PDA

View Full Version : Shielding bij humbucker / les paul



Frens
10 mei 2005, 15:43
test

Frens
10 mei 2005, 15:43
Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met het shielden van humbucker danwel les paul gitaren. Ik heb zelf namelijk mijn epiphone standaard geshield (alleen in de pickup ruimte) maar ik kan geen duidelijk resultaat merken.... Nou is het zowieso een gitaar met humbuckers maar ik had toch op iets resultaat gehoopt...

Iemand anders ervaringen?

ps. fuck forum

RS-Rik
10 mei 2005, 17:37
Niet spelen voor je PC scherm...

en anders, hoe shield je ze? de binnenkant vd gitaar beplakken met alu foli schijnt te helpen (wel aarden)

Robbert
10 mei 2005, 18:04
Ik ben overigens erg benieuwd of dat ook invloed heeft op het geluid...?

Robbert
10 mei 2005, 18:54
btw Frens.. 1 keer op verzenden klikken :D

Frens
11 mei 2005, 11:13
offtopic: Sorry voor die pleuris zooi aan topics :s beetje irri... Als jullie nou gewoon je forum ff in orde maken... phpBB heeft zichzelf wel bewezen dat het goed kan functioneren... naja, zal wel iets heel erg moeilijks zijn wat fout zit ofzo... succes er maar mee...

ontopic:

@rs-rik:
Ik heb een lcd scherm van een laptop, dus dat is zowieso al veel minder invloed op m'n geluid dan een crt. En daarnaast maakt het geen zak uit of dat kreng aan of uit staat....

Ik heb hem overigens inderdaad geshield met aluminium tape. Alle stukkies tape maken contact met elkaar. De boel zit ook aan de aarde. Het is wel alleen de potmeter ruimte (ik had in de originele post pickup ruimte gezet), misschien dat er dan alsnog storing op andere plekken binnen komt.. Bij een strat achtig model zal het ongetwijfeld gemakkelijker gaan (omdat je maar één grote ruimte hebt om te shielden)...

@Robbert:
Voor zover ik verschil merk heb ik het idee dat ik een klein beetje minder punch heb ofzo... Maar dat kan ook tussen de oren zitten, aangezien iedereen daar bang voor is... Heb natuurlijk geen identieke gitaar er naast staan om te vergelijken...