PDA

View Full Version : Sessionrocker gitaren



in_vitro
16 augustus 2002, 13:37
Ik zag laatst op marktplaats.nl een zeer goed kopie van de Rickenbacker 330. Het had als merk Sessionrocker ofzo. Maar naar veel speuren op internet heb ik nog steeds geen info kunnen vinden over dit soort gitaren. Mijn vraag is dus weet iemand wat de kwaliteit is van deze gitaren. Daarmee wil ik zeggen is het geluid en de bespeelbaarheid ongeveer hetzelfde als zijn dure rick broer. En heeft iemand misschien zon gitaartje te koop ofzo??

Bastiaan

tijn
16 augustus 2002, 22:12
Yep, ik heb er nog eentje. Natuurlijk puur gekocht voor de looks (en hij was goedkoop), maar het is toch best wel een redelijke gitaar. De bespeelbaarheid is goed en het geluid is op z'n zachtst gezegd opmerkelijk te noemen. Enorm scheuren gaat niet tenzij je er andere elementen in zet want de standaard elementen verblijden je met een enorme piep wanneer je je in de high-gain regionen gaat begeven (maar ja, daar hebben meer goedkope gitaren last van).

Op een gegeven moment toch maar 'the real thing' (fireglo 330) gekocht en dan blijkt je sessionrukker waar je altijd wel aardig tevreden over was toch op geen enkele manier in de buurt komt van de echte waar ik enorme lyrische verhalen over zou kunnen schrijven ware het niet dat dat wat offtopic is :smile:
O ja, vanwege sentimentele redenen istie niet te koop.



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: tijn op 2002-08-16 22:14 ]</font>

Anders Destium
16 augustus 2002, 22:15
En lukt het vinden ook niet met googlen?

Dila
17 augustus 2002, 15:14
sessionrocker hahaha dan lijkt het zeker net alsof er rickenbacker staat

in_vitro
17 augustus 2002, 18:22
Ja zeker!!! En dan nog proberen om een rick trusrod kapje te krijgen haha... Nee het ging mij er eigenlijk om of het nog een beetje in de buurt van de rick komt. Want voor ong. 200 euro een 'goede' rickenbacker kopie te kopen tja mooi meegenomen. Thanx anyway voor jullie reacties en nee het is niet op google te vinden

tijn
17 augustus 2002, 19:23
Zo'n beetje alle Ric imitaties komen uit dezelfde fabriek, behalve de '70s Ibanezen. Ze worden ook verkocht onder de naam Challenge en ik heb zelfs al eens ergens een Reckenbueler gezien :smile:

Anders Destium
17 augustus 2002, 19:29
Als je hem mooi vind kun je voor 200 euro niet sukkelen, of ie nu Pizzabakker heet of niet :grin:

Ic3gl0vE
18 augustus 2002, 15:56
200 euro.. een beetje schilderij is duurder, ik zou 'm kopen als ik van dat soort gitaren hield want dan is 'ie altijd nog leuk voor aan de muur!