PDA

View Full Version : Waar komen mijn condensatoren?



GretschCC
10 mei 2005, 03:29
Iedereen,

Ik wil een gitaar gaan bouwen, een strat model, maar ipv de standaard configuratie (drie elementen, twee tone een volume) met een andere bedrading. Ik heb gekozen voor drie individuele on/off schakelaars en één volume knop (ik heb mijn tone knoppen toch altijd open staan maar ze zitten met het spelen wel nogal eens in de weg).

nu mijn probleem:

Ik heb nogal verschillende elementen, ik wil bij de brug een '59 strat humbucker van SD. In het middel een oud merkloos element, deze is niet belangrijk omdat ik deze altijd naar beneden draai (anders kom ik met mijn nagels tegen de pooltjes waardoor mijn nagels kapot gaan). En bij de hals heb ik nog een oud warmklinkend element (geen idee wat het is).

Ik ben bang dat ik het karakter van deze elementen verruïneer als ik er een soort condensator voor alle elementen in zet. Mijn vraag is dan ook is het slim om er per element een andere cap in te zetten? En waar moeten deze dan komen?

wietse
10 mei 2005, 06:29
geen toneregeling is geen condensators .

Diedo
10 mei 2005, 11:22
en waarom zou je in je gitaar een middenelement maken als je die toch nooit gebruikt en alleen maar in de weg zit?

GretschCC
10 mei 2005, 18:38
Dank Wietse

En Diedo als ik een strat wil bouwen met twee single coils kan ik net zo goed een telecaster bouwen. Een strat heeft gewoon 3 elementen, oerprincipe, hoewel daar zeer zeker over gediscussiërd kan worden :)

Anavrin
11 mei 2005, 13:34
check deze:
http://www.seymourduncan.com/website/support/schematics/individual_on_off_switches.html

moet je alleen nog een volume pot voor de output zetten (tussen de switches en de output). Wietse gaf je eigenlijke antwoord al, want je hebt inderdaad geen condensatoren nodig als je er geen toneknoppen in zet.

Negative K3 fan
11 mei 2005, 14:22
volgens mij begrijp je het principe van condensators niet helemaal.

GretschCC
13 mei 2005, 01:22
nu wel, komt goed, leer nog vanalles Negk3, goede zaak