PDA

View Full Version : verrotte frets



Firebird
10 mei 2005, 13:23
test

Firebird
10 mei 2005, 13:24
Shit.... haal ik vanmorgen mn Epi LP Junior uit de hoes en tot mijn grote schrik kwam ik tot de volgende ontdekking;

in de frets van de G en B snaren, ongeveer van de 11de tot de 16de fret, zitten allemaal kleine gleufjes waar de snaren in blijven hangen. Niet heel erg, maar bij opdrukken enzo is het erg irritant.

Nu zat de Epi in een hoes, dus misschien is er wat fout gegaan met vervoeren of misschien heb ik toch te hard met de Junior langs de micstandaard geragd. Maar daar zou hij toch tegen moeten kunnen naar mijn idee.

oke, nu de hamvraag: hoe is dit op de lossen? Met wat schuurspul de frets weer bijwerken of moet ik echt naar de winkel??

HELP!!!

john.3001
10 mei 2005, 13:29
gibson-liefhebbers/epiphone-haters, vier u bot :D

DarknessAwaits
10 mei 2005, 14:31
Je kunt natuurlijk wel gaan ouwehoeren over de kwaliteit van Epiphone, maar daar schiet hij niets mee op. Ik heb ook wel eens een vergelijkbaar probleem gehad (zij het op slechts 1 fret, op 1 snaar) bij m'n Fender strat.

Oplossing: een heel fijn nagelpolijststaafje of hoe je zo'n ding ook moet noemen halen bij de DA of Kruidvat, de fijnste kanten gebruiken voorzichtig de sneetjes in de frets wegpolijsten.

http://home.wanadoo.nl/rolandkamp/polijstvijl.jpg

Desgewenst kun je eerst je fretboard afplakken met wat afplaktape. Eerst de tape enkele malen op je broek vastplakken en weer eraf halen, want je wilt niet de volledige lijmkracht van die tape op je toets.

Andere oplossing is wat staalwol 0000 nemen, en je frets voorzichtig polijsten. Dat heb ik echter nog nooit voor dat doel gedaan, en de polijstvijl werkte zeer goed.

mijnechtenaamisalvergeven
10 mei 2005, 16:03
Als je dat bij één fret doet is dat NIET goed voor je afstelling.

Laat je fretten door een vakman bijwerken.

DarknessAwaits
10 mei 2005, 20:29
Ik neem aan dat het 'sneetjes' zijn van 0,001mm, en dan merk je dat echt niet. Je haalt er bijna niets af hoor, maar het ligt er natuurlijk wel aan hoe erg het is. Uit zijn verhaal lijkt het mij dat het goed zelf te doen is.

Post anders ff een foto'tje.

Firebird
11 mei 2005, 13:40
Thnx voor de reacties!

Ik heb nu nog even geen digitale camera, maar die komt er tussen nu en een week aan.

Het zijn idd hele kleine en ondiepe sneetjes, maar de snaren blijven er toch wel n beetje achterhangen. Niet zo heel erg, maar het is toch erg inrritant.

Verder nog nooit een probleem gehad met de LP na ruim 5 jaar intensief gebruik... dusse John.3001... ga lekker uhh.... gitaar spelen man :razz:

john.3001
11 mei 2005, 14:53
Thnx voor de reacties!

Ik heb nu nog even geen digitale camera, maar die komt er tussen nu en een week aan.

Het zijn idd hele kleine en ondiepe sneetjes, maar de snaren blijven er toch wel n beetje achterhangen. Niet zo heel erg, maar het is toch erg inrritant.

Verder nog nooit een probleem gehad met de LP na ruim 5 jaar intensief gebruik... dusse John.3001... ga lekker uhh.... gitaar spelen man :razz:

ik heb zelf ook een epiphone, dus... :wink:

Firebird
12 mei 2005, 00:30
Ik heb vanmiddag gerepeteerd met de Junior en kan jullie vertellen dat ik er weinig last van heb gehad. Ik laat het dus voorlopig maar ff zo.... als het erger wordt dan zien we wel verder. Toch geen geld nu...

iig bedankt voor de reacties !!!