PDA

View Full Version : nieuw board aan het bouwen



Lucky
11 mei 2005, 11:13
...

Lucky
11 mei 2005, 11:19
Donderdag haal ik de flightcase op.
binnenmaten 77x37x15

inhoud:
Peterson strobe tuner
ehx Frequency analyzer ring mod
ehx Q-tron envelope filter
script phase 90
red snapper od
TS9
Pic wah
Echo Park delay
Tone press comp (als booster)

pedalpowertje er in.

donderdag avond in elkaar knutselen en dit weekend drie gigs er mee doen...isie direct roadtested...

als ik wat foto's heb zal ik ze posten

Fuhgawz
11 mei 2005, 11:22
Dat is een hele mooie lijst aan pedalen die je daar hebt! Vol verwachting klopt mijn hart... :-D

Lucky
11 mei 2005, 11:44
Dat is een hele mooie lijst aan pedalen die je daar hebt! Vol verwachting klopt mijn hart... :-D

trial and error my friend...trial and error.

zucht...

Mitch
11 mei 2005, 11:48
ehx Frequency analyzer ring mod


:???:
Die mod ken ik helemaal niet voor de frequency analyzer. Ring mod..... ronde behuizing i.p.v. vierkant of zo ?

BramVersteeg
11 mei 2005, 11:57
Donderdag haal ik de flightcase op.
binnenmaten 77x37x15

inhoud:
Peterson strobe tuner
ehx Frequency analyzer ring mod
ehx Q-tron envelope filter
script phase 90
red snapper od
TS9
Pic wah
Echo Park delay
Tone press comp (als booster)

pedalpowertje er in.

donderdag avond in elkaar knutselen en dit weekend drie gigs er mee doen...isie direct roadtested...

als ik wat foto's heb zal ik ze posten

Nice! Kan ie meteen mee naar de pedalendag. Ik wil die EHX-en van je wel eens testen.

Lucluc
11 mei 2005, 13:02
ehx Frequency analyzer ring mod


:???:
Die mod ken ik helemaal niet voor de frequency analyzer. Ring mod..... ronde behuizing i.p.v. vierkant of zo ?

:-D

Lucky
11 mei 2005, 13:11
ehx Frequency analyzer ring mod


:???:
Die mod ken ik helemaal niet voor de frequency analyzer. Ring mod..... ronde behuizing i.p.v. vierkant of zo ?

Hoe dom kun je zijn !!!!

rond natuurlijk !!!!!

djeeeeeezzzz :roll:

Mitch
11 mei 2005, 13:22
SOoooooooow man, jij ben egt me mattie nie meer.
Hoe moet ik dat nouw allemaal wetuh ?!?!?!
http://instagiber.net/smiliesdotcom/otn/confused/shrug03.gif

ieme
11 mei 2005, 14:01
ga je alles op dezelfde hoogte plaatsen of op 2 hoogte niveaus? dat de pedalen op de 2e rij 4 cm hoger staan zodat je makkelijk bij de switch kan? of gewoon vlak?

Lucky
11 mei 2005, 14:26
Sorry Seymen Paul...

ik zal voortaan echt liever voor je zijn.
en als jij dan ook heel lief bent mag je een keer mijn Frequently Analyzer lenen...jummie.
:D


@ Ieme
alles op een rij behalve de twee ehx koeievlaaien. die komen erboven..iets hoger. de pedalpower komt er onder (is ietwat hoog)
de ehx-en gaan dan 4,5 centimeter de lucht in...maar ach het scheelt weer ruimte.
onderste rij van L naar R:
delay, phase, snapper, ts9, barber, wah, tuner
bovenste rij van L naar R
Freq Analyzer, Q-tron

Mitch
11 mei 2005, 16:08
Nouw okeeej, frentz 4 evah !
http://instagiber.net/smiliesdotcom/ups/DeNiro/idiot.gif

Koekje
11 mei 2005, 19:10
ik zie dat je meerdere OD's gebruikt,
welke gebruik je meest, en hoe staan ze ingesteld ?

ben tegenwoordig erg aan het experimenteren met overdrives en distortions ... ben op zoek naar een heel vol klinkende OD voor op mijn ac30 (stadiongeluid zonder de amp echt op 11 te moeten zetten) ..., ook een vette brede scheur ontbreekt nog wat ...

Lucky
12 mei 2005, 00:17
flightcase was vandaag al klaar!
alles zit er in en werkt.
die twee ehx-en naast elkaar zien er erg stoer uit.
ik zal van het weekend wel een kiekje scoren...volgende week even posten.

@koekje
Ik gebruik de snapper als een lichte od. met name omdat hij het karakter van je geluid zo weinig beinvloed is hij zeer geschikt om een klein randje (gain staat echt tussen 9 en 11 uur, tone zo neutraal mogelijk...klein beetje spark, volume op unity)
De TS9 (met een of andere mod trouwens...ik ben vergeten welke) staat tussen 11 en 12 voor een meer Scofield achtige overdrive. samen versterken ze elkaar iets...maar eigenlijk meer qua klankleur dan qua gain.
de comp gebruik ik als boost en geeft zo ook een klein randje (en wat compressie...sustain) snapper en comp is een ideale solocombi. de ts staat van zichzelf al iets harder omdat ik die eigenlijk niet gebruik in combinatie met de comp...maar wel exclusief voor soli.
let wel. ik gebruik geen high gain achtige geluiden en speel op een jazz gitaar.
Toen ik de zelfde combi gebruikte met mijn Tele (coverband) had ik de TS qua gain voluit en de snapper ietsje vetter (12-13 uur) als ik ze toen beiden aangooide op het achterste element kreeg ik hele overtuigende (semi) high gain tones...zeker in combinatie met de compressor.
Wat mij betreft is vette vervorming...zo weinig mogenlijk gain en zo veel mogenlijk sustain... zo krijg je tone in je leadsound ipv enkel dat "ooomph-gain op elf" geluid, waar voor mijn smaak iets te weinig karakter en diepte in zit.

@seymour
snik...snik...ik ben helemaal ontroerd.....

Lucky
25 mei 2005, 00:42
laatst flink opgtreden met het nieuwe board. Die ring modulator is echt heel lekker.
lichte vervorming van mijn ts9, ring mod ervoor, delaytje erachter...instant John Scofield.

Ik heb nog steeds geen foto...
i'm working on it.