PDA

View Full Version : oh yeah



Cubensis
10 mei 2005, 19:32
tralalala

Cubensis
10 mei 2005, 19:33
en ja, wederom een richwood, een tip voor allen, koop geen gitaar bij correct, je moet echt dreigen met weggaan etc voordat ze beginnen met moeite doen (zie: meer dan 1 richwood bij elkaar sprokkelen)
maargoed, ik wilde eerst een es335, maarja, die had een paar niet zo mooie plekjes op de hals en hij kon er geen ander van tevoorschijn toveren, en toen zag ik deze.

http://community.webshots.com/user/patrickschef

Les paul model, speelt/klinkt echt goed (beter dan epiphone lp std in ieder geval, wat ook al geen superslechte gitaar is) dit ding was 213 euro inclusief btw bij correct (ok, goedkoop zijn ze dan weer wel).
hout: Nato, maar het is gewoon sprekend mahonie, zowel qua uiterlijk als klank.
flamed maple top (een echte flame, geen foto, wel fineer denk ik, maar who cares, wie ziet het verschil tussen een echte en fineer nou? :D )
inlays zitten er allemaal netjes in, intonatie en actie was al goed, moest alleen 2 frets wat dieper t fretboard intimmeren (met de rubberhamer) die zaten er niet helemaal in, en de hals wat holler zetten.
alleen de switch voelt wel erg speelgoed-achtig aan.
ik las al verhalen over microfonische pickups, maar dat valt reuze mee, had erger verwacht, net flextone II XL (2x50 watt) terwijl ik er voor zat op rectifierstand op 5 gehad en geen gepiep (alleen wat feedback, maar dat heb je meestal als je met een gitaar op hoog volume voor je amp gaat zitten)
al met al erg goeie gitaar voor t geld (als ik t had gehad had ik t dubbele er ook makkelijk voor over gehad)
http://community.webshots.com/user/patrickschef wederom voor da pics :)
o, en de tuners zijn ook gewoon goed, zie geen reden ze te vervangen, geen speling oid en gewoon stemvast

BLOK182
10 mei 2005, 19:37
Mooi ding voor weinig geld! LP's rocken!!

BassAgent
10 mei 2005, 19:38
Gefeliciteerd man! Mooi ding!

Swan
10 mei 2005, 19:49
sinds wanneer hebben ze gitaren bij Correct? :o

Cubensis
10 mei 2005, 20:04
sinds pro musicstore ruzie heeft met de importeur heft correct t overgenomen ofzo, ze hebben t bij dat eerste filliaal op de ceintuurbaan (schuin tegenover de benzinepomp)
o, weten jullie wie ik zag lopen?: Jan de Hoop (van 't RTL ontbijtnieuws)

Swan
10 mei 2005, 20:10
oh raar daar was ik 2 weken geleden nog, geen gitaar gezien...

welke merken hebben ze?

Cubensis
10 mei 2005, 20:12
alleen richwood en 2 andere gitaren van een of ander onbekend crapmerkje
hangen in totaal maar 10 gitaren ofzo, en voor de service zou ik er ook niet heengaan, dus tenzij je een richwood weil en weet welke je wil zou ik er niet heengaan :D

Javaca
11 mei 2005, 13:30
Gaaf dingetje Sinis!

Niet echt mijn kleurtje, maar wel een gave flame.
Die switch voelt idd wat crappy aan, maar is makkelijk te vervangen.

ieme
11 mei 2005, 13:37
Mooi ding voor weinig geld! LP's rocken!!

overloper! :razz:

X-Pensive Wino
11 mei 2005, 14:19
als correct het nie heeft ,vergeet het dan maar :wink:

Cubensis
11 mei 2005, 14:32
ding net ff gewogen, weegt tussen de 4 en de 4.5 kilo

bert k
11 mei 2005, 14:33
Gefeliciteerd met je Richwood, leuke gitaar. Maar wat is Correct een BUTwinkel! Vorige week nog ff wezen kijken maar het gaat dus echt nergens over. En dat twee winkels naast Feedback

Mitch
11 mei 2005, 15:50
Da's absoluut een zéééér goed te pruimen LP ! Way to go !
Wel bizar trouwens dat Correct het heeft overgenomen. Ik bedoel: verbaast me niet dat PMS (de afkorting zegt genoeg) ruzie heeft met de importeur, maar dat Feedback daar dan niet inspringt is wel een missertje.... of is Correct een tussenstation ? Who knows.

Hadden ze ook Tele's hangen ?

Cubensis
11 mei 2005, 16:07
Hadden ze ook Tele's hangen ?
ja, maar niet die vintage dingen

andy
11 mei 2005, 16:23
Nou gefeliciteerd Patrick, speelt ie een beetje lekker??

Cubensis
11 mei 2005, 16:24
jazeker :)

Anders Destium
11 mei 2005, 16:38
Ziet er goed uit, gefeliciteerd!

Volgens mij ben jij ook gewoon een merkhoer, maar dan van Richwood :lol:

Cubensis
11 mei 2005, 16:39
Ziet er goed uit, gefeliciteerd!

