PDA

View Full Version : RMC...wow!



Thom TK
11 mei 2005, 17:01
test (wah)

Thom TK
11 mei 2005, 17:02
Ik heb net de RMC 1 vergeleken met de Morley Bad Horsie 2, en ik moet zeggen dat de RMC best wel en stuk beter is!

Maargoed nu de vraag: er is ook de RMC 2 en 3 (en de Wizzard wah van RMC?)...wat is het verschil in sound/kwaliteit tussen deze wah's?

groovyB3
11 mei 2005, 17:18
Ze zijn allemaal van dezelfde topkwaliteit.

De Wizard is gemaakt voor high gain en humbuckers.
RMC2 = RMC1 met wat pots op de zijkant
RMC3 = RMC1 met heel veel pots aan de binnenkant voor ultieme afstelmogelijkheden ;)

Thom TK
11 mei 2005, 17:28
Ze zijn allemaal van dezelfde topkwaliteit.

De Wizard is gemaakt voor high gain en humbuckers.
RMC2 = RMC1 met wat pots op de zijkant
RMC3 = RMC1 met heel veel pots aan de binnenkant voor ultieme afstelmogelijkheden ;)

lol, oke bedankt!
Enneh...de Pic dan?

DREAMMACHINE
11 mei 2005, 18:24
...rmc-3 is echt de moeite waard! 8-) ...

verder staat op www.realmccoycustom.com echt wel genoeg info om er uit te komen wat voor rmc je wil ( ..in mijn geval iig wel)

suc6 er mee en laat ff weten wat het geworden is!

Mitch
11 mei 2005, 18:27
Die heeft een wat ander karakter door een andere inductor. Klinkt wat warmer, de RMC's zijn wat strakker en helderder. Hangt er dus vanaf wat je speelt. Pic, Wizard en RMC1 zijn niet instelbaar.

Het zijn nuanceverschillen hoor, tussen de verschillende inductors. Wel vind ik persoonlijk dat de RMC1 vrij 'hot' is: veel output, bas en mid.
Als je dat iets controleerbaarder wil hebben is de RMC2 een zeer goede optie.
Er is volgens mij nog een oud topic n.a.v. de wah-shootout van de vorige pedalendag, heette volgens mij "Pedalendag: say wah ?!"
Staat ook wel wat info. Ten minste, als de zoekfunctie het doet voor je, da's altijd afwachten hier....

groovyB3
11 mei 2005, 18:27
De RMC1 is in principe een Pic wah on steroids. Pic wah is wat smoother.

Thom TK
11 mei 2005, 20:06
...rmc-3 is echt de moeite waard! 8-) ...

verder staat op www.realmccoycustom.com echt wel genoeg info om er uit te komen wat voor rmc je wil ( ..in mijn geval iig wel)

suc6 er mee en laat ff weten wat het geworden is!

Naja die site deed/doet het niet.
Maar wel bedankt voor info iedereen (damn wat kap ik topics toch snel af...naja).

Maargoed, de wizzard wah voor mij, aangezien ik humbuckers en veel gain gebruik.
Ik weet dat de RMC 1 190 kost...hoeveel is de wizzard? (nu ik toch bezig ben).

DREAMMACHINE
11 mei 2005, 20:12
haal hem bij www.haarguitars.nl ... is dacht ik ook rond de 200

(...wat zeg ik, 199 zelfs!...)

Thom TK
11 mei 2005, 20:35
:o

MINE!

vinni
12 mei 2005, 00:22
Had de Wizzard....

Wat ik wel lachen vond....moet je'm eens met clean gebruiken met een beetje chorus e.d........waanzinnig geluid.

Wat nou Higain?....Clean is toch ook mooi?...op zn tijd? :-D

Vinni

Mitch
12 mei 2005, 00:37
Of bij Tonetoyz, Duitsland. Erg goeie on-line shop !

