PDA

View Full Version : yngwie malmsteen ?



glacius
11 mei 2005, 19:55
ik vraag me af welke pickups yngwie gebruikt .... iemand een idee ?

EmgMaster
11 mei 2005, 19:56
Hij heeft zijn eigen signature elementen bij Dimarzio
http://www.dimarzio.com

arno
12 mei 2005, 13:13
dat is alleen de neck, de andere zijn dimarzio HS-3

Dirk_Hendrik
12 mei 2005, 13:14
Dimarzio Fuckin' Fury's?

Nielsvdam
12 mei 2005, 13:31
Dimarzio Fuckin' Fury's? :lol:

Cubensis
12 mei 2005, 13:53
:lol: :lol: :lol: :lol:

fred dons
13 mei 2005, 07:46
tis de nek en de brug, de middelste zou een hs3 zijn
het verschil meteen hs3 en een yngwie pup is zijn dat de yngwi staggerd poles heeft en de hs 3 niet. alleen zitten er op mijn malmsteen strat 3 dimarzio's met staggered polepieces :???:

Dick Wolkendeck
13 mei 2005, 08:44
tis de nek en de brug, de middelste zou een hs3 zijn
het verschil meteen hs3 en een yngwie pup is zijn dat de yngwi staggerd poles heeft en de hs 3 niet. alleen zitten er op mijn malmsteen strat 3 dimarzio's met staggered polepieces :???:

Dat komt omdat de HS3 ook staggered polepieces heeft! Mijn strat heeft ook een HS3, in de brug. De Yngwies zitten in de nek en in het midden, net zoals Yngwie ze heeft. Dus geen HS3 in het midden. Check ff als je de snaren verwisselt, even de slagplaat eraf en kijken naar de labels op de pickups.

HS3 is nl warmer dan de Yngwiepickups, dus komt hij beter tot zijn recht in de brug. De iets fellere toon van de Yngwiepickup is ideaal voor in de nek, wordt niet snel modderig. De middenpickup heb ik hem nooit zien gebruiken, heb 14 CD's van hem en volgens mij gebruikt hij ook nooit de uit-fase stand (brug of nek met midden). Vroeger soldeerde hij zelfs de middenpickup los of haalde hem er helemaal uit.

Net zoals de Blackmore signature, die heeft alleen een brug- en een nekpickup.

Vergeet ook niet de toneknop uit het circuit te halen / los te solderen. Doet Yngwie ook, levert meer hoog, definitie en meer uitput op.


Mazzel!

fred dons
13 mei 2005, 10:14
zenks

er zit ook standaard een 3 standen schakelaar op, dus de tussenstanden zijn wat moeilijker voor elkaar te krijgen (tis wel mogelijk maar je doet het niet even snel)
overigens hebben ze niet echt die typische strat quack, ik denk dat ik ze daarvoor eerst zal moeten splitten

Maniaaaak!!
13 mei 2005, 15:23
tis de nek en de brug, de middelste zou een hs3 zijn
het verschil meteen hs3 en een yngwie pup is zijn dat de yngwi staggerd poles heeft en de hs 3 niet. alleen zitten er op mijn malmsteen strat 3 dimarzio's met staggered polepieces :???:

Dat komt omdat de HS3 ook staggered polepieces heeft! Mijn strat heeft ook een HS3, in de brug. De Yngwies zitten in de nek en in het midden, net zoals Yngwie ze heeft. Dus geen HS3 in het midden. Check ff als je de snaren verwisselt, even de slagplaat eraf en kijken naar de labels op de pickups.

HS3 is nl warmer dan de Yngwiepickups, dus komt hij beter tot zijn recht in de brug. De iets fellere toon van de Yngwiepickup is ideaal voor in de nek, wordt niet snel modderig. De middenpickup heb ik hem nooit zien gebruiken, heb 14 CD's van hem en volgens mij gebruikt hij ook nooit de uit-fase stand (brug of nek met midden). Vroeger soldeerde hij zelfs de middenpickup los of haalde hem er helemaal uit.

Net zoals de Blackmore signature, die heeft alleen een brug- en een nekpickup.

Vergeet ook niet de toneknop uit het circuit te halen / los te solderen. Doet Yngwie ook, levert meer hoog, definitie en meer uitput op.


Mazzel!

OK NIX aan toe te voegen, completer wordt ie niet lol

Hs-3 = Brug
YJM = Mid/Neck

oudere YJM signatures hadden de volgende pickup config:

HS-3 in Neck en Brug
HS-2 in Mid