PDA

View Full Version : HEHE, eindelijk licht in mn rack :)



skabouter
9 mei 2005, 21:36
zie pag. 3 :)

skabouter
9 mei 2005, 21:39
ik ben mijn rack een beetje mooi aan het maken, van binnen. alles snoeren ordenen, en netjes wegwerken enzo. het was eerst een beetje een zootje. ook ga ik mss een interface maken, wat aansluiten helemaal makkelijk maakt :) maar dat is voor latere zorg.

waar ik nu mee zit is licht in de duisternis.........de achterkant is donker, en ik kan inputs nie altijd even makkelijk vinden. ik deed het voorheen met een zaklamp, maar das onhandig. ik wil permanent licht aan de achterkant, het moet niet veel kosten (geen TL buis), en een gloeilamp is te warm/kwetsbaar. iemand een oplossing ?

ik weet dat ik voor 30 euro zo`n blindplate bij feedback kan kopen, met 2 zwanehalzen, dit is best wel perfect. maar toch weer 30 euro.......

goedkopere iedeeën ?

amon
9 mei 2005, 21:51
Is zo'n lichtslang niets voor je? Staat wel erg discoachtig, maar moet toch goed functioneren en kost misschien 5 euro bij blokker ofzo...

skabouter
9 mei 2005, 22:19
wauw, dat is inderdaad lang geen slecht idee ! helemaal nie aan gedacht. heeft zo`n ding gewoon een stekker ? ik ga het idd mss maar es proberen dan, mocht het in mn rack niets zijn, dan kan ie altijd in mn kamer ergens.

enig probleem, zijn die dingen niet 5 meter ofzo ? kheb lang nie zoveel nodig, en of ze in te korten zijn :-? kga in elk geval es kijken.

ondertussen sta ik altijd nog open voor andere tips hoor :)

skanky
9 mei 2005, 22:45
Ik denk dat een lichtslang een fijne brom gaat geven in je geluid. Je moet licht en geluid qua stroom altijd gescheiden houden.

skabouter
9 mei 2005, 23:20
leg eens uit wat je bedoelt met scheiden ? niet opdezelfde contact/stekkerdoos ofzo ? kan k dan ook zo`n zwanehals lamp niet in de stekkerdoos doen, die in mijn rack zit ?

vester86
9 mei 2005, 23:26
Ik denk dat een lichtslang een fijne brom gaat geven in je geluid. Je moet licht en geluid qua stroom altijd gescheiden houden.

Waarom zit in veel rack's dan racklight?? onderandere ook in van die powerregulators (en die veel goedkopere voltageafleesapparaatjes)

Angel
10 mei 2005, 09:49
Wat denken jullie hiervan?

http://www.thomann.de/thon_racklite_prodinfo.html

skabouter
10 mei 2005, 11:41
mwah, wel aardig. maar voor dat geld haal ik liever een blindplate met 2 zwanehalsen bij feedback :) maar ik probeer zowieso iets goedkopers te vinden. het gaat maar om een lichtje...................

skanky
10 mei 2005, 12:04
Ik denk dat een lichtslang een fijne brom gaat geven in je geluid. Je moet licht en geluid qua stroom altijd gescheiden houden.

Waarom zit in veel rack's dan racklight?? onderandere ook in van die powerregulators (en die veel goedkopere voltageafleesapparaatjes)

Ik heb het nog eens nagevraagd en de brom is alleen aanwezig bij het gebruik van dimmers. Dus als je geen dimmer op de lichtslang hebt zitten moet het lukken. :)

amon
10 mei 2005, 15:36
Tja, die lichtslangen zijn vaak wel een paar meter.... Das waar.


Weet ook niet of ze in te korten zijn, moet je maar even kijken. Anders leg je hem in je rack, over en door je amp, via je gitaarsnoer om je nek, ook erg hip... :)

mijnechtenaamisalvergeven
10 mei 2005, 17:40
ska,

Ik heb precies hetzelfde probleem, staat die blindplate met zwanenhalsjes op de site van feedback? zo ja, waar dan?

Groeten,

Jeroen

amon
10 mei 2005, 17:51
ska,

Ik heb precies hetzelfde probleem, staat die blindplate met zwanenhalsjes op de site van feedback? zo ja, waar dan?


Groeten,

Jeroen


uhm, op de site van Feedback? :roll:

www.feedback.nl

vester86
10 mei 2005, 18:11
www.conrad.nl

Heb je ook 6 kleuren rack(disco)light :razz: best cool, alleen wel beetje duur

Rewind
10 mei 2005, 21:37
waar ik meteen aan dacht... waarom doe je niet zo'n goedkoop kast lampje, werkt dan alleen als je een deurtje achter in je rack hebt, maar dat als je het deurtje open doet, het lampje aangaat, die dingen kosten ook geen drol en zit gewoon zo'n fietslamp achtig lampje in

vinni
11 mei 2005, 00:31
Dure oplossing......

