PDA

View Full Version : [SteveLukather] :: SummerSongCover ::



Ritch
11 mei 2005, 19:06
Hallo freunden!

Ziehier mijn allereerste post in "Sounds" :) Er zitten genoeg fouten in, maar wat je hoort is een one-take. Dus kom maar op met al die kritiek :D Enjoy!

http://kubnw11.kub.nl/~s992147/satrianiforum/Joe%20Satriani%20-%20Summer%20Song%20Cover.MP3

Greets, Richard (SL)

Digitech
11 mei 2005, 19:14
sorry, maar ik kan hem niet downloaden........... :(

Ritch
11 mei 2005, 19:24
sorry, maar ik kan hem niet downloaden........... :(

Hij werkt weer :)

Shaggy
11 mei 2005, 19:50
lekker man .. beetje satriani achtig :)

Toffe gozer
11 mei 2005, 20:11
Mooi gedaan man 8-) al had ik van jou eerder een Luke tune verwacht :wink:

Azrael
11 mei 2005, 20:20
lekker man .. beetje satriani achtig :)

Kan best eens kloppen..... :roll:

Gert-Jan
11 mei 2005, 20:42
Op de wat "dichtgeknepen" tone na, vind ik hem subliem!!!

8-) 8-) 8-)

belfrink
11 mei 2005, 21:10
Die harmonics op 03:59 zijn behoorlijk slecht getimed. Voor de rest gaaf !!!

Axl Rose
11 mei 2005, 21:17
Klinkt zeker goed. :)

Ritch
11 mei 2005, 21:39
Hé mannen bedankt voor de reacties!!

@ Shaggy: Bedankt, en dat van zo'n goede gitarist! :)

@ Azrael: Thanks!

@ Toffe gozer: Ik ga zeker nog eens een liedje van Luke opnemen, dan zie je het wel verschijnen 8-)

@ Gert-Jan: Bedankt! Soms had ik de wah idd ietsje te dicht.

@ belfrink: Bedankt ook voor je kritiek. Ik had nooit gedacht dat het zo lastig is om iets op te nemen, daarom heb ik ook alle respect voor G-J en Shaggy en "consorten" :wink: Timing is over het algemeen ook het lastigste wat opnemen betreft.

@ Axl: Thanks!!

ShaQ
11 mei 2005, 22:14
lekker man .. beetje satriani achtig :)

OMG dude niet weer.. please zeg me dat je een grapje maakt :-(

ShaQ
11 mei 2005, 22:18
Hey kerel tof gedaan trouwens!! 8-) Af en toe timing foutjes en sommige stukken van de solo komen af en toe een beetje onzeker over maar voor derest heel cool 8)

Ritch
11 mei 2005, 22:31
Hey kerel tof gedaan trouwens!! 8-) Af en toe timing foutjes en sommige stukken van de solo komen af en toe een beetje onzeker over maar voor derest heel cool 8)

Thanks! :) Als je opneemt is de timing echt het lastigste :( Volgens mij is dat onzekere wat jij bedoeld eigenlijk dat ik teveel geconcentreerd was :P Je moet eigenlijk niet te veel nadenken, maar gewoon doen :)

Digitech
11 mei 2005, 22:41
Hey Luke,

Goed gedaan man 8-)
Dat doe ik je niet na. Goede cover hoor!

- Eric -
11 mei 2005, 22:49
http://kubnw11.kub.nl/~s992147/satrianiforum/Joe%20Satriani%20-%20Summer%20Song%20Cover.MP3

Greets, Richard (SL)

studeer jij soms op de uvt? :seriousf:


(volgende keer kost het geld he mannetje :razz: )

maar eh, lekker gespeeld hoor! Compliments!
kzie je wel weer op het satch forum :)
Eric

VHsologitarist
11 mei 2005, 23:43
zo super vet dit!!! :o

ik heb zitten genieten !!
Klinkt lekker.. ik hoor satriani er goed in .. goed nagespeeld man! mijn complimenten..
Welke wah gebruik je?

groetjes ferry

p.s. ik zal binnenkort ook een lukather solo posten ;)

Shaggy
12 mei 2005, 00:11
@ Azrael
@ ShaQ


:lol: jongens ik meen het .. Ik ken niet alle nummers van satch, vai, hendrix en al die beroemde gitaristen. In het verleden heb ik meer naar onbekende live gitaristen geluisterd :)


maar ik weet wel hoe ze spelen en wat stevelukhater speelt klinkt in mijn oren echt als satriani style


ik ga ervanuit dat summersong dus ook van satch is :oops: :oops: :oops:

Azrael
12 mei 2005, 00:12
Zoals ik al zei.....het zou kunnen kloppen :-D

Gert-Jan
12 mei 2005, 07:22
maar ik weet wel hoe ze spelen en wat stevelukhater speelt klinkt in mijn oren echt als satriani style



Dan zou ik maar heel gauw mijn oren laten checken :evil: :evil: :-D

Ritch
12 mei 2005, 10:12
@ Digitech: Thanks!!