BartL
12 mei 2005, 01:47
haal hem bij www.haarguitars.nl ... is dacht ik ook rond de 200

(...wat zeg ik, 199 zelfs!...)
RMC1 @ vdH = 185 euri :wink:

BramVersteeg
12 mei 2005, 07:40
Ik had de Wizzard wah door een fout gekregen ipv een RMC1. Ik vond het niet echt super speciaal eigenlijk. Ik heb hem toen tegen een RMC1 kunnen ruilen en kreeg er 20 euri bij. Ik als ik wah is dat meestal met behoorlijk wat gain en ik speel met humbuckers en ik kan je vertellen dat de RMC1 dat goed aankan. Ik vind de sweep wat mooier van de RMC1, wat meer bass en mid wat voor mij wat mooier uitkomt.

Chiel
12 mei 2005, 09:59
Ik mis mijn lekkere funky sounds :( . Eerst speelde ik met passieve Suhr elementjes, maar sinds kort heb ik deze vervangen door EMG SAV's. Dat mijn oude trouwe Dunlop Wah nu niet meer klinkt op het cleane vlak is overigens het enige nadeel van de EMG's hoor! Maaru back on topic, zal die RMC wah wel lekker funky klinken met active elementen? Heeft iemand hier ervaring mee?

LordRiffenstein
12 mei 2005, 10:16
Ik mis mijn lekkere funky sounds :( . Eerst speelde ik met passieve Suhr elementjes, maar sinds kort heb ik deze vervangen door EMG SAV's. Dat mijn oude trouwe Dunlop Wah nu niet meer klinkt op het cleane vlak is overigens het enige nadeel van de EMG's hoor! Maaru back on topic, zal die RMC wah wel lekker funky klinken met active elementen? Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik weet dat Morris ERG te spreken is over zijn Teese en hij heeft ook EMGs in zijn Lukes. Ik denk dat hij een RMC2 heeft maar ben niet zeker.

Antal
12 mei 2005, 11:35
De RMC1 schijnt wat minder te zijn als je veel gain gebruikt. Maar voor een lekkere rocksound is hij perfect. Beetje voodoo chile achtig.

Chiel
12 mei 2005, 11:53
De RMC1 schijnt wat minder te zijn als je veel gain gebruikt. Maar voor een lekkere rocksound is hij perfect. Beetje voodoo chile achtig.
Ik zoek juist een clean/funky sound. Zeg maar net als de sound van Leendert Haaksma op de 'Trijntje goes Stevie Wonder' tribute. Of als Ulco Bed van de Candy Dulfer 'Funky Stuff' band.

Lucky
12 mei 2005, 12:29
Picture Wah.

mooi diep en smooth. perfect voor funky tones

Shaggy
12 mei 2005, 14:58
Picture Wah.

mooi diep en smooth. perfect voor funky tones

wat mag die kosten?? .. je bent me nu aan het opgassen :x

Chiel
12 mei 2005, 15:23
€ 215.00 dus dat is best acceptabel :) . Maar klinkt deze ook oké met high output elementen zoals de EMG's?? Dat is eigenlijk mijn grootste punt.

vinni
12 mei 2005, 18:30
Waarom geen MSD Automagic Silvermachine?

True Bypass en instelbaar. Gaat automatisch aan als je dr op staat.

Heb er net eentje.

Inclusuef verzending was-ie Eur 260....ja duur ja....maar ja....
De eeuwige zoektocht naar de perfecte wah ook.

Voor mij is de Silvermachine de beste.

Voor echt geintresseerde....als je in de buurt van Groningen/Assen bent.
Je bent welkom...

vinni

vinni
12 mei 2005, 18:31
Waarom geen MSD Automagic Silvermachine?

True Bypass en instelbaar. Gaat automatisch aan als je dr op staat.

Heb er net eentje.

Inclusuef verzending was-ie Eur 260....ja duur ja....maar ja....
De eeuwige zoektocht naar de perfecte wah ook.

Voor mij is de Silvermachine de beste.

