PDA

View Full Version : Distortion



in_vitro
17 augustus 2002, 21:13
Ik ben op zoek naar een distortion die mij veel nasleep kan geven en waardoor ik toch nog mooi volle accoorden kan jammen. Ik heb zelf een Les Paul over een Marshall AVT50 dus misschien weet iemand nog een leuk ideetje wat ik met die versterker kan doen of anders wat voor een pedaaltje wel leuk is om zo'n soort sound te maken

Fluffy
17 augustus 2002, 22:46
ik denk dat de boss mT-2 wetal zone wel geschikt is, of anders de ProCo rat.

Bins
17 augustus 2002, 22:53
Laat ik nou net een Metal-zone te koop hebben. Wat een toeval! :smile:
Serieus, de metal zone is best vet op een "beginners amp", maar voor het grotere werk moet je er echt een eq-pedaaltje bij hebben.

dungekste
18 augustus 2002, 05:48
maar voor het grotere werk moet je er echt een eq-pedaaltje bij hebben.


Of gewoon een goede (high gain) buizenversterker hebben in combinatie met een eq-pedaaltje. Een goede buizen scheur is niet te overtreffen met een pedaaltje.

Bins
18 augustus 2002, 11:15
D'oh..meen je dat nou? Iemand die opzoek is naar een distortion pedaal voor bij zijn valvestate moet ik zeker een Mesa aanraden ofzo..

BLOK182
18 augustus 2002, 12:27
Zat ff te denken, zo'n eq, kan die gewoon op mun effectsloop? En scheelt dat echt in geluid? En zo ja, welke raden jullie me aan?

Mitch
18 augustus 2002, 13:46
Kijk ook eens of de Mig Muff je bevalt; is niet erg veelzijdig (net als de MT2) maar geeft goede sustain.
Ik neem aan dat je sustain bedoelde met nasleep ?

in_vitro
18 augustus 2002, 14:42
Dus eigenlijk moet ik of nog een dist. pedaaltje kopen, ik heb al wel een DS1 maar die wil ik gaan gebruiken voor wat rustigere distortion, of ik moet dus mijn distortion die op mn versterker zit gebruiken en daarbij een eq. gaan gebruiken.. Iemand nog een leuk idee voor een eq. dan kan ik dat een beetje afwegen. Ik zat zelf nl. ook al aan de muff te denken.