PDA

View Full Version : Gisterenavond mijn marshall op 10 gehad, ooit ook zoiets biz



Dude
17 augustus 2002, 07:58
Dit was echt bizar, echt ALLES om je heen is geluid, ik heb in oefenruimtes wel eens andere versterkers op 10 gezet (valvestates peavey bandits ed.) maar heb nog nooit een 60 watt buizentop door een 4x12 kast horen schreeuwen op 10...

Dit was echt Bizar...... ooit ook zoiets meegemaakt ?

Matje
17 augustus 2002, 10:08
Binnenkort maken ik en de buurt zoiets mee :grin:

BluesJR
17 augustus 2002, 11:31
Hehehe.... een vriend van me heeft een tijdje geleden een Fender Twin gehaald (zo'n oude) en die wilden we ook eens hard aan hebben. We hadden hem in de deuropening gezet en ongeveer tot 6 open gedraaid. Na 1 minuut kwamen er 5 mensen buiten om te zeggen dat we nou echt moesten kappen.. :smile:
Mooie dingen zijn dat.

plusminus
17 augustus 2002, 11:34
Heb aantal jaren terug mijn 100w marshall stack buitengezet met oudjaar, gingen ze zo'n grote chinese mat afsteken ,en ik ging net wat spelen.

Waren ze dus echt niet blij mee ,die mat was niet meer te horen :smile:

Wel leuke reacties gehoord van tot 6 blokken achter ons :smile:

PeArLjAm
17 augustus 2002, 12:19
Met luilak hebben ik en een vriend van mij mijn Twin Reverb mee naar buiten gesleept. Hij stond ongeveer op 7 maar jezus wat een geluid ja. Dat is niet goed voor je om vaak te doen dan ben je echt doof. Trouwens de buurt werd er wel wakker van dat was ook de bedoeling!

BLOK182
17 augustus 2002, 12:22
Komende week ff mun Mesa openrammen. Heb eerst maar een beetje rsutig aan gedaan, speaker enzo is nog allemaal gloednieuw, maar over een paar dagen mag ie ff op 10.
Ben wel benieuwd...

FragDaddy
17 augustus 2002, 12:22
ja, ik heb mijn Marshall 50watt combo ook wel eens op 'full-blast' gehad, maar wel met oordopjes in.. het hele huis trilt mee.

geweldig!

heel vreemd trouwens dat je bij een buizenversterker echt een muur van geluid krijgt, maar bij een transistorversterker de beleving veel minder is.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: FragDaddy op 2002-08-17 12:23 ]</font>

BLOK182
17 augustus 2002, 12:23
zou het trouwens niet verstandig zijn om er dan ff een Laney 4x12" bij te hangen? Lijkt me wat beter voor mijn speaker, dan is alles een beetje verdeeld.

Iceman
17 augustus 2002, 18:20
Ik speel in een (geïsoleerde) oefenruimte met een Mesa Single Rectifier over 2x Marshall 4x12, en doorgelust naar de eindtrap van een marshall DSL100 die weer aangesloten is op 2x marshall 4x12.......................oftewel Rectifier over 4 vette marshall kasten. MUUR!!!!!!

Dkong
17 augustus 2002, 18:20
Ik heb wel mijn Vox op 10 gezet, maar dat is maar een 15-watt Cambridge versterkertje, als je ook nog bass en treble helemaal opendraait en dan mid boost en gain boost en gain op 10 zet, gaat ie heel hard piepen :smile:

BS
17 augustus 2002, 18:37
>Komende week ff mun Mesa openrammen. Heb eerst maar een beetje rsutig aan gedaan, speaker enzo is nog allemaal gloednieuw, maar over een paar dagen mag ie ff op 10.
Ben wel benieuwd...