Voor echt geintresseerde....als je in de buurt van Groningen/Assen bent.
Je bent welkom...

vinni

jero
13 mei 2005, 00:37
€ 215.00 dus dat is best acceptabel :) . Maar klinkt deze ook oké met high output elementen zoals de EMG's?? Dat is eigenlijk mijn grootste punt.

stuur Geoffrey Teese ff een mailtje, hij zal je graag adviseren (aardige vent).

Chiel
13 mei 2005, 12:31
Thanx heb ik gedaan! Ga sowieso eens t.z.t. een paar uurtjes vrij plannen om de RMC3 eens met mijn eigen gitaren uit te testen. Ben zeer benieuwd . . .

Mitch
13 mei 2005, 16:04
Zeker voor de wat lastigere gitaar/versterker combinaties is een RMC3 een uitkomst. Overstuurt -ie te snel kun je er wat level uitdraaien, of bas, beetje mid erbij of juist eruit....je bent even bezig maar als je je souind eenmaal gevonden hebt zit je gebijteld !

BartL
13 mei 2005, 19:49
...ik kan een gloedje nieuwe RMC1 krijgen voor 140 pleuro :-?

Probleem is natuurlijk weer dat ik hem niet kan testen. Met verzendkosten erbij gerekend zit hij toch nog 45 euri onder de nieuwprijs. Zou ik de gok wagen? :-D 8-)

Thom TK
13 mei 2005, 21:01
...ik kan een gloedje nieuwe RMC1 krijgen voor 140 pleuro :-?

Probleem is natuurlijk weer dat ik hem niet kan testen. Met verzendkosten erbij gerekend zit hij toch nog 45 euri onder de nieuwprijs. Zou ik de gok wagen? :-D 8-)

Ik kon er eentje krijgen voor 150 maar wegens omstandigheden kon ik hem toch niet nemen!!!
hij was in nieuwstaat :evil:

DREAMMACHINE
13 mei 2005, 21:12
...ik kan een gloedje nieuwe RMC1 krijgen voor 140 pleuro :-?

Probleem is natuurlijk weer dat ik hem niet kan testen. Met verzendkosten erbij gerekend zit hij toch nog 45 euri onder de nieuwprijs. Zou ik de gok wagen? :-D 8-)

Ik kon er eentje krijgen voor 150 maar wegens omstandigheden kon ik hem toch niet nemen!!!
hij was in nieuwstaat :evil:

...dat is dan 10E winst voor BartL lijkt me zo.... :cool:

BartL
13 mei 2005, 21:17
Als ik volgende week centen hebt komt 'ie dan toch maar deze kant uit denk ik. Als 'ie niet bevalt ben ik hem zo weer kwijt gok ik :-D

Thom TK
13 mei 2005, 22:32
Als ik volgende week centen hebt komt 'ie dan toch maar deze kant uit denk ik. Als 'ie niet bevalt ben ik hem zo weer kwijt gok ik :-D

:cool:

Quink
13 mei 2005, 23:38
Als 'ie niet bevalt ben ik hem zo weer kwijt gok ik :-D

In jouw geval zou ik eerder zeggen: ik gok dat hij zo weer niet bevalt... :-?



http://smile.smilies.nl/1562.gif

BartL
14 mei 2005, 10:14
Als 'ie niet bevalt ben ik hem zo weer kwijt gok ik :-D

In jouw geval zou ik eerder zeggen: ik gok dat hij zo weer niet bevalt... :-?



http://smile.smilies.nl/1562.gif
:-D :-D :-D :oops:

Thom TK
17 mei 2005, 20:43
Hoe klinkt de RMC WOF met high gain eigenlijk?
Of kan ik dan beter een RMC 2/3 kopen?

Mitch
17 mei 2005, 22:25
Doordat de stack of dimes inductor iets helderder en strakker klinkt is -ie naar mijn mening beter geschikt voor high gain gebruik. Het warme dat de HALO inductor heeft komt beter uit de verf op clean, tot medium gain.
Dus voor high gain zou ik eerder een RMC2 nemen dan een WOF. Misschien wil Speedy hier nog iets over kwijt als WOF-gebruiker ?