@ Eric: Digitalsoundplanet deed raar, ik kon me niet aanmelden :x . Maar goed, thanks voor je webspace! :) (En voor je reactie natuurlijk ^_^ )

@VHsologitarist: Cool dat je een beetje Satch in mij hoort :D Ik gebruik een "gewone" Crybaby GCB-95. (btw hij werkt perfect! (wat je zoal niet hoort op dit forum over de GCB-95)) En over die Lukather-solo, ik houd je daaraan! :)

- Eric -
12 mei 2005, 11:11
ach, kep bij de uvt toch 50mb ter beschikking, dus wil wel wat hosten voor je hoor :razz:

btw, een kleeeein puntje van kritiek, die harmonics in het begin zijn een beetje te droog, in het echt zit er nog een hoop delay over, dat zou het een stuk sappiger maken!! :)

Shaggy
12 mei 2005, 11:30
maar ik weet wel hoe ze spelen en wat stevelukhater speelt klinkt in mijn oren echt als satriani style



Dan zou ik maar heel gauw mijn oren laten checken :evil: :evil: :-D

dan vhsolo zijn oren ook laten uitspuiten dus .. ik ben niet de enige die het hoort dude :-?

Gert-Jan
12 mei 2005, 11:42
maar ik weet wel hoe ze spelen en wat stevelukhater speelt klinkt in mijn oren echt als satriani style



Dan zou ik maar heel gauw mijn oren laten checken :evil: :evil: :-D

dan vhsolo zijn oren ook laten uitspuiten dus .. ik ben niet de enige die het hoort dude :-?

Ik dacht dat je de "echte" Steve Lukather en Satriani hetzelfde vond klinken. Excuus, las het even verkeerd! Excuus ook aan de "forum" SteveLukather!

Ritch
12 mei 2005, 12:07
maar ik weet wel hoe ze spelen en wat stevelukhater speelt klinkt in mijn oren echt als satriani style



Dan zou ik maar heel gauw mijn oren laten checken :evil: :evil: :-D

dan vhsolo zijn oren ook laten uitspuiten dus .. ik ben niet de enige die het hoort dude :-?

Ik dacht dat je de "echte" Steve Lukather en Satriani hetzelfde vond klinken. Excuus, las het even verkeerd! Excuus ook aan de "forum" SteveLukather!

Ik dacht al... :roll:

Gert-Jan
12 mei 2005, 12:58
maar ik weet wel hoe ze spelen en wat stevelukhater speelt klinkt in mijn oren echt als satriani style



Dan zou ik maar heel gauw mijn oren laten checken :evil: :evil: :-D

dan vhsolo zijn oren ook laten uitspuiten dus .. ik ben niet de enige die het hoort dude :-?

Ik dacht dat je de "echte" Steve Lukather en Satriani hetzelfde vond klinken. Excuus, las het even verkeerd! Excuus ook aan de "forum" SteveLukather!

Ik dacht al... :roll:


Ja :-D Je moet ook maar gauw een andere nick nemen. Ik ben helemaal niet zo kapot van Steve Lukather en zou hem al helemaal niet op dezelfde hoogte als Satriani zetten. Kijk het is wel gaaf wat 'ie bij Toto heeft gedaan, en natuurlijk heeft die gast heeeel veel gedaan (studiowerk) maar de klasse van Satriani haalt 'ie nooit!

Vandaar dus ook mijn reactie.

Ritch
12 mei 2005, 13:03
Gert-Jan ik waardeer je werk, maar met zulke uitspraken moet je niet bij mij komen :evil: :x

Azrael
12 mei 2005, 13:45
Steve Lukather is toevallig dus echt wel een meesterlijk gitarist hoor. Daar kan Satriani ook echt nog wel wat van leren. Lukather heeft een onwijs goeie feeling die ik bij Satch soms mis (die vind ik soms te netjes/klinish)

VHsologitarist
12 mei 2005, 14:09
hey jongens, gelukkig verschillen onze meningen, zou saai zijn als we allemaal van dezelfde gitaristen houden nietwaar ;)

ik vind steve lukather ook meesterlijk hoor maar satriani ook..
groetjes
ferry

Gert-Jan
13 mei 2005, 00:21
Steve Lukather is toevallig dus echt wel een meesterlijk gitarist hoor. Daar kan Satriani ook echt nog wel wat van leren. Lukather heeft een onwijs goeie feeling die ik bij Satch soms mis (die vind ik soms te netjes/klinish)

Lukather heeft nog geen 50% van de muzikaliteit van Satriani. Lukather scoort met hele commerciele dingen. Noem mij één stuk van Lukather waarin hij qua harmonieen, accoorden-progressie en skills voorbij gitaristen als Satriani of Vai komt (die kun je qua kunnen weer wel vergelijken, misschien wel omdat Vai les heeft gehad van Satriani).