De nieuwe Furman Power Factor Pro R (rackmodel dus) heeft op de achterkant een BNC aansluiting voor een 12V lampje in je rack.

Handig!

Vinni

mijnechtenaamisalvergeven
11 mei 2005, 11:43
uhm, op de site van Feedback?


:D dat had ik zelf ook wel bedacht. Waar op de site van feedback. :???:

skabouter
11 mei 2005, 13:30
ze staan nie op de site, wel in de gids, en liggen gewoon in de winkel.
wat word precies bedoelt met zo`n kastdeurlampje ofzo ? is dat zo handig dan ?

vester86
11 mei 2005, 19:32
zo'n lampje dat je oma in de voorraadkast heeft, of in de kelder.
das hetzelfde systeem als in de koelkast: deurtje open->lampje aan ; deurtje dicht -> lampje uit

skabouter
11 mei 2005, 19:48
jah, maar er zit geen deur in mijn rack. en dan zou ik toch steeds dat knopje ingedrukt moeten houden ? dat zijn toch "momentary" knopjes ? lijkt me nie handig :D

vester86
12 mei 2005, 00:05
kennelijk ging iemand ervan uit dat je een deurtje in je rack hebt aan de achterkant....

Je kunt um misschien wel een deurbel achtig knopje in de stroomketen met lampje doen. als je bij je rack moet zijn duw je het lampje in een voilá: licht

jorrit
12 mei 2005, 12:45
ajren je bent gewoon een kniepert! wel een beetje een mooi rack willen en patsen met je home studio en je vette amp maar dan gaan zeuren om een lichtje in je rack? koop gewoon die blindplate met lampjes man.

amon
12 mei 2005, 16:23
2e meesterlijke idee van Jasper:

Van die fietslampjes! Als je geluk hebt kun je ze nog bij iemand van zn fiets jatten. Met eentje heb je misschien al genoeg, laat staan als je er 2 kunt vinden... Anders kopen, die dingen kosten ook geen drol!
(bedoel ik wel die witte, niet die rode achterlichten....)

skabouter
13 mei 2005, 01:34
hmm, ook nie zo`n slecht idee :) ok, genoeg opties, ik ga eens kijken wat er te realiseren valt binnenkort :)

en jorrit, hou ff je smoel, ik ben blutter dan blutterdeblut, heb schulden, en ik kan ff weinig missen. anders leek die blindplate me idd dé oplossing. maar zelfs dat kan er ff nie af, mss later...........

Nocki
13 mei 2005, 14:48
vanwege dit topic ben ik even naar de xenosgeweest waar ik had gezien dat ze een soort van blak light verkochten. die zorgt voor een leuk sfeertje achter je flightcase en evoor dat je witte letter op je achterkat goed kan lezen... helaas. ze zijn uit de handel gehaald...


Nocki

skabouter
13 mei 2005, 16:14
hmmm, wel stoer. maar met blacklight zie je alleen witte dingen goed.........wellicht niet zoo handig

srv-man
13 mei 2005, 22:40
hmm, ook nie zo`n slecht idee :) ok, genoeg opties, ik ga eens kijken wat er te realiseren valt binnenkort :)

en jorrit, hou ff je smoel, ik ben blutter dan blutterdeblut, heb schulden, en ik kan ff weinig missen. anders leek die blindplate me idd dé oplossing. maar zelfs dat kan er ff nie af, mss later...........

Als een paar tientjes al teveel is, kun je beter je zakgeld nog even opsparen. Dan heb je hem volgende maand wel :wink:

skabouter
14 mei 2005, 00:31
:D

skabouter
14 mei 2005, 18:06
Ik denk dat een lichtslang een fijne brom gaat geven in je geluid. Je moet licht en geluid qua stroom altijd gescheiden houden.

Waarom zit in veel rack's dan racklight?? onderandere ook in van die powerregulators (en die veel goedkopere voltageafleesapparaatjes)

Ik heb het nog eens nagevraagd en de brom is alleen aanwezig bij het gebruik van dimmers. Dus als je geen dimmer op de lichtslang hebt zitten moet het lukken. :)

dit vind ik trouwens wel raar, want mijn power conditioner heeft lampen, en ook een dimmer. maar als ik apparaten op het ding aansluit, krijg ik juist minder ruis.

maar ik was vandaag in een radiozaak, die heeft lichtsnoeren per meter, 1,5 meter moet genoeg zijn. alleen er zat niet direct voeding bij, en ik moest ineens de winkel uit (probleem met een mee-shoppende vriendin), dus heb niet kunnen informeren. maandag maar weer dan :) ik hou jullie op de hoogte, wellicht post ik foto`s als het geheel goed gerealiseerd is :)

Sj03rd
30 mei 2005, 10:08
Post inderdaad maar wat foto's als het klaar is. Ik moet ook nog ff een lichtje in mn rack bouwen (aan de achterkant) dus kben wel benieuwd.

jorrit
30 mei 2005, 10:11
hmm, ook nie zo`n slecht idee :) ok, genoeg opties, ik ga eens kijken wat er te realiseren valt binnenkort :)

en jorrit, hou ff je smoel, ik ben blutter dan blutterdeblut, heb schulden, en ik kan ff weinig missen. anders leek die blindplate me idd dé oplossing. maar zelfs dat kan er ff nie af, mss later...........

