PDA

View Full Version : multieffecten : help me



Johan Daane
11 mei 2005, 17:55
Ik wil zeer binnenkort een multi-effect aanschaffen. Ik heb diverse 'bakken' geprobeerd en nu twijfel ik. Neem ik een Boss GT-8, een Line6 POD XT-live of een Vox Tonelab? Zijn er ervaringsdeskundigen die mij zowel voor- als nadelen kunnen verschaffen, ik zie door het bos de bomen niet meer. Help me.

harrie-beton
11 mei 2005, 19:38
als ik jou was zou ik eerst inlezen.
Een podxt, tonelab zijn geen multieffecten..

Het zijn MODELING apparaten.

De gt8 is wel multi effect maar heeft ook dingen in zich van Modeling.

Ic3gl0vE
11 mei 2005, 20:05
je wilt de gt8

amon
11 mei 2005, 20:18
Ik denk het ook....

Rock n' sad
11 mei 2005, 20:28
ik denk de vox tonelab

Swan
11 mei 2005, 20:37
ik denk n ME50

Bluesbreaker
11 mei 2005, 21:04
als ik jou was zou ik eerst inlezen.
Een podxt, tonelab zijn geen multieffecten..

Het zijn MODELING apparaten.

De gt8 is wel multi effect maar heeft ook dingen in zich van Modeling.

Maar wat is behalve de naam het grote verschil dan?

Johan Daane
11 mei 2005, 21:50
Ik weet ook wel dat het ene een multieffect heet en het andere een modeling-effect, het gaat erom wat wewrkt beter, en geeft de monste problemen. Nogmaals hep me!! Het maakt niet uit hoe het heet, maar hoe het gebruik is bv in de oefenruimte.

Johan Daane
11 mei 2005, 21:50
Ik weet ook wel dat het ene een multieffect heet en het andere een modeling-effect, het gaat erom wat wewrkt beter, en geeft de monste problemen. Nogmaals hep me!! Het maakt niet uit hoe het heet, maar hoe het gebruik is bv in de oefenruimte.

Johan Daane
11 mei 2005, 21:51
Ik weet ook wel dat het ene een multieffect heet en het andere een modeling-effect, het gaat erom wat wewrkt beter, en geeft de monste problemen. Nogmaals hep me!! Het maakt niet uit hoe het heet, maar hoe het gebruik is bv in de oefenruimte.

Johan Daane
11 mei 2005, 21:51
Ik weet ook wel dat het ene een multieffect heet en het andere een modeling-effect, het gaat erom wat wewrkt beter, en geeft de monste problemen. Nogmaals hep me!! Het maakt niet uit hoe het heet, maar hoe het gebruik is bv in de oefenruimte.

Johan Daane
11 mei 2005, 21:52
Ik weet ook wel dat het ene een multieffect heet en het andere een modeling-effect, het gaat erom wat wewrkt beter, en geeft de monste problemen. Nogmaals hep me!! Het maakt niet uit hoe het heet, maar hoe het gebruik is bv in de oefenruimte.

Swan
11 mei 2005, 21:53
-leer nederlands.
-maak duidelijk wat je wilt en waarvoor je het wil gaan gebruiken.

Johan Daane
11 mei 2005, 23:01
-leer nederlands.
-maak duidelijk wat je wilt en waarvoor je het wil gaan gebruiken.
-typefoutjes(leuk hoor)
-ik speel in een coverbandje, en wil hem gaan gebruiken in de oefenruimte en optredens. niet in de studio. ik wil m'n eigen geluiden met en druk op een schakelaar kunnen reproduceren, zonder met veel pedalen te sjouwen.

Shaggy
12 mei 2005, 00:21
zolang het pedalen heeft om te switchen zit het snor

dus gt8, me50 pod live, tonelab se etc .. do the math

harrie-beton
12 mei 2005, 10:07
-wat voor versterker heb je
-wat is je speelstijl

-wat is je budget voor effecten?

pietvanbuiten
14 mei 2005, 00:47
ik heb jaren met de boss me6, en later de me8 gewerkt.
paar keer tijdens een gig de hele boel in het honderd gehad (stress)
en ben laatst weer overgestapt op losse pedalen in een op maat gemaakt
flightceesje delay,chorus, tuner, tremmolo en wha via shure wireless.
heel simpel allemaal, maar wel betrouwbaar :D

harrie-beton
14 mei 2005, 11:55
altijd kloten als iets niet werkt 8)

Met losse pedalen meer toonverlies. losse pedalen is minder betrouwbaar dan 1 effect. ieder pedaal kan falen - opgeteld meer risico.

Losse klinken wel vaak beter.

It's up to YOU

pietvanbuiten
14 mei 2005, 12:07
wat dat betreft heb je gelijk harry, maar als bij mij een effekt uitvalt haal je die uit de keten,
valt je multi-effekt uit, dan heb je niks meer........ :-D
www.barricadetop100.nl

harrie-beton
14 mei 2005, 16:29
wireless piet, dát is pas onbetrouwbaar
(en slecht geluid)

harrie-beton
14 mei 2005, 16:30
ik heb wireless gespeeld omdat iedereen dat deed. Toen ik beter ging spelen en luisteren weer overgestapt op kabels.
Veel betere klank

-dreamtheater speelt ook niet meer wireless

FruscianteFan
14 mei 2005, 17:29
wat dat betreft heb je gelijk harry, maar als bij mij een effekt uitvalt haal je die uit de keten,
valt je multi-effekt uit, dan heb je niks meer........ :-D
www.barricadetop100.nlLigt eraan, op mijn ME-50 viel de compressor een keer uit. Toen ik die uitschakelde, was er niks meer aan de hand.

Jeroenvanhulsteijn
14 mei 2005, 17:49
Ik heb zelf de tonelab. De GT8 en XTLive heb ik nooit gehoord. Die bestonden toen nog niet.

Nadelen van de tonelab:
1*geen eq als effect.
2*de reversed delay komt niet mooi op.
3*je kan compressie en oversturings effecten niet tegelijk gebruiken.
4*er is niet echt een superclean model. Zit overal heel vlug een randje aan.
5*bij is het laag verstopt achter een dikke stoffen gordijn lijkt wel. Kan ook aan de elementen liggen of de buis. Moet ik nog testen.
6*hij is lomp groot en niet echt licht.
7*....

Puntje 1* en 3* vind ik, achteraf bezien, toch eigenlijk behoorlijk jammer. Maar ik wist van tevoren dat het apparaat zo in elka ar zat. Een los pedaal toevoegen kan natuurlijk wel. Maarja, daar koop je zo'n ding niet voor. Puntje 4*, tja, daar kom je in de loop der tijd achter.

Verder vind ik de tonelab verreweg het mooist. En daar gaat het uiteindelijk toch om :razz: .

Maar als jij tevreden bent over je eigen versterker zou ik persoonlijk voor een multi effect gaan. Heb je meestal toch meer vrijheid in het instellen van je effecten.

harrie-beton
14 mei 2005, 23:17
heb t idee dat de topic starter geen modeling zoekt maar een multi effect bak.
Het is een beginner, we zien wel of hij zich weer meld 8-)

pietvanbuiten
15 mei 2005, 00:39
:-? :-D :-D