Dan vertel ik je vast dat je cd's van de vloer kan gaan rapen :smile:

BLOK182
17 augustus 2002, 18:42
hehehe, vanavond straatfeest, met allemaal trance en zooi. Misschien leuk om ff mun versterker in de tuin te zetten om op die manier mijn protest te betuigen? (om het aar ff netjes te zeggen)

Bins
17 augustus 2002, 20:03
Nodig je drummer en bassist dan ook ff uit, zou lachuh zijn :grin:

FragDaddy
17 augustus 2002, 20:09
Ik speel in een (geïsoleerde) oefenruimte met een Mesa Single Rectifier over 2x Marshall 4x12, en doorgelust naar de eindtrap van een marshall DSL100 die weer aangesloten is op 2x marshall 4x12.......................oftewel Rectifier over 4 vette marshall kasten. MUUR!!!!!!


holy shit dude! ik gebruik 1 speaker van mijn combo en ik wordt al doof. jij gebruik 16 speakersb en 200 watt in een oefenruimte? ziek hoor! ik heb bands stadion tours zien doen met minder! maar waar hebbie al dat volume voor nodig in een oefenruimte? en gebruik je dan oordopjes enzo?

wil je niet 1 van die 4 kasten verkopen :razz:

BLOK182
17 augustus 2002, 20:22
Op 2002-08-17 20:03, schreef Bins:
Nodig je drummer en bassist dan ook ff uit, zou lachuh zijn &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_biggrin.gif">

Bassist hebben we nog niet :sad: maarre, ik sjouw vast mun spul naar onder, ze draaien nu "hey baby"........

Bins
17 augustus 2002, 21:20
Ow boy, dat wordt lachen in Venlo dadelijk :smile:

Iceman
18 augustus 2002, 03:55
Fragman, ze zijn niet van mij, maar van de band waar ik de drummer en bassist van "leen". Rectifier en aanhang hoeft niet op 10, maar staat redelijk open aangezien de drummer behoorlijk hard beukt. En als zichzelf respekterend gitarist die zichzelf altijd te zacht vindt staan (hahaha) geven die 4 kasten zo'n heerlijke vette druk in je rug. Live speel ik met 1 kast aangezien ik met mijn ervaring als podiummixer als geen ander weet hoe zoveel herrie je zaalgeluid kan verpesten.

Iceman
18 augustus 2002, 04:01
wask vergeten...........inderdaad oordoppies. Belachelijk eigenlijk om de boel eerst beestachtig te versterken om daarna oordopjes in te doen. Zou de drummer ook graaag een digitaal drumsetje aanpraten. Heb wel eens geoefend met een drumcomputer over de grote zanginstallatie (kleine PA), zette iedereen automatisch z'n amps op 10.....................

BLOK182
18 augustus 2002, 12:25
Op 2002-08-17 21:20, schreef Bins:
Ow boy, dat wordt lachen in Venlo dadelijk &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">

Het was idd vvreselijk lachen gisteren. Het thema van het feest was country en western, nou, toen een of andere vrouw "stand by your man" begon the playbacken heb ik toch maar ff iemand opgebeld en hebben we in de achtertuin "knocking on heaven's door" gespeeld. Daarna nog wat Blink182 gespeeld net zolang dat het "feestcommitee" toegaf dat het thema van de avond niezo geweldig was en iedereen gewoon cd's mee mocht brengen. Daarna ging het wel weer een beetje :wink:

Thomasvv
18 augustus 2002, 12:50
Gisteren 4.30 in de nacht.. Ik zit met wat vrienden in de tuin, doet opeens een van hen mn kamerraam open, roept keihard: "Ow dit is kewl". Daarna zie ik hem mn Gibson omhangen, mn versterker op de vensterbank zetten, de boel aanzetten, en toen ging die lul
"So What" spelen.... half vijf 's morgens!

Ik nam een sprintje naar binnen en draaide de stop eruit.... godver... volgens mij is half boskoop wakker geworden..

Iceman
18 augustus 2002, 12:57
Yep, zalig zijn zij die in een hutje op de hei wonen..............

Lacrymosa
18 augustus 2002, 15:55
Zal ik dat dalijk hier bij mij is doen........................midden in een redelijk nette wijk in den haag (voor zover den haag die heeft)

Kijken hoe lang et duurt voordat de wouten aan de deur staan

Trouwens, laatst kwam er een gozer mijn marshall valvestate luisteren om em te kopen, toen hadden we em ook ff op 8 gezet..............iemand van 4 straten verderop had et ook gehoord....hahaha

CheerS!!

remcomolenhuis
20 augustus 2002, 16:03
Op 2002-08-18 12:50, schreef Thomasvv:
Gisteren 4.30 in de nacht.. Ik zit met wat vrienden in de tuin, doet opeens een van hen mn kamerraam open, roept keihard: "Ow dit is kewl". Daarna zie ik hem mn Gibson omhangen, mn versterker op de vensterbank zetten, de boel aanzetten, en toen ging die lul
"So What" spelen.... half vijf 's morgens!

