PDA

View Full Version : Elementen



alexgit
17 augustus 2002, 22:43
Okee, nu ga ik heel dom overkomen, maar, waarom hebben sommige Gibsons 2 en andere 3 elementen?
Wat is het verschil?

Robbert
17 augustus 2002, 22:44
1

alexgit
17 augustus 2002, 22:46
Jah haahah, grappig.....
Nee maar serieus.
Klinktie dan zwaarder ofzo?

Anders Destium
17 augustus 2002, 22:47
Gaan we weer beginnen?
Ik vind twee humbuckers gewoon gaver, en ik ben blij dat veel fabrikanten naar me hebben geluisterd :grin:

alexgit
17 augustus 2002, 22:53
Hahaa ja jij bent ook altijd online of niet?
Nee we gaan niet weer beginnen, maar ik vroeg het me opeens af.
Ofja, eigenlijk me vader... :wink:
Nou en dat jij 3 mooier vindt of wat dan ook IK WIL GVD WETEN WAT HET VERSCHIL IS!
:wink:

Anders Destium
18 augustus 2002, 00:29
Het is even simpel als doeltreffend (reclameslogan)...
Veel mensen (zoals ik) spelen of zwaar (distorted) of juist heel clean (ballads), en dan heb je absoluut geen behoefte aan een singlecoil, maar het grote verschil is dat een H-s-H anders is geschakeld dan een H-H of H-s-s of s-s-s. Bij mijn H-H gitaar kan ik ook een element parallel aansturen, dit geeft een soort warm singlecoil geluid, maar dan aan de nek kant, dus dan klinkt hij als een single-strat coil aan de neck-kant.
Als je H-s-H hebt stuur je of enkel de humbuckers vol of combinaties aan, zodat het combigeluid altijd ergens tussenin is maar je in totaal wél een groter bereik hebt.
Ik ben meer een fan van de H-H constructie omdat ik dit mooier vind en dit fijner speelt, je single coil zit dan nooit in de weg (maar dit zijn niet de redenen van de gitaarfabrikanten :smile: )
Dit zijn de verschillen die ik ervaar, maar tot mijn nieuwe gitaar (met echt warm geluidvan zichzelf) stond mijn pickup altijd of vol op de neck of vol op de brug
PS Ik ben aan het genieten van mijn laatste dagen vakantie, beetje niets doen, maar het probleem is dat mijn nieuwe gitaar en mijn goede amp alsmede mijn processor al in Delft staan en ik in Zoetermeer zit met een uit elkaar gehaalde brug en binnenkort elementen RG, dus spelen zit er niet echt in :sad: , alleen akoestisch maar daar ben ik al weer op uitgekeken...

alexgit
18 augustus 2002, 12:54
Uitgekeken op akoestisch??
DAt kan niet....
Nee maar, hsh?
Ik begrijp je verhaal nog niet helemaal, maar dat zal wel door hsh komen, wat is hsh.
Ik ben niet zo'n electrisch gitaar termen kenner.

alexgit
18 augustus 2002, 12:54
Wat voor gitaar heb je trouwes dan?

B_FORCE
18 augustus 2002, 13:10
alle 3 de elementen klinken gewoon anders op zo'n gitaar. Voorste (neck) klinkt heel warm, achetste (brug) juist niet het middelste zit daar tussen in.

alexgit
18 augustus 2002, 13:13
Naja gewoon een keer uitproberen dus.

Anders Destium
18 augustus 2002, 18:00
H-s-H staat voor Humbucker - single coil -Humbucker, H-s-s voor Humbucker- single - single enzovoorts, maar er zijn ook gitaren zonder middelste...

Uitleggen ben ik geloof ik niet erg goed in, maar wat Bforce zegt is de makkelijke lezing die ook makkelijker te begrijpen is waarschijnlijk!
Die akoestische is een Alhambra, mijn andere gitaren kun je aanklikken op het icoontje