet die dat vooral doen, 'k vind er zelf geen reet aan & ik kan het ook niet goed. Vooralsnog geen interesse om daarop te oefenen. Zullen we nu doen wie de langste penis heeft? :roll:

Dat is niet eens een wedstrijd...Die heb ik... :razz:

Mooi zullen we dan nu doen wie er het snelste mee speelt :-D

:lol: ja, laten we gaan leuter-shredden :razz:

Wie is de beste leuter-shredder & wie legt daar het meeste gevoel in.
I get the picture! :sssh:

Roy K.
19 mei 2005, 00:29
Tja...

http://www.shawnlane.com

Hehe...

Greetz !

Deze meneer was zéér vernieuwend & uniek ja...

Tupelo
19 mei 2005, 02:48
Als rechtaarde katholiek :o zeg ik : Shredden is slecht, shred is het werk van de duivel!!! :evil:

Maar goed, serieus, vind het knap als je het goed kunt maar het mist soul voor mij. En dan bedoel ik niet gevoel, maar soul. Is een kwestie van stijl.
De ene stijl is moeilijker dan de andere. Heeft geen zin om het 1 tegen het ander af te rekenen. Ieder zijn/haar zin.

Tupelo
19 mei 2005, 02:57
Of eigenlijk... het is de tijd die je nodig hebt als luisteraar of acht als speler om van een riff te genieten. :listen:

Wouter J
21 mei 2005, 12:49
Als rechtaarde katholiek :o zeg ik : Shredden is slecht, shred is het werk van de duivel!!! :evil:

Bullshit, luister maar eens naar het hemelse shredden van Stryper (http://www.stryper.com/media_video.html).

Die band deelde bijbels uit op hun optredens en prediekten het evangelie in hun liedjes en die platen waren heel goed.

Dus waar zit het duivelse in shredden? Vergeet niet "God gave rock N roll to you"

Cubensis
21 mei 2005, 13:15
waren stryper niet die mongolen die bijbels t publiek ingooiden (om ze vervolgens weer net zo hard terug gegooid te krijgen? )

ArpeggioKing
21 mei 2005, 13:32
Als rechtaarde katholiek :o zeg ik : Shredden is slecht, shred is het werk van de duivel!!! :evil:

Bullshit, luister maar eens naar het hemelse shredden van Stryper (http://www.stryper.com/media_video.html).

Die band deelde bijbels uit op hun optredens en prediekten het evangelie in hun liedjes en die platen waren heel goed.

Dus waar zit het duivelse in shredden? Vergeet niet "God gave rock N roll to you"

sorry hoor. Maar wat een stelletje faggots :lol: Dit is echt te erg!

FonZZo
21 mei 2005, 14:27
[/quote]Dus waar zit het duivelse in shredden? Vergeet niet "God gave rock N roll to you"[/quote]

Spreek voor je zelf idioot! :evil:

Cubensis
21 mei 2005, 14:29
Als rechtaarde katholiek :o zeg ik : Shredden is slecht, shred is het werk van de duivel!!! :evil:

Bullshit, luister maar eens naar het hemelse shredden van Stryper (http://www.stryper.com/media_video.html).

Die band deelde bijbels uit op hun optredens en prediekten het evangelie in hun liedjes en die platen waren heel goed.

Dus waar zit het duivelse in shredden? Vergeet niet "God gave rock N roll to you"

sorry hoor. Maar wat een stelletje faggots :lol: Dit is echt te erg!

ze hadden pas een of andere reunietour of een nieuw album ofzo :)
echt titels vroeger als 'To hell with the devil' enzo :D

Tupelo
21 mei 2005, 18:02
Als rechtaarde katholiek :o zeg ik : Shredden is slecht, shred is het werk van de duivel!!! :evil:

Ik had niet verwacht dat iemand dit serieus zou nemen... :-?