PDA

View Full Version : Hulp bij aansluiten van DiMarzio SuperDistortion



Random_hero
9 mei 2005, 19:12
Ik heb sinds gisteren een oude DiMarzio Super Distortion gekregen en die wil ik gaan inbouwen in mijn knutsel gitaar maar nu weet ik niet hoe ik m moet aansluiten want de DiMarzio heeft 4 draden (rood, wit, zwart, groen) + wat losse draadjes voor de ground maar het element in mn knutselgitaar (Squier Tele 72 Custom) heeft 1 draadje (wit) en wat losse ground draadjes. Hoe moet ik de Super Distortion hierop aansluiten???

Cubensis
9 mei 2005, 19:33
als je eens naar www.dimarzio.com gaat kan je zien dat er wiring schema's staan waar precies staat wat waarnaartoe moet ;)
maar een gokje:
1 draadje naar switch, 2 aan elkaar vast, losse draadjes+ander draadje = ground

Random_hero
9 mei 2005, 19:36
Dat dacht ik ook, wit + zwart bij elkaar, losse naar ground, 1 naar hot en dan houd ik er 1 over, maar die moet naar de switch?

Cubensis
9 mei 2005, 19:38
Dat dacht ik ook, wit + zwart bij elkaar, losse naar ground, 1 naar hot en dan houd ik er 1 over, maar die moet naar de switch?
hot is bij een tele de switch volgens mij
er gaan er 2 naar de ground, dus de losse zooi+degene die je over houdt

Cubensis
9 mei 2005, 19:40
ok, vrij naar de dimarzio site:
Standard wiring: Connect black & White together, red is hot, green and bare are ground

(bare zijn al die losse draadjes)[/code]

Random_hero
9 mei 2005, 19:44
okay, bedankt, dan ga ik straks maar ff wat aanrommelen :p

glacius
9 mei 2005, 20:29
ik heb hem in een epiphone les paul staan en volgens mij zit de groene aan de aarde , de zwarte en witte aan elkaar (afgeschermd) en rood is hot


(edit) oeps ik zie nu pas dat het er al staat (edit)