Ik nam een sprintje naar binnen en draaide de stop eruit.... godver... volgens mij is half boskoop wakker geworden..


hahaha zinsdien zeker ruzie met je buren??!!

Dude
26 augustus 2002, 16:26
Op 2002-08-17 20:09, schreef FragDaddy:


Ik speel in een (geïsoleerde) oefenruimte met een Mesa Single Rectifier over 2x Marshall 4x12, en doorgelust naar de eindtrap van een marshall DSL100 die weer aangesloten is op 2x marshall 4x12.......................oftewel Rectifier over 4 vette marshall kasten. MUUR!!!!!!


holy shit dude! ik gebruik 1 speaker van mijn combo en ik wordt al doof. jij gebruik 16 speakersb en 200 watt in een oefenruimte? ziek hoor! ik heb bands stadion tours zien doen met minder! maar waar hebbie al dat volume voor nodig in een oefenruimte? en gebruik je dan oordopjes enzo?

wil je niet 1 van die 4 kasten verkopen &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_razz.gif">


tja.....

collin hoeve
27 augustus 2002, 10:33
ik heb een line6 top met marshall kast en als ik bij kleine gigs mijn volume boven de 5 doe dan klagen er al mensen over buikpijn ;P
dat ding is echt f*cking hard! ruim 300 watt power!

sash
27 augustus 2002, 15:22
Ik heb m'n Twin Reverb hier thuis op 7 gehad. Later kwam de overbuurman vertellen dat ie z'n tv niet meer kon horen en de buren stonden al een paar minuten aan de bel te jengelen (die ze zelf ook niet hoorden). Leuke ervaring :grin:

Antoon
27 augustus 2002, 15:57
Jimi Hendrix speelde live meestal op twee 100W Super Leads met vier speakerkasten met ieder vier 12" speakers erin. Vol open natuurlijk. Rock 'n roll is niet voor mietjes.

"You haven't played guitar untill you 've plugged into a Plexi 100W stack.."

Dude
27 augustus 2002, 16:29
Op 2002-08-27 15:57, schreef Antoon:
Jimi Hendrix speelde live meestal op twee 100W Super Leads met vier speakerkasten met ieder vier 12" speakers erin. Vol open natuurlijk. Rock 'n roll is niet voor mietjes.

"You haven't played guitar untill you 've plugged into a Plexi 100W stack.."


hmm wat sta ik dan al die tijd te doen zeg......

BLOK182
27 augustus 2002, 17:10
hehe ik moet het thuis een beetje rustig aan doen, anders rijdt mun verzameling modelautootje zo de vitrines uit.

Maarre, daar heb je een oefenhok voor muhaha.

MegaDrive
29 augustus 2002, 02:03
Ik heb laatst voor de fun en de knutsel 100 Watt buizenvermogen aan 4 Ohm door een 6" flutspeakertje uit een oud gaar aria versterkertje geramd. Nou ik ben ongeveer 2 uur bezig geweest om ervoor te zorgen dat het echt allemaal bij de speaker kwam zonder dat ervoor iets doorbrandt maar dat was achteraf time well spent. Ik heb de handel gefilmd en ik zal ff kijken of ik ergens een mpegje ervan kan uppen.

P.S. de speaker is stuk :grin: :grin: :grin:

Dude
29 augustus 2002, 16:16
Op 2002-08-29 02:03, schreef MegaDrive:
Ik heb laatst voor de fun en de knutsel 100 Watt buizenvermogen aan 4 Ohm door een 6" flutspeakertje uit een oud gaar aria versterkertje geramd. Nou ik ben ongeveer 2 uur bezig geweest om ervoor te zorgen dat het echt allemaal bij de speaker kwam zonder dat ervoor iets doorbrandt maar dat was achteraf time well spent. Ik heb de handel gefilmd en ik zal ff kijken of ik ergens een mpegje ervan kan uppen.