Volgens mij ben jij ook gewoon een merkhoer, maar dan van Richwood :lol:

sssst ;)

Mitch
11 mei 2005, 18:23
Je bedoelt geen butterscotch blond ? :(

gerrekat
11 mei 2005, 18:27
Gaaf ding Patrick, gefeliciteerd!

RS-Rik
11 mei 2005, 19:02
Je was er al freet mee ja..

zijn die dingen echt zo tof? moet je niet per se de pups vervangen op zo'n ding?

Cubensis
11 mei 2005, 19:49
nee ze zijn niet tof, teringzooi is t, daarom heb ik er 2, ik spaar zooi.

maargoed, de pickups bij deze (na een paar keer versterkt spelen) ga ik wel vervangen, maar het is niet echt nodig, ze zijn niet bizar slecht, ook best veel output, vind ze alleen niet gedefineerd genoeg voor mijn smaak...

Matje
11 mei 2005, 20:29
Wat mij opvalt aan deze LP is dat deze als enige van alle richwood LPs die ik tot nog toe heb gezien wél een druppelvormige burst heeft.

Cubensis
11 mei 2005, 20:39
Wat mij opvalt aan deze LP is dat deze als enige van alle richwood LPs die ik tot nog toe heb gezien wél een druppelvormige burst heeft.

say what?

groovyB3
11 mei 2005, 23:12
nee ze zijn niet tof, teringzooi is t, daarom heb ik er 2, ik spaar zooi.


HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAH :D :D :D :D

Ik heb er inmiddels ook 2. Kutgitaren :D



Wat betreft de druppelvorm, de burst ziet er uit als een druppel.

http://www.briantichy.com/music/instruments/tobaccofrnt.jpg

Franc
12 mei 2005, 11:15
Wat mij opvalt aan deze LP is dat deze als enige van alle richwood LPs die ik tot nog toe heb gezien wél een druppelvormige burst heeft.

Betekent dat iets? Mooi of niet mooi?

Deze burst vind ik erg mooi. De mijne heeft het niet, vind ik ook mooi :-D

Wat bedoel je nou te zeggen?

Mooi gitaartje hoor :-D De slagplaat is er al af zie ik?

Cubensis
12 mei 2005, 11:40
yup, maar heb m er weer opgezet, niet uit cosmetische redenen, maar kan er met mn pink op steunen bij t spelen :D

frekie
12 mei 2005, 12:20
Alweer een RICHWOOD topic :-D ES335 gezien: http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=41820
Ik heb voor de mijne bijna 100 euri meer betaald :( Nou ja, on the other hand hoef ik niet in de Randstad te wonen :-D
Ik denk dat je als je echt in een band op volume gaat spelen toch wel betere elementen op RW moet zetten. Zowel de humbuckers als de single coils zijn wat microphonisch. De rest vd hardware gaat eigenlijk wel, zelfs de tuners kan je voorlopig laten zitten.

imlikeajungle
12 mei 2005, 13:09
nee ze zijn niet tof, teringzooi is t, daarom heb ik er 2, ik spaar zooi.


:D :D :D

ik heb al een maand niet meer zo hard gelachen.

Matje
12 mei 2005, 13:14
Wat mij opvalt aan deze LP is dat deze als enige van alle richwood LPs die ik tot nog toe heb gezien wél een druppelvormige burst heeft.

Betekent dat iets? Mooi of niet mooi?

Deze burst vind ik erg mooi. De mijne heeft het niet, vind ik ook mooi :-D

Wat bedoel je nou te zeggen?

Mooi gitaartje hoor :-D De slagplaat is er al af zie ik?

Wat ik probeer te zeggen lijkt me vrij duidelijk en anders lees m'n post nog maar een keer goed door :wink:

Persoonlijk vind ik het wel mooier als een burst een druppelvorm heeft.

Matje
12 mei 2005, 13:18
Wat mij opvalt aan deze LP is dat deze als enige van alle richwood LPs die ik tot nog toe heb gezien wél een druppelvormige burst heeft.

Betekent dat iets? Mooi of niet mooi?

Deze burst vind ik erg mooi. De mijne heeft het niet, vind ik ook mooi :-D

Wat bedoel je nou te zeggen?

Mooi gitaartje hoor :-D De slagplaat is er al af zie ik?

Wat ik bedoel te zeggen lijkt me vrij duidelijk he :wink:

anyways, ik zelf vind een druppelvormige burst mooier.

groovyB3
12 mei 2005, 17:53
yup, maar heb m er weer opgezet, niet uit cosmetische redenen, maar kan er met mn pink op steunen bij t spelen :D


Tsss mietje, echte mannen raggen gewoon door :razz:

Marcel2
12 mei 2005, 18:41
Dus als ik het goed begrijp zijn die Richwoods hele goeie gitaren nadat je zo'n beetje alle onderdelen vervangen, en de loszittende frets er weer ingehamerd hebt. :lol:

Daniël_san
12 mei 2005, 21:17
Ja en Nee. Als je een goeie heb vervang je alleen de lementen, als je er 1 hebt die kut is vervang je vrijwel alles..... Net zoals bij Gibsons uit meerdere delen dus..... Die zijn dan van massief hout :roll: (overdreven voorbeeld)