PDA

View Full Version : "Goedkopere" taylors interessant?



pjwentink
11 mei 2005, 16:43
Hey hallo,

Ik ben aan het orienteren op het gebied van de wat ''duurdere gitaren" zonder cutaway (ongv. 1000 euro)

Ik zat zelf te denken aan een taylor 214. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en misschien wat positieve / negatieve dingen erover kunnen vertellen.

Groeten en alvast bedankt Pieter Jan.

Fingerpick
11 januari 2008, 12:18
Als je er een tweedehands vindt kan het de moeite zijn ze aan een deftige prijs te kopen, nieuw zijn ze te duur voor hun kwaliteit. Maar ja, je speelt dan wel op een gitaar met het logo "Taylor".
Er staat een interessante aanbieding op : http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//kopen.marktplaats.nl/verzamelen/c895.html
Het gaat om een Taylor 312 aan 750,00 eur.
Ik heb zelf dat (kleinere) model al uitgeprobeerd : heel handzaam en toch een volle, rijke klank.



Hey hallo,

Ik ben aan het orienteren op het gebied van de wat ''duurdere gitaren" zonder cutaway (ongv. 1000 euro)

Ik zat zelf te denken aan een taylor 214. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en misschien wat positieve / negatieve dingen erover kunnen vertellen.

Groeten en alvast bedankt Pieter Jan.

--=HANS=--
11 januari 2008, 13:57
Eh, Fingerpick, ik ben benieuwd of TS nog steeds op zoek is.

De post is van mei 2005 :satisfie:

Pais
11 januari 2008, 16:54
Arme knul dan, dat hij destijds helemaal geen antwoord heeft gehad :(

Fingerpick
11 januari 2008, 17:43
Jawadde ! Mijn teletijdmachine verkeerd ingesteld ...

Eh, Fingerpick, ik ben benieuwd of TS nog steeds op zoek is.

De post is van mei 2005 :satisfie:

stratestic
12 januari 2008, 17:47
Toch vraag ik me af of zo'n Taylor 214 slecht is voor zijn prijs. Ze zijn dacht ik iets van rond de 1000 euro. Dat is niet heel duur, ze zijn gemaakt voor goede houtsoorten en Taylor kan nette gitaren bouwen. Ik vraag me daarom af waarom ze hier afgekraakt worden.

Hoe zijn ze in vergelijking met die Taylor GS serie. Ze vallen beide in dezelfde prijsklasse.

Fingerpick
14 januari 2008, 13:01
Nee hoor, ik kraak Taylor hélemaal niet af : prachtige en heel vlot spelende instrumenten, ook de "lage" reeksen...
Ik maakte alleen de bedenking dat je voor een 214 (nieuw 950€) op de tweedehandsmarkt al heel wat keuze hebt in oudere en betere gitaren.
En wat de mooie GS reeks aangaat : reken toch maar op 2500,00€, zij zijn daarentegen hun prijs wél waard.



Hoe zijn ze in vergelijking met die Taylor GS serie. Ze vallen beide in dezelfde prijsklasse.

jazz studio
19 januari 2008, 15:50
hey , ik heb een taylor 110e vergeleken met die 214!! Er is wel degelijk klankverschil maar ik ben naar de 110e gegaan. Ze speelde vlotter en beter en ze kost minder. :)

Picker
19 januari 2008, 16:54
Het leuke van Taylor is dat de allergoedkoopste even netjes en precies gebouwd is als de allerduurste. Wat dat betreft zijn 'goedkope' Taylors dus echt subliem. Het verschil in klank zit hem alleen maar in het gebruikte hout.


P.S. Wat een #%!*-weer hier...

bass blom
19 januari 2008, 17:00
iemand biedt mij te ruil aan een big baby van 2000 a 2001.. voor mijn stratje..
is dat wat?
ik heb een 710 of 712 gehad en die was hhhhhhhhhhhhhhmmmmmm :P

JeroenSchaaf
19 januari 2008, 17:22
Dat aanbod kreeg ik ook voor mijn blade... zal wel dezelfde man zijn!

Ik stuur je zo even een pm terug!

bass blom
19 januari 2008, 17:28
Dat aanbod kreeg ik ook voor mijn blade... zal wel dezelfde man zijn!

Ik stuur je zo even een pm terug!

hahaa, ja, hij zoekt een mex of een blade geloof ik.

JeroenSchaaf
19 januari 2008, 18:25
Jah iets in die prijsklasse.

Maar als ik voor acoutische ga dan wil direct een stapje hoger.