P.S. de speaker is stuk &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_biggrin.gif"> &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_biggrin.gif"> &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_biggrin.gif">


hahahhahahahhahahhaha BBBWWWAAAHAHHAHAHAHAHA UMUUUUUHHAHHAHAHAHAHAA MUUHHAHAHHAA WWAAAA

dat wil ik zien man, laat zien, of vertel anders hoe het ging..

habberdoedas
6 september 2002, 17:16
Ik lees maar steeds dat mensen hun versterker op stand 10 zetten. De amp die ik heb gaat een streep verder jawel op "11" dit is nog harder en nog heftiger. Veel speel plezier (mind your ears)

RadiuS
6 september 2002, 20:31
Ik was een tijdje geleden bij wat vrienden aan t jammer en de kamer waarin we waren heeft een deur naar een klein balkon. T was een warme dag en er stond een file van mensen die naar t strand gingen in de straat voor t balkon. Dus mn 15 watt transistortje op t balkon gezet en voluit gescheurd :razz: Kwam de overbuurman klagen dattie t in zn achtertuin kon horen! Gewoon een piepvey'tje van 15 watt lol!

Dude
7 september 2002, 19:22
Op 2002-08-29 02:03, schreef MegaDrive:
Ik heb laatst voor de fun en de knutsel 100 Watt buizenvermogen aan 4 Ohm door een 6" flutspeakertje uit een oud gaar aria versterkertje geramd. Nou ik ben ongeveer 2 uur bezig geweest om ervoor te zorgen dat het echt allemaal bij de speaker kwam zonder dat ervoor iets doorbrandt maar dat was achteraf time well spent. Ik heb de handel gefilmd en ik zal ff kijken of ik ergens een mpegje ervan kan uppen.

P.S. de speaker is stuk &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_biggrin.gif"> &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_biggrin.gif"> &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_biggrin.gif">


zienzienzien

Ic3gl0vE
8 september 2002, 16:49
mijn 10 wat versterker op 10 is niet zo'n probleem.. behalve dat het gewoon kutgeluid is
mijn 110 watt H&amp;K heb ik een keer opengedraaid tot ongeveer 5 en toen trilde m'n hele kamer... :grin:

e!
22 september 2002, 18:12
Ik speel met mn HK TriAmp en 2x 2x12 met oordoppen in: gain op 4, channel volume op 12 uur, niet boven power amp standje 5. Bij lange na niet zelfs. Niet dat mn oren dat niet aankunnen (doppen), maar de rest van mn band niet. Zonder doppen zou ik het ook niet kunnen. Die shit gaat HARD.

Op een gegeven moment is harder niet eens meer hardER, alleen nog maar HAAAAARD. Als je de de lucht zou kunnen zien zou die er volgens mij uitzien als de Stille Oceaan tijdens een tropische orkaan... :grin: kolkerdekolk

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: e! op 2002-09-22 18:22 ]</font>

Dude
22 september 2002, 23:28
zou inderdaad erg cool zijn om de luchtdruk golven in een oefenruimte eens te kunnen zien, mischien een keer heeeeeeel veeeeeeel lsd slikken voor je gaat spelen...

Anders Destium
22 september 2002, 23:58
als je dan nog strak speelt ben je echt een held :smile:

Droffie
2 oktober 2002, 11:29
Ik heb mijn full Marshall stack ooit eens in de oefenruimte zo hard gezet dat twee longdrinkglazen bovenop mijn top spontaan uit elkaar klapten...Schrok me de pleuris. was wel erg heftig...

Venomer
2 oktober 2002, 13:35
Doe wel voorzichtig met je oren, jongens (en meisjes?). Stuk is stuk!

Ic3gl0vE
2 oktober 2002, 23:07
zorg een keer dat er HEEEL VEEEEEEEL rook in je oefenhok komt :smile:
wel oppassen met je gitaar natuurlijk

Ibanez2001
3 oktober 2002, 11:40
Op 2002-10-02 11:29, schreef Droffie:
Ik heb mijn full Marshall stack ooit eens in de oefenruimte zo hard gezet dat twee longdrinkglazen bovenop mijn top spontaan uit elkaar klapten...Schrok me de pleuris. was wel erg heftig...


Laat die glazen alsjeblieft leeg zijn op dat moment..... (waren ze dat of....?!)

