PDA

View Full Version : Stemmingen



JvD.
10 mei 2005, 20:13
Ik heb me altijd geërgerd, ik kreeg een system of a down moment en moest omlaag stemmen. Dan weer een metallica moment, moet ik weer omhoog stemmen.
Dus ik bedacht: ik kan van EADGBE naar BEADGB gaan, me e komt op de plek van de a me a op de plek van de d enz. om deze manier vervalt de hogen e, en kan ik bovenaan een B snaar doen. Ik gebruik dan een “XLS600 XLS 13-56 Jazz Medium” setje.

Ik ben binnen me band het ritme gedeelte, dus ik denk dat ik me hooge e niet zal missen.

Wat vinden jullie hier van, zijn er dingen waar ik niet goed over na gedacht heb?

Cubensis
10 mei 2005, 20:16
Ik heb me altijd geërgerd, ik kreeg een system of a down moment en moest omlaag stemmen. Dan weer een metallica moment, moet ik weer omhoog stemmen.
Dus ik bedacht: ik kan van EADGBE naar BEADGB gaan, me e komt op de plek van de a me a op de plek van de d enz. om deze manier vervalt de hogen e, en kan ik bovenaan een B snaar doen. Ik gebruik dan een “XLS600 XLS 13-56 Jazz Medium” setje.

Ik ben binnen me band het ritme gedeelte, dus ik denk dat ik me hooge e niet zal missen.

Wat vinden jullie hier van, zijn er dingen waar ik niet goed over na gedacht heb?
uh...muzikale smaak? :P

deedee
10 mei 2005, 20:26
kijk ik gebruik dat gewoon als smoesje om een nieuwe gitaar te kunnen kopen :razz:

deedee
10 mei 2005, 20:27
kijk ik gebruik dat gewoon als smoesje om een nieuwe gitaar erbij te kunnen kopen om die in een andere stemming te laten staan :razz:

Swan
10 mei 2005, 20:38
heb ook mn gitaar in die stemming staan...werkt perfect en klinkt heerlijk

THW
10 mei 2005, 21:40
Ergens tussen in die 2 stemmingen stemmen :???:
Maar tis ook handig om bij deze momenten een nieuwe gitaar derbij te pakken :cool:

JesseBeau
10 mei 2005, 21:57
Misschien een 7-snarige gitaar? Heb je die e ook nog :wink:

JvD.
10 mei 2005, 21:58
heb ook mn gitaar in die stemming staan...werkt perfect en klinkt heerlijk

speel je op een barretone ?[hoe je het schrijft] ik wil het op me iceman doen, om nog meer chunk uit me tonezone te pompen.
en natuurlijk me Tool's en me Soads te spelen, even als de metallica's =D

Swan
10 mei 2005, 22:33
nope geen baritone (zie mn topic; gitaar suggesties)
t gaat best goed hoor in B op n normale gitaar....speel nu met n setje Ernie Ball not even Slinky...

metallica in B klinkt ook beter dan in E :-D

JvD.
11 mei 2005, 01:18
hmm... ik zie nu over het hoofd dat in B mineur geen G voor komt.
het moet dus BEADF#B zijn, inplaats van BEADGB. dus verlies ik tog me vertrauwde scales =/
ik wil juist me gewone schemas houden, en tog lager kunnen zonder steeds tunen, of andere gitaar pakken.

Lord Abortion
11 mei 2005, 07:49
Dan is een 7-string de oplossing hoor. Ofwel moet je je gitaar nu gewoon stemmen alsof het een 7-string is, en gewoon de hoge E vergeten.

gibls6
11 mei 2005, 08:32
Ahum, even spammen, kijk zo iets bedoeld hij nou:
http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/45918.htm?ret=http%
:-D :-D :-D

JvD.
11 mei 2005, 10:21
als ik ooit een 7string neem word dat een geModde iceman =P

almarvk
11 mei 2005, 10:24
Niet iedereen vindt het fijn om op een 7string te spelen. Ik heb er nu 1 thuis staan van Ibanez (geleend van een vriend die lang in het buitenland zit) en ik speel er natuurlijk ook op. Maar het zal een nooit een optie voor mij zijn. Ik word gek van die extra snaar en kan niet de juiste feeling krijgen. Zelfs normaal akkoorden werk vind ik er niet fijn mee.

Optie: koop gewoon een extra gitaar erbij :D

frekie
11 mei 2005, 11:11
1. jazz snaren zijn meestal glad gepolijst dus niet geschikt voor metal etc.
2. ken je nekkie die dikke snare hebbe, zo niet dan sta je raar te kijke man :-D

JvD.
11 mei 2005, 11:32
iceman word meestal wel achterlijk omlaag gestemt

JvD.
11 mei 2005, 13:57
resultaat: ik vond B te laag om lekker op te kunnen jamen. en ik moest echt weer moeilijk doen voor alle nummertjes die we met de band doen.

Swan
11 mei 2005, 14:51
hoezo te laag om te kunnen jammen? snaarspanning? je moet iig wel je amp anders afstellen anders wordt t n modderig zooitje