PDA

View Full Version : interessante nummers met tablatuur voor gevorderde gitariste



ysy
18 augustus 2002, 12:16
Wanneer je al lang gitaar speelt heb je zo'n momenten dat geen leuke nummers meer vind om te spelen. Hebben jullie dat ook? Wel ik heb nu zo'n moment en ik zoek dus ideetjes om te spelen. Geen nummers met enkel en alleen akkoorden om te spelen maar een aantal goed klinkende tokkels. Wie kent er zo'n aantal aardige nummers (en weet eventueel waar de tablatuur te vinden is)?

alexgit
18 augustus 2002, 12:57
Fleetwood Mac - Big Love
Fleetwood Mac - Bleed to love her (niet zo moeilijke, wel leuk)
Genesis (Steve Hackett eigenlijk) - Horizons

Nou hier ben je wel eve mee bezig.

rePUNKtative
18 augustus 2002, 14:36
Joe Satriani - Satch Boogie

Dkong
18 augustus 2002, 15:06
Guns N'Roses - Civil War

Ic3gl0vE
18 augustus 2002, 15:40
metallica - kill 'em all (het hele album)

Lacrymosa
18 augustus 2002, 15:44
Dream Theater: six degrees of inner turbulence..........ben je wel een tijdje zoet mee lijkt me zo.

CheerS!!

funlovinme
18 augustus 2002, 16:18
Een must-have is GuitarPro 3. Dat is een programma waarmee je tabs kunt laden, maken, luisteren, editen en chique printen. Het werkt met midi. Download het maar op Kazaa ofzo, en de serial ook. Je kunt dan de tabs vinden op http://www.mysongbook.com
Echt een meesterlijk programma.

Anders Destium
18 augustus 2002, 18:06
Ik speel meestal muziek mee, dus CD aan en knallen maar, probleem met bijv Dream Theater stukken is (bij mij) dat ik sommige stukken goed mee kan spelen, maar bij andere utterly de draad kwijt raak!
Een idee is misschien een tablatuur boek huren bij de bibliotheek, soms zit daar de bijpassende CD ook bij, en het hoeft dus niet van maar een artiest te zijn

Brianmayrulezzz
18 augustus 2002, 21:53
Of Steve Vai...
Love thing van Satriani lijkt niet echt moeilijk, maar klinkt echt mooi...

moretel
19 augustus 2002, 12:10
Rush (YYZ en La Vila Strangiato)
Riffs, solo's, accoorden, afwijkende maatsoorten. Van elk stukje leer je weer wat en voor een gevorderde speler toch muziek waar je echt voor moet gaan zitten.

Ironhead
19 augustus 2002, 16:01
King Crimson - In the court of the crimson king

FNaRK
19 augustus 2002, 19:49
Misschien is het handig dat je aangeeft wat je niveau ongeveer is, welke nummers je nu met redelijk gemak speelt.

Dkong
19 augustus 2002, 19:57
Ik vind het een beetje onnodig om er een nieuwe topic voor te maken, sinds deze toch deels over speelstijl gaat vraag ik het hier maar: wie speelt er hier met de stijl van Hendrix, Slash, en toch ook wel Frusciante? En dan een beetje op niveau he, ik kan nog wel wat tips gebruiken om die stijl te oefenen, is namelijk ook de sltijl die ik wil gaan spelen, vol met hammer-ons, pull-offs en bends enz enz, en vingervlugge solo's...

EmgMaster
19 augustus 2002, 20:45
Nirvana-Polly
Ik ben hier niet eens aan begonnen








Zo makkelijk was ie :grin:

Anders Destium
19 augustus 2002, 22:23
Jaren aan gezeten maar nu je het zegt... :grin:
Ik begrijp écht maar dan ook écht niet waarom bepaalde mensen Kurt als beste gitarist zien, misschien kon hij catchy dingen verzinnen maar daar houdt het serieus mee op, en die dingen dan zelf nog niet eens strak kunnen....
Ik kan het werk van Dream Theater ook aanbevelen, maar dan vooral de Image and Words en albums daaromheen, toen JP even moest laten weten hoe goed of hij wel niet was, fucking klootzak :grin:

maarten
20 augustus 2002, 10:26
burn my eyes - machine head de hele cd
als je er van houdt tenminste, de hele cd heeft best een hoog niveau. Het is denk ik een perfecte cd voor als je meer wilt dan alleen wat akkoorden spelen. En er zitten ook behoorlijke moeilijke stukken in..