Raffel
3 oktober 2002, 13:44
doet me weer denken aan zó'n video van spinal tap... Die wilden ook altijd versterkers die op 11 konden... Anders was t sowieso niet hard genoeg.

Droffie
3 oktober 2002, 14:45
Op 2002-10-03 11:40, schreef Ibanez2001:


Op 2002-10-02 11:29, schreef Droffie:
Ik heb mijn full Marshall stack ooit eens in de oefenruimte zo hard gezet dat twee longdrinkglazen bovenop mijn top spontaan uit elkaar klapten...Schrok me de pleuris. was wel erg heftig...


Laat die glazen alsjeblieft leeg zijn op dat moment..... (waren ze dat of....?!)

Gelukkig waren ze leeg. Ik mijn top nog niet op waterdichtheid getest. Hou ik liever ook zo..

blimb
3 oktober 2002, 17:29
waarom worden versterkers eigenlijk zo gemaakt dat ze zo allejezus hard kunnen .. K bedoel .. hoe vaak komt het nu voor dat die dingen hun hele vermogen gebruiken? Heb je een dikke twin reverb ..kan je hem maar op drie zetten .. op podia is het meestal ook niet nodig ..dat gaat toch ook via een mic naar de PA?

JV
3 oktober 2002, 17:34
1x me koch op 5 gehad, durfde amper aan te slaan. en toen ik wel een powerchordje gaf hoorde me broer het luid en duidelijk in de tuin. hij vond het zelfs nog hard. ik lag ook halfdood in me kamer daarna

http://home.planet.nl/~vos02157/jasper/huis.JPG
zo zit ons huis in elkaar

BluesJR
3 oktober 2002, 19:13
Ik heb gisteren een Orange AD30 head door een 4x12 Orange kast helemaal open gehad (pre en poweramp)... HEERLIJK!! Niet veels te hard... gewoon echt lekker...

MetalliCat
3 oktober 2002, 19:35
Op 2002-10-03 17:29, schreef blimb:
waarom worden versterkers eigenlijk zo gemaakt dat ze zo allejezus hard kunnen .. K bedoel .. hoe vaak komt het nu voor dat die dingen hun hele vermogen gebruiken? Heb je een dikke twin reverb ..kan je hem maar op drie zetten .. op podia is het meestal ook niet nodig ..dat gaat toch ook via een mic naar de PA?

Nou kijk, tussen een 50 watter en een 100 watter amp zit maar 3 db in geluid, maar als je op die 50 watter het volume 50 % openzet, gebruikt ie like 50 watt voor volume en 50 voor klank, zou je die 100 watter op dat volume zetten, dan kan hij zeg maar 100 watt meer gebruiken voor de klank.

Trouwens, ik baal flink, iedereen evrtelt verhalen over hoe zon belevenis het wel nie is als diegene zn amp op 10 zet, en mijn klote 12 watt transistortje gaat gewoon te zacht, echt niet leuk meer :S

Bas
3 oktober 2002, 19:54
Ik heb een 100watt transistor, maar die durf ik thuis al niet op 10 te zetten :grin:

Als ik mn 4x12 cab heb voor die 100watt top die nu nog niks staat te doen, overlijd ik terplekke door de lucht verplaatsing volgens mij :grin:

maarten
4 oktober 2002, 10:04
mijn enige momentje in de week dat ik voluit kan gaan is als de rest van de band in t repetitiehok pauze neemt, dan plug ik mn gitaartje snel uit die kleine kutversterkertjes wat daar staan en plug em in de 6x12 van de bassist. (waarom heeft de bassist wel zo'n vet ding en moet ik met zon klein kreng doen?) en dan scheuren muahahahahaa

Raffel
4 oktober 2002, 15:43
@ bas:

Ja door de hoge luchtdruk valt de zuurstof weg!!!! Lol :grin:

domie
4 oktober 2002, 18:05
als ik mijn hugnes en kettner silver edition op 7 zet, dan krijg ik heel sterrenwijk achter me aan.

En voor de gene die in utrecht wonen.. ik woon bij Wilheminapark....

