PDA

View Full Version : squier affinity / standard



Pee
17 augustus 2002, 21:37
Wat is het verschil tussen die twee in klank of kwaliteit.

ik ben weer van gedacht veranderd en wil nu een squier strat of tele kopen. en daarover nog een vraag. wat is het 'best' (ok een beste gitaar bestaat niet, maar dan in jullie opzicht) voor blues, een tele of een strat of een fat tele of een fat strat?

IJzerbroot
2 september 2002, 22:29
Ik heb hetzelfde dilemma gehad. Ik wilde eerst gaan voor een affinity strat (wgeens de pegels) maar toen ik er een in mijn handen had...nee. Voelde echt goedkoop aan, slagplaat van lullig plastic enzo. Qua afwerking ook twijfelachtig. Ik heb nu een quier standard strat, en daar is m.i. niks mis mee, een solide strat met net iets betere elementen erin. Kostte me 225 pleuro's bij Vox Humana in Vlaardingen.
Hoop dat je er wat aan hebt.

Dude
3 september 2002, 10:45
Op 2002-09-02 22:29, schreef IJzerbroot:
Ik heb hetzelfde dilemma gehad. Ik wilde eerst gaan voor een affinity strat (wgeens de pegels) maar toen ik er een in mijn handen had...nee. Voelde echt goedkoop aan, slagplaat van lullig plastic enzo. Qua afwerking ook twijfelachtig. Ik heb nu een quier standard strat, en daar is m.i. niks mis mee, een solide strat met net iets betere elementen erin. Kostte me 225 pleuro's bij Vox Humana in Vlaardingen.
Hoop dat je er wat aan hebt.



vox humana is GOED ! ! !

Mitch
3 september 2002, 13:18
Normaal gesproken is de Standard serie beter dan de affinity, al zitten er overal wel misbaksels tussen natuurlijk.
En het beste voor blues, tja....
Ik vind eigenlijk niet dat één van beide daar meer of minder geschikt voor is. Ik heb zelf een Fat Tele gekocht. Maar dat was meer om een redelijk geprijsde all round back-up gitaar te hebben voor mijn Les Paul.
Moest trouwens wel nog wat aan gebeuren hoor...inputjack was gammel, brug-single coil was veel te zwak en zit nu een SD Quarterpounder in. Nu is de singlecoil dus hóger qua output; ideaal voor solo's !
Mede door deze aanpassingen heb ik nu een leuk alternatief in huis, maar laat ik het er op houden dat ik een Fat Tele veelzijdiger vind dan de overige gitaren (ben niet zo'n Strat-fan)

guvnor
3 september 2002, 14:20
Ik heb ze laatst allebei bespeeld in de plaatselijke muziekwinkel. De affinity strat voel en klinkt naar goedkoop speelgoed. Te licht, te schel... Voor zo'n 100 Euro meer krijg je met de gewone strat een gitaar die voelt en klinkt naar een gitaar die 300 Euro meer kost. Is nog steeds geen topgitaar natuurlijk, maar voor dat geld krijg je een zeer behoorlijke gitaar.

Vergeet die affinity strat en geef die paar extra eurootjes uit voor een gewone Squier strat. Is ook geschikt voor blues. Zet er zeker een paar dikke snaren op en je hebt best vet geluid. Stevie Ray Vaughan bespeelde dan wel geen Squier, maar je zou best een eind in de buurt moeten kunnen komen (qua geluid dan...).

domie
3 september 2002, 15:53
ik heb zelf squier/strat

Ik heb maar een ding te zeggen: neem die!

IJzerbroot
3 september 2002, 21:45
Mee eens. Qua prijs/prestatie kun je niet fout gaan met een squier tele of strat. Standard welteverstaan. Vergeet dat stratpack maar.