(tip, check eens de gitaarlessen van Satriani op DVD)

VHsologitarist
13 mei 2005, 00:44
Steve Lukather is toevallig dus echt wel een meesterlijk gitarist hoor. Daar kan Satriani ook echt nog wel wat van leren. Lukather heeft een onwijs goeie feeling die ik bij Satch soms mis (die vind ik soms te netjes/klinish)

Lukather heeft nog geen 50% van de muzikaliteit van Satriani. Lukather scoort met hele commerciele dingen. Noem mij één stuk van Lukather waarin hij qua harmonieen, accoorden-progressie en skills voorbij gitaristen als Satriani of Vai komt (die kun je qua kunnen weer wel vergelijken, misschien wel omdat Vai les heeft gehad van Satriani).

(tip, check eens de gitaarlessen van Satriani op DVD)


Ik ben van mening:
over smaak valt niet te twisten..

Kijk je naar techniek of naar melodie??
Want zo zou je ook kunnen zeggen dat de theorie leer van satriani een stuk beknopter is dan die van john mcLaughlin.. maja dit is natuurlijk appels met peren vergelijken.
Steve Lukather heeft mooie stukken bij.. sommige commercieel sommige niet.
Techniek heeft hij wel.. en een aparte stijl wat hem uniek maakt.
Zo heeft Satriani weer zijn stijl wat hem uniek maakt.
Beide zijn meesters en beide bezitten ze een groot muzikaalvermogen.
Ik denk dat dit puur een kwestie van smaak is.


uhmm.. ja da ze ik! haha
;)

Gert-Jan
13 mei 2005, 06:11
Is ook weer waar :-D :-D

- Eric -
13 mei 2005, 08:36
(tip, check eens de gitaarlessen van Satriani op DVD)


lesdvd van satch?!??! waarom heb ik dat gemist? :???:
wat is de titel!

Mr.Bluesbreaker
13 mei 2005, 10:18
He klinkt goed man! 8-)
Alleen heb ik het gevoel dat je dr qua timing niet helemaal inzit. soms speel je stukken lekker in de groove, en somss hangt het er een beetje naast. Denk dat deze er net ff wat naast hing, en dat je op zich betere timing hebt dan je laat horen.
Maare: waar haal je nou deze backings vandaan? :???: Ik wil ook van die coole backings! :)

Ritch
13 mei 2005, 12:01
He klinkt goed man! 8-)
Alleen heb ik het gevoel dat je dr qua timing niet helemaal inzit. soms speel je stukken lekker in de groove, en somss hangt het er een beetje naast. Denk dat deze er net ff wat naast hing, en dat je op zich betere timing hebt dan je laat horen.
Maare: waar haal je nou deze backings vandaan? :???: Ik wil ook van die coole backings! :)

Zoals ik al eerder heb gezegd, is de timing misschien wel het lastigste van het hele opnemen. Ik speelde over de speakers van de pc, dezelfde waar de backing ook op afspeelde :P Wel jammer aan de ene kant, maar ja wat doe je eraan :) Maar bedankt voor je reactie! Ik kan je de backing wel eens sturen, als ik thuis ben. Groeten SL

Trouwens ik ben het eens met VHsologitarist, iedereen heeft z'n eigen stijl en de ene waardeert die meer dan de ander. Én weer terug on-topic :)

Roy K.
13 mei 2005, 12:10
Schitterend gedaan!! :cool: Jammer van enkele schoonheidsfoutjes maar die mogen de pret absoluut niet drukken.





Off topic: Laten we eerlijk wezen, Steve mag de plectrums van Joe nog niet poetsen... :razz:

Ritch
13 mei 2005, 13:47
Thanks alot! :satisfie:

Equalizer
15 mei 2005, 14:46
Met het beetje kritiek ben ik het eens, maar verder top gespeeld!! 8-) 8-)

Ritch
15 mei 2005, 16:16
Thanks Equalizer!

bluegate
18 mei 2005, 13:37
:cool:

Klinkt lekker, en gitaarspel is wat mij betreft prima in orde.

Ritch
18 mei 2005, 17:12
:cool:

Klinkt lekker, en gitaarspel is wat mij betreft prima in orde.

Thanks! Ik vind jou stukken ook cool :)