Als een paar tientjes al teveel is, kun je beter je zakgeld nog even opsparen. Dan heb je hem volgende maand wel :wink:
`
jah en niet zo'n grote bek tegen me hebben joh :wink:

skabouter
30 mei 2005, 11:21
pfff, dat zal ik doen als jij een keer op komt dagen op de gigs waarbij je een plaats op onze guestlist inneemt, smiecht ! :evil:

Nocki
30 mei 2005, 13:55
ik heb voor 30 euro een racklight gekocht op het net. was 2ehands. ben benieuwd hoe en wat met dat ding. kheb er maar gelijk wat lampjes bij gekocht....
waren gewoon fietslampjes ofzo.
het is er een waarop 2 van die lange staven zitten die beweegbaar zijn en waar aan het einde een lampje op zit.
zo ziet het er straks uit alsof mn rack oogjes heeft... :-)


Nocki

skabouter
1 juni 2005, 00:29
wow, ja, dat zijn die zwanehals dingen waar ik het over had. zijn nieuw 30 bij feedback...........................lijkt me ook handig. maar kheb gewoon (nog steeds) het geld even niet :oops:

moet nog steeds voor het lichtsnoer gaan, maar die zijn gvd nergens te koop ineens hier. niet in de kleur wit tenminste...........grrrr. ff in a`dam zoeken dan maar.....

vester86
1 juni 2005, 12:31
bij blokker ;-)

en anders even wachten tot de kersttijd weer aanbreekt (zo begin september gok ik ;-) )

amon
1 juni 2005, 14:33
Ja, waarom pak je niet gewoon zo'n kerstverlichtingsliert met allemaal kleine lampjes. Die heb je toch vast wel ergens in een doos op zolder liggen?

srv-man
1 juni 2005, 21:19
wow, ja, dat zijn die zwanehals dingen waar ik het over had. zijn nieuw 30 bij feedback...........................lijkt me ook handig. maar kheb gewoon (nog steeds) het geld even niet :oops:

moet nog steeds voor het lichtsnoer gaan, maar die zijn gvd nergens te koop ineens hier. niet in de kleur wit tenminste...........grrrr. ff in a`dam zoeken dan maar.....

Tjemig, heb je nou nog niet genoeg zakgeld voor dat zwaanshalsje... :-D Ik zou om opslag vragen....

El Bastardo
22 juni 2005, 20:03
ik ben mijn rack een beetje mooi aan het maken, van binnen. alles snoeren ordenen, en netjes wegwerken enzo. het was eerst een beetje een zootje. ook ga ik mss een interface maken, wat aansluiten helemaal makkelijk maakt :) maar dat is voor latere zorg.

waar ik nu mee zit is licht in de duisternis.........de achterkant is donker, en ik kan inputs nie altijd even makkelijk vinden. ik deed het voorheen met een zaklamp, maar das onhandig. ik wil permanent licht aan de achterkant, het moet niet veel kosten (geen TL buis), en een gloeilamp is te warm/kwetsbaar. iemand een oplossing ?

ik weet dat ik voor 30 euro zo`n blindplate bij feedback kan kopen, met 2 zwanehalzen, dit is best wel perfect. maar toch weer 30 euro.......

goedkopere iedeeën ?

Pak een Jezus poppetje uit de kerstspulletjes van je moeder en plak die erin.
Voila, het licht zit in je rek :wink:

skabouter
14 augustus 2005, 17:24
nou, hehe, eindelijk heb ik dan licht achterin mn rack :)

laatst een TL buis gekocht, die zo`n beetje 19" inch is. hij is incl buis, armatuur en voeding, voor MAAR 10 euro :)
ik heb hem aan het "plafond" van mn rack geschroeft, helemaal aan de achterkant, met de buis naar binnen gericht. ik heb nu PERFECT verlichte pluggen en in/outputs :) handig bij gigs ! en de TL-buis zit (kennelijk) ver genoeg naar achteren, want ik merk 0% storing op mn signaal :)

JEEJ :)

TMKXL
14 augustus 2005, 23:13
Gefeliciteerd!

Foto's?

morris
15 augustus 2005, 00:06
niks mis met kerstverlichting van de lokale kroeg op de hoek...

http://www.skrydstrup.com/images/BERND2A.jpg

Morris

skabouter
15 augustus 2005, 00:24
juist, zo`n lichtsnoer wilde iker eerst ook indoen, maar ik kom ze nergens vinden in wit/geel licht. maargoed, het is die TLbuis dus maar geworden, en die voldoet:) foto`s volgen!