PDA

View Full Version : Hoe jouw solovolume opkrikken zonder je geluid te varanderen



Sjeng
17 augustus 2002, 12:21
Wie kan een hele hoop gitaristen eens helpen om dit probleem op te lossen. Dit moet toch op een of ander manier te doen zijn. Ik speel nu over een 2 kanaals dual rectifier en deze 2 kanalen heb ik allebei nodig (nee, geld voor een 3 kanaals heb ik niet).

BLOK182
17 augustus 2002, 12:25
Nou een Dual Rectifier is toch al een hele vette bak. Heb je er geen Solo knop opzitten, zeg maar een tweede volumeknop?
En misschien kan je een volume/wah pedaal kopen ofzo, waarmee je je volume kan opkrikken.

Lacrymosa
17 augustus 2002, 12:59
Tubescreamer????
Afterburner??
Drive/boost???

CheerS!!

FragDaddy
17 augustus 2002, 15:04
een boss GE7 Equalizer pedaal kopen, en die gebruiken om de uitgang van je gitaar wat te boosten!

philbee
17 augustus 2002, 15:50
goed volume pedaaltje kopen. Ik heb laatst eent BOSS te koop gehad die ik voor 50 Euro heb weggedaan, op internet moeten er toch nog wel te vinden zijn.

Soulman
17 augustus 2002, 15:50
Wanneer je het volume wilt laten toenemen, zonder verandering van je geluid kun je het beste een volumebooster(bijv. volume pedaal, equalizer of ander clean boost) in je fx loop plaatsen.
Persoonlijk vind ik het muzikaler om je volume te boosten voor de ingang, dan krijgt je solo meer gain. Dit werkt alleen niet zo goed wanneer je al veel gain gebruikt.
Je kunt naast het opschroeven van het volume ook meer midden toevoegen (equalizer).

Dionyios
17 augustus 2002, 16:27
Die rectifiers hebben toch een ingebouwde solo-boost???

BLOK182
17 augustus 2002, 16:29
Dacht ik ook. Tenminste, heb op mun Nomad zoiets.

MAY
17 augustus 2002, 18:01
Ja een volume pedaal werkt prima. De boss FV-50H is prima. Maar je moet hem inderdaad wel in de FX-loop zetten want anders gaat het enorm te koste van je geluid.

Slowhand41
17 augustus 2002, 21:35
Sommige effectprocessors kunnen dit ook, bijv. de G-major (preset-boost) dat werkt bij mij heel goed.