P
4 oktober 2002, 21:59
3 decibel is trouwens wel 2X zo hard he

B_FORCE
5 oktober 2002, 15:37
ik heb een 100watt marshall en ik heb et thuis ook wleeens gedaan.
(toen woonde ik nog in een oud huis, houte vloeren etc), letterlij kalles begon te schudden ,en et scheen dat je et letterlijk 75 meter van et huis nog hoorde, das wel laggen man...

Oja, en et leukste is om alle hoog dicht te draaien (treble op 0, middle op 0, bass op 10, en op je gitaar tone op 0, en contour op 0), das pas wazig..... :smile:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: B_FORCE op 2002-10-05 15:38 ]</font>

The Gibsonman
9 oktober 2002, 18:14
Als ik mijn Boogie Mark 4 op 4 zet word ik al half doof.volgende keer oordoppen en blazen maar!!!!

Ic3gl0vE
9 oktober 2002, 18:51
Hey metallicat, mijn 10 watt kastje blaast ook al pijnlijk hard in een kamertje van 4x4 meter hoor
kopen? :grin: special price for you!

Dude
10 oktober 2002, 10:29
you make special price for me ??

BLOK182
10 oktober 2002, 14:19
yes yes special prize cozz yur my friend (smerig lachje + por van elleboog en een vieze knipoog)

Bas
10 oktober 2002, 14:57
Waar blijven die gele zakjes nou? :smile:

kweek
12 oktober 2002, 19:08
dit is al 20 jaar geleden(ja,ja,ben ouwe lul)
maar woonde toen in een flat van 13 etages en woonde zelf op 10.
onder me woonde zo,n gast met zo,n bakkie.jeweet wel breakie,breakie.altijd midden in de nacht ouweteringhoeren.
heb ik een keer smorgens vroeg mijn marshall 100watt halfstack met effectenbak compressor op 10 gezet,ff wat aanslaan en zo een halfuur laten schreeuwen.
(natuurlijk gelijk de politie aan de deur.)
maar wel lol gehad.

-StaRscReaM-
1 september 2003, 20:07
Ik heb een 50 watt bas versterker...nou die kun je nog een stukje meer opendraaien als 10, dan alle hoge tonen uitzetten en dan de E snaar aanslaan.... WOW haha op me kleine kamer trilt dan echt alles... 8-)

Negative K3 fan
1 september 2003, 20:09
topics klicken is ook een kunst, lumburgers ook altijd...

-StaRscReaM-
1 september 2003, 20:12
Wat bedoel je negatieve K3 fan???

Matje
1 september 2003, 20:16
dat deze topic al een jaar oud is ofzo..

maargoed: ik heb m'n marshall alleen ooit op 8 gehad en das inderdaad genieten :)

-StaRscReaM-
1 september 2003, 20:18
ow zo ok....ja ik had deze topic gevonden toen ik was het zoeken naar informatie over aria versterkers...haha

slayurrr
1 september 2003, 20:32
Ik had eerst van me broer zijn marshall te leen en toen heb ik hem met Luilakken (kweet niet of iedereen weet wat dat is!?) buiten gezet en ook vol open :-D lekker 10 min heel wat riffs der door heen geknalt, maar toen werden me buren toch echt heel boos 8-)

Marshallover
1 september 2003, 20:41
Ooit 1 keer in een Boerengehucht (hier in Twente zijn d'r zat) een installatie van 2,4 Kilowatts los getrokken.....


Koekoekoek !!! :lol:

En dat om 2 uur 's nachts !!!

gerrekat
1 september 2003, 20:43
Ik heb mijn POWERBALL, SAVAGE en XXX nog nooit boven de 6 gehad, dat is zooo slecht voor je oren!

In de oefenruimte staan ze doorgaans op 3 ofzo, dan gaat het al zo hard dat ik niet eesn benieuwd ban naar 10 zeker de SAVAGE is enorm HARD!

raar zowel de Peavey als de SAVAGE hebben 120 watt maar toch gaat de SAVAGe harder.

Negative K3 fan
1 september 2003, 20:43
welk gehucht?

