PDA

View Full Version : fender '65 twin reverb



hgrondel
11 mei 2005, 15:17
Ik ga sparen voor een nieuwe versterker, ik heb nu de fender stage 112 se (transistor) en zat er aan te denken om de fender '65 twin reverb (reissue) te gaan kopen. Ik heb er een keer op gespeeld en hij beviel me wel, maar ik ga hem zeker nog een keer testen.

hebben jullie enige ervaring met deze versterker? ik hoor graag zo veel mogelijk meningen erover. hetgene wat ik belangrijk vind is de tone, hoe de versterker klinkt dat er geen scheur-kanaal opzit kan me weinig schelen ik gebruik toch pedalen (momenteel de boss me50) Verder speel ik op een am. fender strat.

dus wat vinden jullie van deze versterker? van het geluid? van de prijs? vergelijkingen met andere versterkers is mischien ook handig.

bvd

Mischa den Haring
18 mei 2005, 00:09
Hoi,

Ik heb een paar keer op verschillende reissue blackfaces mogen spelen waaronder een Twin en een Super Reverb. Ik ben er niet kapot van. De sound komt bij lange na niet in de buurt van een echte blackface. Veel logger qua sound en absoluut niet het mooie sprankelende hoog. Ik zou als ik jou was dus gewoon een echte oude blackface of een vroege silverface kopen. Die laatste zal misschien nog wel eens goedkoper kunnen zijn dan een nieuwe RI

Joey Handsome
24 mei 2005, 13:53
Ik heb die reissue twin nu een jaartje of vier, een vriend van me heeft een silverface uit de jaren zeventig. Deze twee versterkers zijn dan ook echt niet met elkaar te vergelijken. De silverface klinkt veel bluesier en heeft wat minder hoog dan de reissue blackface twin. Wat me wel erg tegenviel waren de speakers die erin zaten, namelijk Eminence speakers gemaakt voor fender. Ik heb ze dan ook vervanger door twee Celestion Classic Lead speakers en nu klinkt ie echt heerlijk. Ik speel erover met een Fender Jaguar, Fender Telecaster en een Gibson Les Paul Custom en alledrie klinken ze heerlijk. Voor distortion gebruik ik een Electro-Harmonix Dubble Muff en natuurlijk een Big Muff en die komen allebei aardig goed uit de verf. Ik heb nog steeds niet over een versterker gespeeld die ik beter vond klinken dan deze, maar ik heb dus wel de speakers vervangen... Als ik nu nog geen twin had, zou ik denk ik toch voor de silverface gaan, iets ander geluid, maar ook erg mooi en dan houd je ongeveer 1500 euro over...

BramVersteeg
24 mei 2005, 14:40
Ik ben geen fender kenner dus kan je geen uitgewogen oordeel/mening geven maar ik heb laatst een 'custom' vibrolux reverb getest en vond het echt een geweldig geluid. Misschien ook iets om eens naar te kijken?

Negative K3 fan
24 mei 2005, 15:28
bram, ik geloof dat die custom shop versterkers van fender gigantisch duur zijn...

SteavisSmokin
24 mei 2005, 17:22
de 'custom' vibrolux wordt niet in de custom shop gemaakt maar is er wel ontworpen. De vibrolux is daardoor niet zo duur als b.v. een vibroking. Ik heb zelf een 'custom' vibrolux gehad en het is denk ik 1 van de beste versterkers die fender tegenwoordig maakt.

Mr.Jay
25 mei 2005, 11:45
de 'custom' vibrolux wordt niet in de custom shop gemaakt maar is er wel ontworpen. De vibrolux is daardoor niet zo duur als b.v. een vibroking. Ik heb zelf een 'custom' vibrolux gehad en het is denk ik 1 van de beste versterkers die fender tegenwoordig maakt.

Die CVR is helemaal niet in de Customshop gebouwd/ontworpen. Hij heet gewoon zo omdat het een "aangepaste/gecustomizde" printplaat is van de bruine '63Vibroverb R.I. van begin jaren 90. Het is nl. exact dezelfde amp met 2 of 3 kleine wijzigingen ( o.a. rev. op beide knl. en non-NFB ) en andere speakers ( EMI/Jensen t.o.v. de Oxfords ).

JaY

heavy-metal-thunder
25 mei 2005, 15:01
Ik ben geen fender kenner dus kan je geen uitgewogen oordeel/mening geven maar ik heb laatst een 'custom' vibrolux reverb getest en vond het echt een geweldig geluid. Misschien ook iets om eens naar te kijken?

Heb je al eens aan een Twin gewogen? LOODZWAAR. Zo lang ik geen stel roadies heb, kan je dat aan mij niet kwijt.

Daarom heb ik een Vibrolux Rev gekocht, een Silverface van jaren 70, lekker compact, amper 22 kg, en gaat toch voldoende hard voor repetitie en niet al te grote zalen. Mijn VL blijft goed clean met een strat, ook op hoge volumes, maar met een disto of overdrive voor, rockt dit ding.

Let op : de nieuwe custom Vibrolux, is een gans andere versterker dan zijn oudere broertje.

Bobbel
26 mei 2005, 18:13
Ik heb er één en ik ben er zeer tevreden over! Geweldig geluid en een zeer lekkere scheur!... gewoon doen, met die amp kun je alle kanten uit...

elysianguitar
27 mei 2005, 15:56
Heb je al aan een reissue Bassman gedacht ? Ik heb jaren op een Twin Amp gespeeld en heb recent een Bassman bijgekocht om te combineren met de Twin, maar als ik nu in een kleine zaal moet spelen pak ik alleen de Bassman mee.

Zit 'm volgens mij in de speakers: De Bassman heeft Jensens 10", de Twin Eminence 12". De Bassman snijdt echt geweldig door een mix, je hebt in alle frequenties gewoon meer respons. De dynamiek van het spelen wordt dan ook veel beter weergeven. Nu, de twin RI 65 heeft ook Jensens, en klinkt dan ook iets beter dan de Twin Amp.

Ik heb op een hele hoop Fender versterkers gespeeld en er waren er maar twee die ik beter vond dan m'n Bassman RI; een originele Bassman van 59 en een Vibro King.

Joey Handsome
2 juni 2005, 22:35
laat ik je dit zeggen, koop die twin nou maar gewoon en haal die eminence speakers eruit en vervang ze door speakers die aan jouw eisen voldoen (ik heb er bijv. Celestion Classic Lead in zitten, klinkt zowel clean als met distortion strak en zoet) en ik garandeer je, het is het beste clean wat je ooit zal horen, met distortion klinkt het ook echt top (hangt natuurlijk wel van de speakers af), met deze versterker haal je echt het karakter van je gitaar naar boven! Heb 'em nu vier jaar en ik wil NOOIT meer een andere!