Cloud Strife
20 augustus 2002, 10:33
Joe satriani - always with me always with you is een aanrader
of steve vai - attitude song die houd je wel ff zoet denk ik :wink:

StoneCourt
20 augustus 2002, 11:00
Een aantal aardige powertabs is hier te vinden: http://us.geocities.com/rhythmyyz/index.html

Veel Dream Theater en Symphony X tabs. Genoeg om een hele tijd je tanden in vast te bijten

Anders Destium
20 augustus 2002, 15:40
De solo's van Symphony X zijn inderdaad ook mooi om eens uit te zoeken, maar mij veel te lastig...

FireFox
20 augustus 2002, 16:35
Op 2002-08-20 10:26, schreef maarten:
burn my eyes - machine head de hele cd
als je er van houdt tenminste, de hele cd heeft best een hoog niveau. Het is denk ik een perfecte cd voor als je meer wilt dan alleen wat akkoorden spelen. En er zitten ook behoorlijke moeilijke stukken in..

zeker met name t nummer "none but my own"
ben ik nu mee bezig om t te spelen erg tof :smile:

Anders Destium
20 augustus 2002, 17:14
Als je oefening nodig hebt om je rechterhand machinegeweer snel te houden adviseer ik At The Gates- slaughter of the soul of Immortal-albums van af Heart of Winter....
Als je die CD's strak kunt blijven meespelen zit het met je rechterpols in ieder geval goed!

in_vitro
20 augustus 2002, 19:35
Misschien moet je eens op http://powertab.guitarnetwork.org kijken. dit is een programmatje waarbij je je eigen tablatures kunt maken. Onlangs hebben ze daaraan ook een forum geknoopt waar je allerlei tablatures af kunt halen. Ik heb er een paar gedownload maar ze zijn echt goed!

wanna1
20 augustus 2002, 22:06
AAAAAHHHHHHH

geen foute woordjes over kurt
onze kurt wist duivels goed zijn accoordjes te vinden en zijn solotjes bevatten echte emotie dan weer agressie en dan weer mellow

nyc-kid
20 augustus 2002, 23:29
Op 2002-08-20 22:06, schreef wanna1:
AAAAAHHHHHHH

geen foute woordjes over kurt
onze kurt wist duivels goed zijn accoordjes te vinden en zijn solotjes bevatten echte emotie dan weer agressie en dan weer mellow



"Onze Kurt", het lijkt hier de LPF wel...

Anders Destium
21 augustus 2002, 16:39
Heeft die man nog geen stanbeeld?
Slecht hoor...

Hydra
21 augustus 2002, 17:49
Misschien een gek idee maar als je al lang speelt waarom dan nog tablatuur nodig ?
Is het dan niet veel leuker ook om de zooi zelf uit te zoeken (weet je gelijk ook dat het klopt :smile: er zijn zoveel slechte tabs op het net)

Met een beetje basiskennis kom je een heel eind..

Groet,

Hans

Azagthoth
24 augustus 2002, 15:38
Ik ben nu bezig met Sisters van Vai, dat is een lekker tokkelnummertje. En anders Die to Live, erg kewl en relatief simpel voor een Vai nummer.

lars
24 augustus 2002, 15:56
kurt zzou het zo gewild hebben

Anders Destium
24 augustus 2002, 16:19
Of For the love of God...
Of Satch Boogie van Satriani

Bigfoot414
8 maart 2003, 21:09
Kom jongens!! tijd om de LKC op te richten!

bosboom
10 maart 2003, 16:51
Op http://www.midi-tab.com vind je eenvoudige backing tracks met tablaturen. zelf vind ik het leuk om met backing tracks mee te spelen. dit is wat minder saai dan alleen of met een metronoom. wellicht dat er een leuk nummer voor je tussen staat. always with you always with me van Satriani is wel leuk.