Negative K3 fan
1 september 2003, 20:44
ik heb zoals velen weten wel mijn versterker op allerlei hoge standjes gehad en daarmee zelf een keer last gehad met de politie :oops:

?echo
1 september 2003, 21:03
ik speel thuis alleen maar over me 30 watt versterker, en op podium alleen met 100+ watter

Wilson
1 september 2003, 21:18
ik heb mn amp regelmatig op 10 staan, klinkt echt dik vet, zeker nu met mn strat, maarja het is dan ook een 25 watt fender buizencombotje. meestal staatie rond de 5. ik schijn ook behoorlijk ver weg nog te horen te zijn, maar we hebben hier blijkbaar een tolerante buurt, want dr heeft nog nooit iemand geklaagd, maarja ik doe het dan ook nooit snachts, bovendien speel ik geen metal :D

Wilson
1 september 2003, 21:28
ojah, laatst bij feedback, wasik gitaren aan het testen in het teshok over een fender 90 amp, klein transistor ampje. En die had ik voor de grap ff op 10 gezet, en toen viel ineens de peer uit de lamp hangend in de testruimte uit de fitting, allemaal glas over de vloer, gelukkig niet over de gitaar of mijzelf.

Marc Oblivian
2 september 2003, 10:58
Jimi Hendrix speelde live meestal op twee 100W Super Leads met vier speakerkasten met ieder vier 12" speakers erin. Vol open natuurlijk. Rock 'n roll is niet voor mietjes.

"You haven't played guitar untill you 've plugged into a Plexi 100W stack.."

Ja, hij zei dat hij zo hard speelde om tot de ziel van de toeschouwers door te kunnen dringen....nahjah....het lukte iig wel...hij had altijd de volle aandacht :-D :o

yhcmarc
2 september 2003, 11:47
Mijn koch powertone met 4x12 een keer opengegooid tot +- 8 v/d 10 ... moest snel weer terug ... blies de rest van de band de zaal uit :)

Marc

Toaster
2 september 2003, 12:05
Ik durf mijn Koch Powertone II niet voorbij de 5 te zetten over mijn 4 x 12. Dan klinkt het zo loeihard. De speakers trekken dat niet helemaal lekker volgens mij.

Maar wel lacheu :lol:

yhcmarc
2 september 2003, 12:39
nou , ik heb hem wel eens helemaal doorgedraaid tot het einde, maar vanaf 7 is er weinig verschil te merken in het volume ... maar dat was niet meer dan 10 seconden ofzo. Maar het spelen van die show op 7 heb ik nog een soundcheck vol weten te houden :)

Marc

Diedo
2 september 2003, 19:59
hmmmm... heb ik nou zo´n ontzettend gevoelig gehoor!?!?

ik speel met mn 50 watt transistor marshall toch meestal op 0,5 en als er niemand thuis op 1 ofzo hooguit 1,5 --> anders kan ik mezelf gewoon niet goed meer horen... ja, dat is apart he:
"he, ik kan het niet zo goed horen, ik zal em wel even wat zachter zetten..."

misschien ook omdat ik een kamertje van 3x3 meter heb met alleen maar betonnen muren, maar ik blijf erbij dat ik het hard vind...

mohawk
3 september 2003, 10:54
Ik heb dus een Davoli 100w buizen en een 300 w peavey 4x12..maar als ik die op 10 zet en de drummer en zang doet mee...kom ik dr nauwelijks boven uit.. ik heb dr ook nog een mt2 tussen zitten :???: :???:

Swan
3 september 2003, 12:21
Ik heb dus een Davoli 100w buizen en een 300 w peavey 4x12..maar als ik die op 10 zet en de drummer en zang doet mee...kom ik dr nauwelijks boven uit.. ik heb dr ook nog een mt2 tussen zitten :???: :???:


gooi die mt2 er uit en draai eens aan het mid knopje

josh.vandenberg
3 september 2003, 13:44

Mithrandir
3 september 2003, 13:52
Ik heb dus een Davoli 100w buizen en een 300 w peavey 4x12..maar als ik die op 10 zet en de drummer en zang doet mee...kom ik dr nauwelijks boven uit.. ik heb dr ook nog een mt2 tussen zitten :???: :???:
WTF, zou je dat ding niet eens laten nakijken dan. Ik ben geen amp-tech, maar als je met een 100W all-tube amp op 10 niet boven de drum en zang uitkomt heb je of een hele luide drummer en een dove zanger of een rotte amp. OF staat de level van de MT2 op nul ofzo?

