PDA

View Full Version : Stroeve snaren



Fizz
17 augustus 2002, 11:39
Ik heb een Cort Earth 100, ongeveer 5 maanden geleden gekocht, alleen vind ik de snaren heel erg stroef. Iemand enig idee hoe ik ze minder stroef kan maken, of moet ik gewoon nieuwe snaren kopen?

-bvd Fizz-

SchaapOpJeHoofd
17 augustus 2002, 13:15
Inderdaad gewoon nieuwe kopen. Je zou er GHS Fastfret overheen kunnen smeren, maar nieuwe snaren werkt gewoon het beste.
Ook niet te veel op zweten helpt, gewoon met een doekje afvegen na het spelen.

Fizz
17 augustus 2002, 14:09
Ok Bedankt :smile:

Leen Kap
17 augustus 2002, 16:18
koop een set Elixer snaren. Niet goedkoop, maar ze gaan 5-7x zolang mee en blijven goed klinken en vooral ( en daar heb jij het over) voelen! Deze snaren voelen echt veel gladder en prettiger aan dan gewone snaren. Dat komt doordat er een microdun laagje op zit. Probeer maar eens en je bent verkocht dat weet ik zeker!

Fizz
17 augustus 2002, 16:28
En hoeveel moet zo een set snaren kosten dan?

SchaapOpJeHoofd
17 augustus 2002, 17:19
Tja, je hebt goedkope en dure. Ik gebruik zelf meestal d'Addario of Martin, beiden Phosphor Bronze, prijs ligt daarvan meestal in de buurt van de 10 tot 13 euro.

Leen Kap
18 augustus 2002, 14:35
De Elixirs kosten €22 maar als je nagaat dat ze 5-7x zolang meegaan zijn ze eigenlijk relatief gezien goedkoop. Tenzij je iemand bent die op zijn snaren doorspeelt tot ze zwaar mat en dof zijn.

Fizz
18 augustus 2002, 14:47
Allemaal bedankt voor het reageren :smile: Ik ga denk ik zo'n Exiler set kopen, maar zetten ze hem er dan in de winkel voor je in? En worden er dan extra kosten berekend, en kost dat veel tijd? Ik zou het namelijk nooit zelf kunnen.....

Ic3gl0vE
18 augustus 2002, 16:05
uiteraard kost het extra als je het laat doen... maar je kan het zelf vast wel, op een elektrische gitaar is het in ieder geval supermakkelijk (ja... OOK met een floyd rose)

SchaapOpJeHoofd
18 augustus 2002, 17:34
Andres vragen of ze het voor kunnen doen en dan goed opletten. Haal van internet ook een paar plaatjes.

Kjiratsiekoedel
2 september 2002, 22:14
Mijn snaren-ervaringen:

"Martin-Phospher bronze"
-deze had ik in het begin, maar ik vind de snaren te snel breken]
"Martin SP-Phospher bronze"
-deze gaan 2 tot 3 keer langer mee dan de 'gewone', maar het 'geluid' gaat maar iets langer mee als de 'gewone'. Ze gaan dof klinken
"Elixir"
Op aanraden van mensen en mijn zoektocht naar goede snaren ligt er nu een set snaren naast mijn gitaar, ik moet ze er dus nog opzetten ja