PDA

View Full Version : Korting op een nieuwe amp



Lacrymosa
17 augustus 2002, 11:24
Ik heb nu eindelijk de knaken bij mekaar op een nieuwe amp te kopen (heb zon 1800 euro)

Ik ga dinsdag dus ff naar de feedback alles uitproberen.

Maar als ik em koop, dan koop ik em denk ik bij waveworld

Maar heeft iemand een idee hoeveel korting ik kan vragen?

CheerS!!

Noctiis
17 augustus 2002, 11:26
gewoon zeggen dat je m te duur vind, de meeste (goeie) winkels gaan dan meteen de inkoop prijs vragen, wat meestal het laagste is wat je kan krijgen.
Let wel, dit is in de meeste winkels, dus er zijn uitzonderingen :smile:

Lacrymosa
17 augustus 2002, 11:39
En hoeveel mag dat ongeveer zijn?
op bijv een Koch Multitone van ongeveer 1700 euro?

CheerS!!

Noctiis
17 augustus 2002, 11:41
pff daar vraag je me wat :S ik durf het zo niet te zeggen
gewoon proberen, kijken wat er gebeurd, je bent toch niet verplicht om m dan meteen te kopen...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Noctiis op 2002-08-17 11:41 ]</font>

Bins
17 augustus 2002, 11:41
Zeg iets in de trant van "Hij klinkt vet, maar ik vind em net iets te duur", ga dan een beetje staan twijfelen, een goede verkoper springt daar meteen op in.

JV
17 augustus 2002, 11:48
hou er maar rekening mee dat je inkoopsprijs niet haalt. bij de meeste bedrijven vragen ze: inkoopsprijs x 2 + btw = verkoopsprijs.

dus verliezen zullen ze er echt niet aan, maar een stuk afdingen kan altijd, kheb bij mijn multi uiteindelijk 3100 gulden ipv 3300 betaald na een beetje afdingen

Noctiis
17 augustus 2002, 11:50
ik heb vrijwel altijd inkoopprijs. Voordeel is dat ik in de muziekwinkel heb gewerkt en ze weten daar dat ik weet wat de inkoopprijzen zijn haha

BLOK182
17 augustus 2002, 12:28
Ik zou rond de 10% vragen en dan de prijs een beetje afronden op een mooi bedrag.
Bijv. die Koch = 1700 x 0,90 = 1530 = 1500
Tenminste, zo doe ik dat steeds.

Lacrymosa
17 augustus 2002, 12:57
1500 is wel een mooie prijs ja

thnx

CheerS!!

FragDaddy
17 augustus 2002, 15:07
inkoopsprijs x 2 + btw = verkoopsprijs


WHAAAAA. ik ga ook een gitaarwinkel beginnen! shit hey, dat is lekker makkelijk verdiend..

reken daar dus maar even niet op he. inkoopsprijs + 25% op zijn hoogst ! (en dat is vaak op pedaaltjes en dergelijken.. dus niet op gitaren, daar verdienen ze denk ik nog minder op)

Bins
17 augustus 2002, 15:42
Das echt niet zo vreemd hoor verkoop=2x inkoop. Ik weet niet hoe dat bij gitaarwinkels zit, maar ik weet winkels waar dat heel normaal is.

pimmetje
17 augustus 2002, 15:54
Ik weet de marge op gitaren en versterkers niet, maar marges van 100% zie je vaker bij de wat prijzigere mode-afhankelijke artikelen (juwelen, bepaalde merk-kleding). Bij vele soorten electronica (wel series, ietwat mode, maar niet echt) zie je veelal marges van zo'n 60%. Ik zou dat voor versterkers ook niet raar vinden. Al klinkt die 25% me ook zeker niet onlogisch in de oren... 100% lijkt me echter niet.

Ook al weet je de inkoopprijs, dan vind ik die winkel nog een beetje raar dat ze 'm voor inkoop meegeven... hebben ze dan geen personeelskosten, vervoerskosten, overheadkosten, winst-doel en zo?

Lacrymosa
17 augustus 2002, 16:43
Wat is de inkoopsprijs van een Koch Multitone ongeveer denk je?

CheerS!!

rePUNKtative
17 augustus 2002, 16:57
Ikzelf heb ok een redelijke tactiek. Gewoon zeggen "dat ie helaas te duur is" en dat je em bij musik-produktiv goedkoper kan bestellen, zelfs met de verzendkosten erbij. Loop dan weg. Bij kleinere winkeltjes komt de verkoper/eigenaar je wel terug halen en zal dan waarschijnlijk vragen hoe duur ie daar is.

Succes verzekert, heb zo een Dean Edge 4 en een Peavy TKO75 watter afgetroggeld :grin:.