mohawk
3 september 2003, 22:10
Level staat op 12 uur...ik heb em pas weg laten brengen en alles was in orde dus....en ik kan alleen met pedaal spelen want de distortion moet je daar mee regelen...maar dat is wel klote..vanavond ook weer..sta ik een paar meter van me 4x12 af hoor ik alleen de zanger maar :(

Dude
4 september 2003, 10:24
grappig grappig, ouwe topic van mij. Heb inmiddels een jcm800 top en deze in de oefenruimte op 5 gehad en dat was al niet te doen...

zit volgens mij een aardig volume verschil tussen die JCM600 en 800 topjes... :roll:

tice
9 september 2003, 17:44
Op hoeveel moet je een jcm800/900 zetten om een lekker buizengeluid te krijgen dan?

BLOK182
9 september 2003, 17:46
op 10, duh ;-)

tice
9 september 2003, 17:51
Nee serieus :P

sash
9 september 2003, 17:54
Een JCM900 kan je beter helemaal niet aanzetten want daar zit toch een kutgeluid in :D

Mithrandir
9 september 2003, 18:43
Ze zouden jou eens moeten uitzetten, mij god wat een bagger komt daar af en toe uit :D

sash
9 september 2003, 18:48
Jah, check je sig :D

Negative K3 fan
9 september 2003, 19:42
nu niet meer terugkrabbelen sash, beloofd is beloofd.

sash
9 september 2003, 20:21
Ik zeg niks :D

*mjmlondenfuzzkeeleyjavaboosttimemachineboostdiazs quarefaceaudiocrestfuzzface hmm........* :D

Matje
9 september 2003, 20:34
Een JCM900 kan je beter helemaal niet aanzetten want daar zit toch een kutgeluid in :D

tss

Thijssie
10 september 2003, 12:14
Een JCM900 kan je beter helemaal niet aanzetten want daar zit toch een kutgeluid in :D

Mwoah, geluid zit toch echt in je vingers, trek je eigen conclusie :P

sash
10 september 2003, 17:55
Een JCM900 kan je beter helemaal niet aanzetten want daar zit toch een kutgeluid in :D

Mwoah, geluid zit toch echt in je vingers, trek je eigen conclusie :P

Nu kan ik natuurlijk zeggen 'gelukkig dat alleen kutgitaristen op JCM900's spelen' :D

Speeddemon
10 september 2003, 18:31
3 decibel is trouwens wel 2X zo hard he
Nee, bij een verdubbeling van vermogen, neemt de geluidsdruk met 3dB toe. Om een idee te geven van "2x zo hard", moet het vermogen 10x zoveel zijn, omdat ongeveer 10dB in geluidsdruktoename overkomt als 2x zo hard, en om 10dB geluidsdruktoename te bewerkstelligen, heb je 10x zo veel vermogen nodig.

Alleen, deze berekeningen gaan uit van lineaire versterkers, en buizenversterkers zijn niet lineair, aangezien ze de even harmonischen versterker, waardoor ze luider lijken. Hierdoor lijkt een 60W buizenbak wel 2 of 3 x zo hard te gaan als een 60W transistorbak.

Thijssie
11 september 2003, 07:36
Een JCM900 kan je beter helemaal niet aanzetten want daar zit toch een kutgeluid in :D

Mwoah, geluid zit toch echt in je vingers, trek je eigen conclusie :P

Nu kan ik natuurlijk zeggen 'gelukkig dat alleen kutgitaristen op JCM900's spelen' :D


Maar je kent je eigen spel dus je weet ook hoe onsterfelijk belachelijk je jezelf daarmee zou maken 8-)

Dude
11 september 2003, 10:57
Een JCM900 kan je beter helemaal niet aanzetten want daar zit toch een kutgeluid in :D

als je blues gericht ben zoals jij wel ja, zoek jij nou maar eens je "toon" en kom dan weer meepraten !

kusje sashje...

Smaug
18 september 2003, 05:47
Beter een kutgeluid uit een JCM 900, dan een JCM900 uit je kut!!
Maarre hoezo?? Ik ben er zeer content mee. Gebruik zelluf alleen de eindtrap en heb er een JMP 1 voor hangen, maar dat knettert anders behoorlijk!!